Besturings systeem??????

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
dany
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 jan 2009 18:16

Besturings systeem??????

Bericht door dany »

Goede middag,
Ik ben tamelijk nieuw in deze materie en vandaar een (misschien) domme vraag.
Om te starten en één en ander uit te proberen had ik een voorlopige baan gebouwd met een oppervlakte van ongeveer 400 op 120 cm. Op deze baan wordt er digitaal gereden. Wissels e.d. worden analoog aangestuurd vanop een synoptisch bord. De digitale besturing van de locs gebeurt met een Fleischmann Loc boss. Dit werkt wel prima maar voldoet niet echt aan wat ik wil. Ik zou meer dan 1 trein onder directe controle willen hebben, en ook meer dan 4 treinen kunnen laten rijden. Besturing via een PC is niet echt mijn ding. Ik zit reeds de godganse dag naar een PC te kijken, dus hoeft dat voor mij niet meer. Daarom zou ik het gegeven digitaal rijden en analoog aansturen willen behouden.
De bedoeling is nu om deze baan uiteen te halen en een grotere baan te bouwen op zolder (+/-750 x 120 cm). Meteen zou ik daar de keuze willen maken voor een ander besturingssysteem dat meer mogelijkheden kan bieden op het gebied van loc besturing. Door het bos zie echter ik de bomen echter niet meer en de vraag is nu: Welk systeem kan ik het best inpassen in het hetgeen ik hierboven heb beschreven van digitaal en analoog? Liefst (uiteraard) ook nog iets wat budgetvriendelijk is.
Wie brengt enige vorm van klaarheid?
Groetjes en bedankt,
Dany


Gebruikersavatar

OBBinN
Moderator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Besturings systeem??????

Bericht door OBBinN »