Benelux
Benelux
Hallo, ik ben pas weer begonnen met knutselen.
Eind vorig jaar heb ik in houten een kapje gekocht van de benelux locomotief (Nspecials) en een taurus van hobbytrain, alles passend gemaakt en deze is klaar om gespoten of geverfd te worden.
Nu heb ik in houten een kapje van een stuurstand rijtuig (Nspecials) gekocht en wat losse ns rijtuig kappen.
Malletje gemaakt van de stuurstand en die met epoxy repair van alabastine gekopieert. Er moet wel nog het een en ander aan gebeuren en zie hier het resultaat to nu toe (boven en onder)
Hierna wil ik nog de blauwe versie maken en als het toch niet lukt dan verwerk ik het kapje van kleinspoor gewoon in 1 keer. Aleen dat uitveilen van al die ramen dat is zo een rotwerk. het stuurstand gedeelte is al kapot gegaan toen ik aan het veilen was, hopenlijk is het niet meer te zien als ie in de verf zit
Ik zal de post af en toe update en tips , op of aanmerkingen altijd welkom.
Eind vorig jaar heb ik in houten een kapje gekocht van de benelux locomotief (Nspecials) en een taurus van hobbytrain, alles passend gemaakt en deze is klaar om gespoten of geverfd te worden.
Nu heb ik in houten een kapje van een stuurstand rijtuig (Nspecials) gekocht en wat losse ns rijtuig kappen.
Malletje gemaakt van de stuurstand en die met epoxy repair van alabastine gekopieert. Er moet wel nog het een en ander aan gebeuren en zie hier het resultaat to nu toe (boven en onder)
Hierna wil ik nog de blauwe versie maken en als het toch niet lukt dan verwerk ik het kapje van kleinspoor gewoon in 1 keer. Aleen dat uitveilen van al die ramen dat is zo een rotwerk. het stuurstand gedeelte is al kapot gegaan toen ik aan het veilen was, hopenlijk is het niet meer te zien als ie in de verf zit
Ik zal de post af en toe update en tips , op of aanmerkingen altijd welkom.
Laatst gewijzigd door Chris83 op 07 jun 2009 13:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Chris
Re: Benelux
Een Kleinspoor Benelux? Ik wist niet dat die ze ook hebben.
Leuk topic, kijken wiens 11.8 eerder klaar is.
Oops niet Kleinspoor, maar ik geloof Nspecials. Staan op een hoek meestal in Houten op de beurs.Rick schreef:Een Kleinspoor Benelux? Ik wist niet dat die ze ook hebben.
Ik ben benieuwd trouwens
ligt ook een mijn verfkunsten natuurlijk, hoelang dat gaat duren.
Iemand enig idee welke kleur verf of welk verf nummer van welk merk, het beste is om benelux rood te maken?
Groeten Chris
Die van NSpecials is me nooit opgevallen, van Trawos wel maar daar loop ik voorbij.
De stuurstand ziet er vrij rond uit, dat is jammer want de echte is dat niet maar daar kan jij ook weinig aan doen.
Mijn loc heeft vandaag zijn gele laag gekregen (Kleinspoor NS geel) en krijgt misschien morgen al zijn rode laag (Kleinspoor beneluxrood ). Dan nog wat grijs voor het rooster en het dak, opschriften en hopelijk is ie dan aan het eind van de week klaar.
De stuurstand ziet er vrij rond uit, dat is jammer want de echte is dat niet maar daar kan jij ook weinig aan doen.
Mijn loc heeft vandaag zijn gele laag gekregen (Kleinspoor NS geel) en krijgt misschien morgen al zijn rode laag (Kleinspoor beneluxrood ). Dan nog wat grijs voor het rooster en het dak, opschriften en hopelijk is ie dan aan het eind van de week klaar.
Oh van trawos heb ik veel spul maar niks van de benelux daarvan is mij bekent.
en ik denk dat jij toch eerder klaar bent dan ik met de loc ik heb de verf niet helaas.(dankje Jos, mischien ook iets van een ander merk? Waar ik bij een hobbyzaak voor terecht kan?)
Kleinspoorverf zal nog wel een tijd duren voor ik die kan kopen, we zullen zien.
en ik denk dat jij toch eerder klaar bent dan ik met de loc ik heb de verf niet helaas.(dankje Jos, mischien ook iets van een ander merk? Waar ik bij een hobbyzaak voor terecht kan?)
