Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hallo,
Wie helpt mij. Loop tegen het volgende aan.
Voor terugmelden gebruik ik stroomdetectie. Hiervoor heb ik 8-voudige stroomdetectiemelders van TrainTech. Deze heb ik voor terugmelding aan de DiCo-centrale aangesloten op de terugmeldmodule RM-88-N-O van littfinski. De min aansluitingen van de stroomdetectiemelders heb ik verbonden met de ref-aansluiting op de RM-88-N-O.
Ik gebruik iTrain.
Wanneer ik alles opstart werkt alles m.u.v. de terugmelding. In iTrain zie ik de versies van het DiCo-station en de HSI-88, ook worden bezetmelders die ik offline op bezet heb gezet teruggezet op niet bezet. Loc´s rijden en wissels schakelen. Echter wanneer de lok in een blok staat komt er geen terugmelding dat deze bezet is.
Wie kan mij verder helpen?
Wie helpt mij. Loop tegen het volgende aan.
Voor terugmelden gebruik ik stroomdetectie. Hiervoor heb ik 8-voudige stroomdetectiemelders van TrainTech. Deze heb ik voor terugmelding aan de DiCo-centrale aangesloten op de terugmeldmodule RM-88-N-O van littfinski. De min aansluitingen van de stroomdetectiemelders heb ik verbonden met de ref-aansluiting op de RM-88-N-O.
Ik gebruik iTrain.
Wanneer ik alles opstart werkt alles m.u.v. de terugmelding. In iTrain zie ik de versies van het DiCo-station en de HSI-88, ook worden bezetmelders die ik offline op bezet heb gezet teruggezet op niet bezet. Loc´s rijden en wissels schakelen. Echter wanneer de lok in een blok staat komt er geen terugmelding dat deze bezet is.
Wie kan mij verder helpen?
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hallo Marcel,
Welkom op het forum. Tip: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewforum.php?f=23
Misschien moet je iets meer uitleg geven. Wat is een DiCo centrale? (Digital Command??)
Hebben die TrainTech-dingen een artikelnummer? (of link naar de documentatie o.i.d.)
Welkom op het forum. Tip: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewforum.php?f=23
Misschien moet je iets meer uitleg geven. Wat is een DiCo centrale? (Digital Command??)
Hebben die TrainTech-dingen een artikelnummer? (of link naar de documentatie o.i.d.)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hallo Steven,
Dank voor de tip. Ga mijzelf nog introduceren
Voor wat betreft meer details.
Op de PC draait iTrain, de pro-versie ( nu nog tijdelijk maar wordt binnenkort permanent)
Als centrale gebruik ik de DirectCommandStation (DiCo station) van Littfinski (http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... icostation)
Op de centrale heb ik voor terugmelding de adapter van S88 naar S88n gezet. Aan deze adapter is de terugmeldmodule RM-88-N-O aangesloten (16-voudig) (http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... _10_nl.pdf). Op deze module zijn 2 achtvoudige stroombezetmelders van Train Tech aangesloten (http://info.traintech.nl/docs/bezetmelder.pdf). Hierbij is de min/massa van de terugmeldmodule met de min/massa van de stroombezetmelders verbonden.
Voor de wissels gebruik ik van Littfinski de SA-DEC-4.
Probleem dat ik nu heb is dat bij het opstarten wel een verbinding tot stand komt met het DiCostation en in iTrain zowel van het station als de HSI88 netjes de gegevens rechtonderin worden vermeld wanneer ik er met de muis op ga staan (versie e.d). Ook eventuele bezetmelder die aan stonden worden bij opnieuw starten netjes uit gezet. Hierbij staat er ook geen enkele stroomverbruiker op de baan.
Wanneer ik nu ga rijden dan gebeurt er met de bezetmelders niets terwijle over de betreffende blokken er wel een trein rijdt.
Dank voor de tip. Ga mijzelf nog introduceren
Voor wat betreft meer details.
