waterverf

Zelfbouw, wie doet het en hoe.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jand

waterverf

Bericht door jand »

Collega's,

Het wordt tijd dat ik de verfspuit ga hanteren, zowel op de baan als wel op sommige rijtuigen om ze te vervuilen. Het geknij met verdunner, het schoonmaken, en: waar laat je op een wat verantwoordde manier het afval hebben me doen besluiten,eens te kijken naar toepasbare verf op waterbasis. Op het forum van onze Belgische vrienden ontdekte ik een topic hierover. Het schijnt dat er goede verf voor dit soort toepassingenbestaat voor z.g. War-games. Maar in dit laatste topic werd met name gevraagd naar winkels ( en merken) in Belgie, met diverse positieve antwoorden. Mijn vragen zijn hier: a. heeft iemand hiermee ervaring,b welke merken zijn er, en c. wie verkoopt ze?
Veel dank,
JanD

martinb

Re: waterverf

Bericht door martinb »

Mijn ervaringen kun je hier lezen incl. de manier waarop ik ze nu verdun. Revell aqua, Tamiya Acrylic en Vallejo staan er ook bij, die bevallen mij prima. Revel aqua en Tamiya haal ik bij de modelbouwwinkel in de buurt, Vallejo via http://www.airbrush-services-almere.nl

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Onderwerp starter
jand

Bericht door jand »

Hartstikke bedankt, Martin: een mooier en completer antwoord had ik niet kunnen krijgen!
JanD

spoor65

Bericht door spoor65 »

Hoi,

Ook Somberg in almelo verkoopt ware-game spullen en verf, naast hun ruime voorraad modelspoor, wat toch hun grootste specialliteit is.

tevens hebben ze sinds kort een webshop op de site,
hier staat welliswaar nog niet alles op, maar niet op de site aangeboden?, stuur ff een mailtje en vraag er naar, en ze willen het graag naar je verzenden tegen zeer gangbare verzendkosten.

http://www.sombergmodelbouw.nl/

Mvg

Freddy(spoor65)

Die geen commercieel belang heeft in deze link, maar wel erg goede ervaring met de winkel en hun zeer goede service en know-how, kan ook haast niet anders, wetend dat hun hobby hun werk is geworden en ze nog zeer actief zijn binnen de plaatselijke modelspoor club aldaar

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
jand

Bericht door jand »

Kijk, Almelo...dat is hier 30 km vandaan, dus dat is makkelijk te doen, (nu wordt typen een beetje lastig omdat er een kitten over het toetsenbord loopt), als het de komende dagen een beetje is afgekoeld ga ik daar eens een kijkje nemen. Dat afkoelen mag helemaal wel, voor de hobby: gisteravond nog een kwartiertje op mijn treinkamertje (boven onder het dak) geweest, maar het had daar meer weg van een oven. Voor deze hobby is een echt Hollandse Zomer ( dus rotweer) handiger!
JanD

Chris83

Bericht door Chris83 »

jand schreef:Collega's,

Het wordt tijd dat ik de verfspuit ga hanteren, zowel op de baan als wel op sommige rijtuigen om ze te vervuilen. Het geknij met verdunner, het schoonmaken, en: waar laat je op een wat verantwoordde manier het afval hebben me doen besluiten,eens te kijken naar toepasbare verf op waterbasis. Op het forum van onze Belgische vrienden ontdekte ik een topic hierover. Het schijnt dat er goede verf voor dit soort toepassingenbestaat voor z.g. War-games. Maar in dit laatste topic werd met name gevraagd naar winkels ( en merken) in Belgie, met diverse positieve antwoorden. Mijn vragen zijn hier: a. heeft iemand hiermee ervaring,b welke merken zijn er, en c. wie verkoopt ze?
Veel dank,
JanD
Die war games verf heb ik heel wat jaren ervaring mee, aangezien ik diverse grote legers tinnen figuren heb die allemaal stuk voor stuk zijn geschildered en een aantal extra mooi gemaakt door highlighten(lichtere kleuren of verdunnen) en wheateren (wash) :P
Citadel colour heet die verf, ik vind dit ontzettend fijne verf en gebruik die ook voor mijn treinen.
als je de wash gebruikt dat is zeer sterk verdunde verf hoef je het zelf niet meer te verdunnen.

Dit word in alle gamesworkshop winkels verkocht en soms zie je ze ook in andere winkels, bv spellen winkels, in iedergeval waar warhammer (tabletop game) verkocht word.

Groeten Chris
Plaats reactie