Kleinspoorverf zal nog wel een tijd duren voor ik die kan kopen, we zullen zien.
Groeten Chris
En voor diegene die snel klaar (en arm) willen zijn, is er deze aanbieding. (ik heb geen enkel belang bij deze aanbieding. De melding is louter illustratief)
Ja die had ik ook zien staan
Als ik €500 teveel had was die verkocht
Mvg
Henk
Als ik €500 teveel had was die verkocht
Mvg
Henk
De bouw van mijn N-Spoorbaan
Raptor
Raptor
Die van mij heeft vandaag zijn eerste rode laag gehad,morgen doe ik de tweede erop. Het gaat verrassen snel opeens, de kap heeft maanden liggen wachten tot ik eraan zou beginnen.Chris83 schreef:en ik denk dat jij toch eerder klaar bent dan ik met de loc ik heb de verf niet helaas.(dankje Jos, mischien ook iets van een ander merk? Waar ik bij een hobbyzaak voor terecht kan?)
Welke transfers gebruik jij voor de opschriften? Ik heb nog een Kleinspoor setje voor de 16/1800 waarmee ik het nummer op de zijwand maak maar dan mis ik de B en het nummer op de voorkant nog.
Ik heb nog geen transfers, maar ik was van plan om ergens wit transfer papier vandaan te halen, waar weet ik nog niet en dan zelf te printen samen met nog meer transfers, voor meerdere modelen.
Ik zou ook kunnen kijken welke transfers ik nog heb (allemaal Kleinspoor)
Dan mis ik wel de belgische transfers, kan ook met een penceeltje gedaan worden met Citadel Colour verf. (water basis)
Die verf is voor Warhammer figuren, maar doet ook goed dienst voor de modelbouw en ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor de benelux rode kleur van dat merk.
Ik heb een stuk of 30 kleuren van dat merk. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had
Hier een link naar een winkel die dat verkoopt, deze in Maastricht.
http://vliegeruit.com/osc/index.php/cPa ... abba53d424
Ik zou ook kunnen kijken welke transfers ik nog heb (allemaal Kleinspoor)
Dan mis ik wel de belgische transfers, kan ook met een penceeltje gedaan worden met Citadel Colour verf. (water basis)
Die verf is voor Warhammer figuren, maar doet ook goed dienst voor de modelbouw en ik denk dat ik ook maar eens ga kijken voor de benelux rode kleur van dat merk.
Ik heb een stuk of 30 kleuren van dat merk. Dat ik daar niet eerder aan gedacht had
Hier een link naar een winkel die dat verkoopt, deze in Maastricht.
http://vliegeruit.com/osc/index.php/cPa ... abba53d424
Groeten Chris
Kleine update :
Een verf spuit heb ik niet, ik schilder alles met de hand.
Ik was toch met geel aan de slag dus toen dacht, laat ik die dubbeldekker die al 2 jaar uitmekaar ligt ook maar eens doen!
interieur ook maar rood-oranje geverfd, het dak ligt nog te drogen en de stoeltjes boven moet ik nog doen.
geel van de loc en wagon geverfd met kleinspoor verf, bruin-rood met warhammer verf scab red, en het dak ook warhammer verf Mithril silver.
Nou vind ik het resultaat dusver van kleinspoor verf veel mooier +het bruinige kleurtje is iets te bruin.
Er moet nog een extra gele band onder de cabine komen en op het dak nog het een en ander gedaan en de roosters
(volgende keer houten even 2 kapjes halen van deze loc. eentje voor het meteen goed over te doen met kleinspoor verf en eentje in de goederen uitvoering)
Voor alle foto en sikken gekken hier:
Een verf spuit heb ik niet, ik schilder alles met de hand.
Ik was toch met geel aan de slag dus toen dacht, laat ik die dubbeldekker die al 2 jaar uitmekaar ligt ook maar eens doen!
interieur ook maar rood-oranje geverfd, het dak ligt nog te drogen en de stoeltjes boven moet ik nog doen.
geel van de loc en wagon geverfd met kleinspoor verf, bruin-rood met warhammer verf scab red, en het dak ook warhammer verf Mithril silver.
Nou vind ik het resultaat dusver van kleinspoor verf veel mooier +het bruinige kleurtje is iets te bruin.