Op de PC draait iTrain, de pro-versie ( nu nog tijdelijk maar wordt binnenkort permanent)
Als centrale gebruik ik de DirectCommandStation (DiCo station) van Littfinski (http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... icostation)
Op de centrale heb ik voor terugmelding de adapter van S88 naar S88n gezet. Aan deze adapter is de terugmeldmodule RM-88-N-O aangesloten (16-voudig) (http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... _10_nl.pdf). Op deze module zijn 2 achtvoudige stroombezetmelders van Train Tech aangesloten (http://info.traintech.nl/docs/bezetmelder.pdf). Hierbij is de min/massa van de terugmeldmodule met de min/massa van de stroombezetmelders verbonden.
Voor de wissels gebruik ik van Littfinski de SA-DEC-4.
Probleem dat ik nu heb is dat bij het opstarten wel een verbinding tot stand komt met het DiCostation en in iTrain zowel van het station als de HSI88 netjes de gegevens rechtonderin worden vermeld wanneer ik er met de muis op ga staan (versie e.d). Ook eventuele bezetmelder die aan stonden worden bij opnieuw starten netjes uit gezet. Hierbij staat er ook geen enkele stroomverbruiker op de baan.
Wanneer ik nu ga rijden dan gebeurt er met de bezetmelders niets terwijle over de betreffende blokken er wel een trein rijdt.
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Marcel,
Heb je deze vraag ook op het iTrain-forum gesteld?
Denk dat je daar wel geholpen kan worden.
Heb je deze vraag ook op het iTrain-forum gesteld?
Denk dat je daar wel geholpen kan worden.
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Beste Marcel,
Zou je een schematje willen tekenen en publiceren hoe je de Traintech en de LDT hebt aangesloten op de meldrail, op de voeding, op de massa en op elkaar.
Ik heb een klein beetje mijn twijfels over de toepassing van de "opto-coupler" uitvoering van de LDT, die hebben namelijk nog een voeding nodig.
Groet, Anne W
Zou je een schematje willen tekenen en publiceren hoe je de Traintech en de LDT hebt aangesloten op de meldrail, op de voeding, op de massa en op elkaar.
Ik heb een klein beetje mijn twijfels over de toepassing van de "opto-coupler" uitvoering van de LDT, die hebben namelijk nog een voeding nodig.
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Beste Marcel,
Kijk eens naar deze gebruiksaanwijzing http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... _10_nl.pdf
Groet, Anne W
Kijk eens naar deze gebruiksaanwijzing http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/ ... _10_nl.pdf
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hallo Anne,
Zie bijgevoegd plaatje. Heb ook de link bekeken die je hebt gemaild en volgens mij is deze in lijn met wat ik heb gedaan, maar wordt graag overtuigd van mijn ongelijk
Zie bijgevoegd plaatje. Heb ook de link bekeken die je hebt gemaild en volgens mij is deze in lijn met wat ik heb gedaan, maar wordt graag overtuigd van mijn ongelijk
- Bijlagen
-
- aansluitschema bezetmelding 2.gif (67.9 KiB) 3426 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Eulderma op 20 mar 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hallo Ronald,
Dank voor je antwoord en je hebt helemaal gelijk. Gelukkig is de tekening verkeerd en niet de aansluitingen in werkelijkheid. Daar heb ik de aansluitingen cfm. de handleiding van Traintech aangesloten. Dit kan het dus, helaas niet zijn.
De tekening is inmiddels aangepast.
Dank voor je antwoord en je hebt helemaal gelijk. Gelukkig is de tekening verkeerd en niet de aansluitingen in werkelijkheid. Daar heb ik de aansluitingen cfm. de handleiding van Traintech aangesloten. Dit kan het dus, helaas niet zijn.
De tekening is inmiddels aangepast.
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Beste Marcel,
Ik zag dat je je verhaal ook op het iTrain Forum hebt gedaan, goed, ik kan me voorstellen dat je iets in iTrain moet "zetten".
Verder zou ik je verhaal, met de goede tekening, eens mailen aan Jaap Kramer, despoorkraam@ziggo.nl , ik kan me voorstellen dat het optocoupler circuit van de LDT S88 meldeenheid problemen heeft met het signaal wat de bezetmelders leveren.
Hij zou je ook moeten kunnen vertellen of je wat met het Dicostation moet.
E.e.a. gaat erg ver buiten mijn kenniscircuit, ik ben een 3-railer en die hebben het iets makkelijker.
