Mijn baantje

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
gyrogearloose18

Mijn baantje

Bericht door gyrogearloose18 »

Geachte allen,

Ik wou jullie mijn eigen baantje tonen. Het een klein baantje met als bedoeling te leren hoe ik later een grote baan kan bouwen.

Eerst het baanplan. Het is niet veel maar genoeg rond the kunnen rijden.
Afbeelding

Dan beginnen met bouwen. Helaas van alleen het frame geen foto maar wel al gedeeltelijk geassembleerd.
Afbeelding
Zoals te zien de kabelboom uitgelegd en wat stukjes rails gelegd om te kunnen proberen.

Afbeelding
Afbeelding
Alle bekabeling zit erin. Groen en blauw als rijspanning, rood en zwart als losse 12V lijn voor verlichting en rechts onder een bezetmelder printje om te kunnen detecteren wanneer de trein op het rangeerspoor is.

Ondertussen ligt al het spoor erop, hier zijn helaas nog geen foto's van.
Wat ik ga doen met de ondergrond weet ik nog niet. Ik kan misschien een vel geflockt papier krijgen voor een gras ondergrond. Anders word het volledig besneeuwt.

Tijdperk is Nederland modern 1990~2012, dus alles wat er nu rijd met wat leuke dingen van mijn jeugd.
Ik ben fan van vrachttreinen dus dat zal het meeste worden. Echter zijn er een paar icoonische dingen zoals de ICL en DE-1 zeker gewild.

Brand maar los wat jullie ervan vind

Thrillseeka
Forum-Beheerder

Re: Mijn baantje

Bericht door Thrillseeka »

ondanks dat het om te leren is zou ik het spoor minder langs de randen leggen. Je trein zal waarschijnlijk wel een paar keer ontporen en je hebt dan grote kans dat het van het blad af valt :)

Voor de rest leuk project :)

Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Plaats reactie