Er moet nog een extra gele band onder de cabine komen en op het dak nog het een en ander gedaan en de roosters
(volgende keer houten even 2 kapjes halen van deze loc. eentje voor het meteen goed over te doen met kleinspoor verf en eentje in de goederen uitvoering)
Voor alle foto en sikken gekken hier:
Groeten Chris
Ziet er goed uit Chris, alleen het rood is inderdaad te bruin. Het interieur van de dubbeldekkers hoort eigenlijk blauw te zijn.
Verven met de hand, dat zie je niet vaak meer
Ik krijg het met de hand nooit zo egaal als met de airbrush
Ennehhhh, die sik die wil ik wel hoor
Groetjes,
Jos
Verven met de hand, dat zie je niet vaak meer
Ik krijg het met de hand nooit zo egaal als met de airbrush
Ennehhhh, die sik die wil ik wel hoor
Groetjes,
Jos
En een plaatje van de mijne, moet nog wat afgewerkt worden maar is voor 95% klaar.
@Chris: Goederenversie? De reeks 27 is een geheel andere serie hoor.
@Jos: Nee, de rode kleur is correct voor het interieur.
@Chris: Goederenversie? De reeks 27 is een geheel andere serie hoor.
@Jos: Nee, de rode kleur is correct voor het interieur.
- Bijlagen
-
- 1185.JPG (54.43 KiB) 5147 keer bekeken
Aha rick, de goederen versie ik dacht aan de reeks 27:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ef2755.JPG
enige verschil dat ik zie is de benelux heeft 2 stekkers aan de voorkant en de 27 heeft er 3.
En het dak, ik zie jij hebt die donker grijs gemaakt zoals de meeste locomotieven hebben, maar heb ik nu een foutje gemaakt? ik had een plaatje uit de laatste railmagazine van LS models erbij ligge en daar was het dak licht zilver. Het kan ook zijn dat beide kleuren goed zijn, handig om te weten als ik er later nog eentje wil.
off topic: dubbeldeker
De blauwe banken is dat niet van de Virm?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ef2755.JPG
enige verschil dat ik zie is de benelux heeft 2 stekkers aan de voorkant en de 27 heeft er 3.
En het dak, ik zie jij hebt die donker grijs gemaakt zoals de meeste locomotieven hebben, maar heb ik nu een foutje gemaakt? ik had een plaatje uit de laatste railmagazine van LS models erbij ligge en daar was het dak licht zilver. Het kan ook zijn dat beide kleuren goed zijn, handig om te weten als ik er later nog eentje wil.
off topic: dubbeldeker
De blauwe banken is dat niet van de Virm?
Groeten Chris
Hallo Chris,
Ziet er goed uit!
mvg Bouwe
Ziet er goed uit!
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Eerste klasse zeker? DDM1 heeft de rode stoelen die Chris ook heeft gemaakt. DDM2/3 (DDAR) heeft de blauwe en groene stoelen.Jos schreef:De Virm heeft blauwe stoelen, de DDM waar ik soms in zit heeft donkerblauwe banken, maar daar kunnen best varianten op zijn.
Groetjes,
Jos
@Chris: De reeks 27 rijdt ook reizigerstreinen, maar zo interessant is dat verder ook niet. Een ander verschil met de 11.8 zit in het dak en in de zijwand.
Bij het dak van mijn 11.8 heb ik maar wat gedaan, boven de cabine hoort het aluminiumkleurig te zijn maar voor de rest van het dak weet ik het niet. Gewoon doen wat je het beste vind ogen.
hehe ok wat die stoelen betreft, het maakt mijn niet zoveel uit, maar ik wil toch nog meer dubbeldekkers dus dan maak ik eentje met oranje banken en 1 met blauw en groen.
Het dak van de 11.8 laat ik zilver.
Heb deze week een kort filmpje gemaakt waar mijn benelux stammetje in voorkomt op de club baan (gelijk mijn testbaan hehe)
Ik moet nu ook wat aan de cabine gaan doen, het lijkt wel een ziekenhuis met die verlichting.
Het dak van de 11.8 laat ik zilver.
Heb deze week een kort filmpje gemaakt waar mijn benelux stammetje in voorkomt op de club baan (gelijk mijn testbaan hehe)
Ik moet nu ook wat aan de cabine gaan doen, het lijkt wel een ziekenhuis met die verlichting.
Groeten Chris