Overigens zou ik zo'n situatie met aparte bezetmelders, niet ook nog eens de optocoupler uitvoering nemen, het is erg dubbelop.
Succes, groet, Anne W
Ik zag dat je je verhaal ook op het iTrain Forum hebt gedaan, goed, ik kan me voorstellen dat je iets in iTrain moet "zetten".
Verder zou ik je verhaal, met de goede tekening, eens mailen aan Jaap Kramer, despoorkraam@ziggo.nl , ik kan me voorstellen dat het optocoupler circuit van de LDT S88 meldeenheid problemen heeft met het signaal wat de bezetmelders leveren.
Hij zou je ook moeten kunnen vertellen of je wat met het Dicostation moet.
E.e.a. gaat erg ver buiten mijn kenniscircuit, ik ben een 3-railer en die hebben het iets makkelijker.
Overigens zou ik zo'n situatie met aparte bezetmelders, niet ook nog eens de optocoupler uitvoering nemen, het is erg dubbelop.
Succes, groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Alles samenvattend kom ik tot de volgende conclusie.
Keuze voor RM-N-O-88 in mijn situatie niet gelukkig vanwege schakelen tegen massa. Oplossing ding er tussen weg en vervangen door een ander.
Kies ik voor de terugmelder van TrainTech moeten de draden tussen de TT-modules zo kort mogelijk zijn vanwege de kleine stroom.
Zoals ik het nu wil oplossen is. De 2 stroomdetectiemelders die ik nu heb van TT verbinden (met zeer korte draadjes) met de terugmelder van TT (wanneer deze weer leverbaar is).
Voor de blokken die ik hierna aan de detectie wil hangen ga ik gebruik maken van LDT modules (niet de RM-88-N-O )
Volgens mij moet ik dan weer op het goede pad zijn.
Keuze voor RM-N-O-88 in mijn situatie niet gelukkig vanwege schakelen tegen massa. Oplossing ding er tussen weg en vervangen door een ander.
Kies ik voor de terugmelder van TrainTech moeten de draden tussen de TT-modules zo kort mogelijk zijn vanwege de kleine stroom.
Zoals ik het nu wil oplossen is. De 2 stroomdetectiemelders die ik nu heb van TT verbinden (met zeer korte draadjes) met de terugmelder van TT (wanneer deze weer leverbaar is).
Voor de blokken die ik hierna aan de detectie wil hangen ga ik gebruik maken van LDT modules (niet de RM-88-N-O )
Volgens mij moet ik dan weer op het goede pad zijn.
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Beste Marcel,
Als je er helemaal zeker van bent dat de combinatie niet kan werken dan zou ik ook stoppen met de bezetmelders en overgaan op de gecombineerde bezetmelders/S88 van LDT of van Viessmann of van Rosoft.
Groet, Anne W
Als je er helemaal zeker van bent dat de combinatie niet kan werken dan zou ik ook stoppen met de bezetmelders en overgaan op de gecombineerde bezetmelders/S88 van LDT of van Viessmann of van Rosoft.
Groet, Anne W
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Re: Terugmelding modules traintech en littfinski (RM-88-N-O)
Hoi Ronald,
Was inderdaad ook de terugkoppeling die ik kreeg. Wachten kan wel enkele maanden duren en voor mij is dit veel te lang.
Kortom enkele onvoorziene kosten ( ong. € 100,-) gemaakt, maar ga nu helemaal voor Littfinski en dan de terugmeldmodules incl stroomdetectie.
Zo af en toe de plank mis slaan hoort ook bij een hobby denk ik maar
Was inderdaad ook de terugkoppeling die ik kreeg. Wachten kan wel enkele maanden duren en voor mij is dit veel te lang.
Kortom enkele onvoorziene kosten ( ong. € 100,-) gemaakt, maar ga nu helemaal voor Littfinski en dan de terugmeldmodules incl stroomdetectie.
Zo af en toe de plank mis slaan hoort ook bij een hobby denk ik maar
Marcel Eulderink
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV
Fleischmann Piccolo, iTrain, Littfinski (DiCo, terugmelding, schakeldecoders), Dynasis (DTC-draaischijf), TrainTech (stroomdetectie), Periode III/IV