Dat is een fraai ontwerp, eenvoudig maar goed over nagedacht
Het Duitse seinenstelsel is een redelijk ingewikkeld verhaal...
Hoewel het me niet duidelijk is in welke tijdspanne het gesitueerd is, wil ik toch een poging wagen:
Geplaatst als kopstation in epoche 3 aan een enkelsporige zijlijn, zou ik rechtsonder een driestanden (vleugel) voorsein plaatsen en vlak voor het wissel (de trein rijdt dan linksom) een 3 standen (vleugel) hoofdsein.
De seinstanden zijn dan: groen = recht doorgaan, Geel = wissel staat afbuigend = rijden met beperkte snelheid (station in). rood is halt. Aan de linkerkant van datzelfde wissel (aan je hoofdbaan) zou misschien een bloksein kunnen komen welke op rood gaat als een trein uit het station rechtsom rijdend verlaat, of er linksom inrijd. Dit laatste ligt eraan hoelang het denkbeeldige blok in je ontwerp is, en: wil je meerdere treinen op datzelfde traject laten rijden??
Verder zou ik (maar wie ben ik?) volstaan met slechts een uitrijsein voor het laatste stations wissel.
Het vertrek vanuit het station gebeurde destijds handmatig, op zicht dus, zodat je per uitrijspoor eigenlijk geen seinen nodig hebt.
Je zal je voor kunnen stellen dat door het gebruik van deze opzet je mooie plan geen onnodig oerwoud word van seinen.
Het geeft ook beslist wat meer landschappelijke sfeer
In het grootbedrijf zijn seinen en wissels (net als bij modelspoor) kostbare zaken! Dus mag je er gerust zuinig mee omspringen...