AHOB
AHOB
Een onmisbaar item op de Nederlands geörienteerde baan is wel de AHOB, helaas niet leverbaar bij de grootseriefabrikanten.
Het model is er in een uitvoering met enkel andreaskruis en met dubbel andreaskruis. In de lampen op de paal passen SMD ledjes 0603 of kleiner. Het model dient u zelf nog wel te voorzien van de juiste kleuren. De boom is bewegend te maken met behulp van een servo (op de boom is een gaatje geprint voor bevestiging van de servoboom/staaf) en met een knipperschakeling kunt u de lampen correct laten knipperen. Servo en knipperschakeling worden niet meegeleverd en dient u zelf voor te zorgen.
Voor de enkel andreaskruis AHOB: AHOB enkel andreaskruis
Voor de dubbel andreaskruis AHOB: AHOB dubbel andreaskruis
Elk pakket bestaat uit 2 bomen, 2 palen met andreaskruis en lampenunits, 2 palen met enkele lamp en voetjes, een schakelkast en lampimitaties die eventueel zijn te gebruiken op de boom.
Daarnaast is er ook een overweg beschikbaar voor het station, de zogenaamde AOB. In dit pakket zitten 2 palen met voetje en bel (zonder andreaskruis en lampenunits), 2 slagbomen en 1 schakelkast.
Voor de overweg welke zijn te vinden op de stations: AOB
Eventuele lampen zijn bij te bestellen:
Twee lampen per paal (set van 2 palen)
Een lamp per paal (set van 2 palen)
2x2 lampen per paal (set van 2 palen)
mvg Bouwe
Het model is er in een uitvoering met enkel andreaskruis en met dubbel andreaskruis. In de lampen op de paal passen SMD ledjes 0603 of kleiner. Het model dient u zelf nog wel te voorzien van de juiste kleuren. De boom is bewegend te maken met behulp van een servo (op de boom is een gaatje geprint voor bevestiging van de servoboom/staaf) en met een knipperschakeling kunt u de lampen correct laten knipperen. Servo en knipperschakeling worden niet meegeleverd en dient u zelf voor te zorgen.
Voor de enkel andreaskruis AHOB: AHOB enkel andreaskruis
Voor de dubbel andreaskruis AHOB: AHOB dubbel andreaskruis
Elk pakket bestaat uit 2 bomen, 2 palen met andreaskruis en lampenunits, 2 palen met enkele lamp en voetjes, een schakelkast en lampimitaties die eventueel zijn te gebruiken op de boom.
Daarnaast is er ook een overweg beschikbaar voor het station, de zogenaamde AOB. In dit pakket zitten 2 palen met voetje en bel (zonder andreaskruis en lampenunits), 2 slagbomen en 1 schakelkast.
Voor de overweg welke zijn te vinden op de stations: AOB
Eventuele lampen zijn bij te bestellen:
Twee lampen per paal (set van 2 palen)
Een lamp per paal (set van 2 palen)
2x2 lampen per paal (set van 2 palen)
mvg Bouwe
Laatst gewijzigd door Bouwe op 11 jun 2013 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
-
- Moderator
- Contacteer:
Re: AHOB
Ziet er netjes uit Bouwe!
Groet
Hoontje
Groet
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
De nieuwste telg voor de spoorwegovergang is de AOB welke te vinden is op diverse stations. Deze AOB's hebben geen lampenunit en geen andreaskruis.
De bomen en palen zijn langer gemaakt dan in werkelijkheid en zijn gemakkelijk inkortbaar, zodat deze set vrijwel op iedere modelspoorbaan past. De boom heeft een lengte van 2 rijstroken Busch stratenfolie.
En voor de liefhebber is hij hier te bestellen: AOB
mvg Bouwe
De bomen en palen zijn langer gemaakt dan in werkelijkheid en zijn gemakkelijk inkortbaar, zodat deze set vrijwel op iedere modelspoorbaan past. De boom heeft een lengte van 2 rijstroken Busch stratenfolie.
En voor de liefhebber is hij hier te bestellen: AOB
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Voor wie toch graag een AHOB wil hebben en de FUD versie te duur is heb ik een uitgeklede versie online gezet in het materiaal WSF. Het pakketje bestaat uit 2x een boom, 2x een paal met andreaskruis en lichtunits en 2 losse enkele palen.
Uiteraard hier te bestellen: AHOB enkel andreaskruis WSF
mvg Bouwe
Uiteraard hier te bestellen: AHOB enkel andreaskruis WSF
mvg Bouwe
-
- Elektronica/Commercieel
Hallo Martin,
We zien graag foto's van het resultaat !
Mvg,
Bouwe
We zien graag foto's van het resultaat !
Mvg,
Bouwe
-
beste Bouwe
Ik heb bij u toen ook een setje AHOB besteld
En wil je graag mijn volgende resultaten met u delen
Ik heb bij u toen ook een setje AHOB besteld
En wil je graag mijn volgende resultaten met u delen
Laatst gewijzigd door Dennisvmourick op 10 mar 2017 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen
Dennis van Mourick
Mijn N baan 1e module
station Vught gebouwd
Plannen om museum spoorlijntje modules te bouwen
Super mooi Dennis!
Mvg,
Bouwe
Mvg,
Bouwe