Hallo,
Ik heb sinds kort een piko GTW 2/6 Veolia. Daar zitten 2 lossen 'scharfenberg-koppelingentjes' bij die je op de trein moet kunnen bevestigen. Weet iemand hoe dat moet? Gewoon er in drukken lukt mij in ieder geval niet. Het lijkt alsof er een bepaald trucje voor nodig is wat ik niet ken.
Wie kan mij helpen?
G. Brink
Ede
Piko GTW
Re: Piko GTW
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem! Heb een hele tijd zitten prutsen om te proberen ze er ingedrukt te krijgen, maar het lukte niet. De openingen waar ze in moeten zijn te klein en ze passen dus niet. Ik denk dat de oplossing dan is om de uiteinden van de koppelingen een beetje af te vijlen en ze dan vast te lijmen (tenzij je ooit nog multiple-unit denkt te gaan rijden). Tenzij iemand iets beters weet?
Groet,
Peter
Ik heb hetzelfde probleem! Heb een hele tijd zitten prutsen om te proberen ze er ingedrukt te krijgen, maar het lukte niet. De openingen waar ze in moeten zijn te klein en ze passen dus niet. Ik denk dat de oplossing dan is om de uiteinden van de koppelingen een beetje af te vijlen en ze dan vast te lijmen (tenzij je ooit nog multiple-unit denkt te gaan rijden). Tenzij iemand iets beters weet?
Groet,
Peter
Zelfde probleem hier...
The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.
-
- Kleinserie/Commercieel
Hoi,
Ik heb ze er ingekregen met een punttang en gepaste kracht.
En ze zitten dan goed stevig vast.
Alleen heb ik een ander probleem.
Van de koppeling tussen de bakken is een stukje afgebroken en nu moet ik dus een nieuw onderdeel bestellen kijken hoelang dat gaat duren.
Groetjes,
Rob
p.s. bij 2 stellen koppelen blijft er genoeg ruimte over om de sier koppeling gewoon te laten zitten.
Ik heb ze er ingekregen met een punttang en gepaste kracht.
En ze zitten dan goed stevig vast.
Alleen heb ik een ander probleem.
Van de koppeling tussen de bakken is een stukje afgebroken en nu moet ik dus een nieuw onderdeel bestellen kijken hoelang dat gaat duren.
Groetjes,
Rob
p.s. bij 2 stellen koppelen blijft er genoeg ruimte over om de sier koppeling gewoon te laten zitten.
Bouwt modeltreinen van de NS
Ik heb geprobeerd het volgens de "methode Rob" te doen, dus met een fijne tang en gepaste kracht duwen. Maar ik moest zoveel kracht zetten dat ik het toch wel erg griezelig begon te vinden om niks af te breken. Dus heb ik toch het vijltje gepakt. Ik heb een heel klein beetje van de koppelingen afgevijld totdat ze in de gaatjes wilden. En met een heel klein beetje vloeibare lijm heb ik ze vastgezet. Ze zitten nu op hun plaats en het ziet er mooi uit!
Toch jammer dat een model met een normale prijs dit soort handelingen nodig heeft.... Piko ook een beetje "made in China"?
Groet,
Eric
Groet,
Eric
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!