Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
verzameldirk
Berichten: 223
Lid geworden op: 24 nov 2008 15:48

Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door verzameldirk »

Een jongen in België kreeg een trein voor zijn verjaardag

20-04-2009 | Gepubliceerd 11:00
20-04-2009 | Laatst bijgewerkt 12:47

Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.

De trein is een afgedankt model van het Belgische spoorbedrijf NMBS, gekocht voor de schrootprijs van een paar duizend euro.

Verzot op treinen

De jarige jongeman Dieter Van Landuyt uit het Vlaamse Lebbeke is al sinds zijn kindertijd verzot op treinen. Al jaren helpt hij bij een vereniging van stoomlocomotieven. Volgende maand begint hij aan een baan als machinist op een echte stoptrein van de NMBS.

Een beetje wrang wel voor zijn vader, die zelf een transportbedrijf heeft met dertig vrachtwagens. De zoon is zijn enige kind, maar heeft totaal geen interesse voor trucks of voor overname van het bedrijf. Die vindt hij te gewoon.

Opluchting

"Eigenlijk ook een opluchting", zegt de vader maandag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. "Want anders zou ik me alleen maar afvragen wat mijn zoon later van mijn bedrijf zou maken. Die zorg zal ik dus nooit hebben."

bron : anp


Dick


Mijn vrouw en ik verzamelen modeltreinen in diverse schalen, en van vele fabrikaten voor mijn treinfoto's zie http://www.flickr.com/photos/35830155@N05

Lanrovertjuhh
Berichten: 92
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:24

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door Lanrovertjuhh »

Coooooooool :)
Ach, ik wil liever N Spoor locs..
Hebben ze in Belgie dan geen ProRail, je kan toch niet zomaar ergens in een trein gaan racen?


Groetjes,
Rick
Gebruikersavatar

Smolderz
Berichten: 260
Lid geworden op: 22 sep 2008 14:54

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door Smolderz »

Op een ongebruikt traject was het blijkbaar geen probleem. Deze zal waarschijnlijk ook niet met het operationele traject zijn verbonden?

Mijn vriendin stuurde de link ook al door "Je had belg moeten worden! ;)" schreef ze :D Ze vond het vreemd dat ik het geen leuk kado zou vinden, nouja misschien voor 1 dag, maar voor mij ook liever N Spoor locs :)


Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door Jos »

Ja, en dan kijken mensen mij vreemd aan met een LGB baan in de tuin.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

OBBinN
Moderator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door OBBinN »

Khoorde het op de radio vanmiddag 8-)
Wel origineel :lol: :mrgreen:


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door -Henk- »

Ik vraag mij af hoeveel meter Kado papier je nodig hebt om zo trein in te pakken :o
Wel een beetje groot voor in de tuin

Mvg
Henk
Laatst gewijzigd door -Henk- op 07 mei 2009 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: Jongen krijgt trein op zijn verjaardag spoor 1:1

Bericht door Rob Fongers »

Ja en dan te bedenken dat het ook nog vet resistent is :ugeek:


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie