Voor baanplan zie viewtopic.php?f=20&t=5080
Daar eindig ik een tijdje geleden dat ik eerst een proto-baantje begin om snel te kunnen rijden. Awel dus:


Ik heb een grote dubbelsporige ovaal. Een lang viersporig station, waar een zijlijntje van aftakt. De railbevestiging is zeer tijdelijk proto, namelijk geheel niet. Alles ligt nog los op het hout. Dat verklaart ook de rare vorm van de ovaalbogen. Die boog haal ik net niet met een stuk flexrail en bij de overgang kan de boog dan niet op z'n krapst zijn. Nu wachten op een tweede (derde) trafo om wat meer onafhankelijk treinverkeer te creeeren. Daarna achterin beginnen met de opstelsporen van het schaduwstation.
Het is een genot om te zien hoe langzaam de nieuwe treinen tegenwoordig kunnen rijden. Het meeste bezoek wordt daar maar zenuwachtig van. Die willen een Thalys alleen liefst 300+ zien vliegen.
De oude treinen die meer dan 10 jaar in de doos hebben gelegen, komen ook langzaam een voor een weer de baan op. Wel eerst helemaal uit elkaar halen en alle tandwieltjes zo goed mogelijk schoonmaken. Lastig dat die wattenstaafjes niet echt tussen de tandjes komen. Heeft iemand een goed idee daarvoor?
Ook heb ik laatst nog wat verjaardagsgeld kunnen besteden:

Mvg, Albert Nijenhuis