Vandaag niet zoveel zin in werken met hout. Dus maar eens iets anders geprobeerd.
De bruggen die nog had liggen eens bekeken en 1 brug voorzichtig uit elkaar gehaald, die moet breder voor de weg.
Omdat de onderkant niet afgewerkt is en deze in het zicht komt ben ik maar eens gaan beginnen te experimenteren.
De boog opgeschuurd en daarna ingesmeerd met houtlijm en dan een laagje klei die ik nog had staan erover. een half uurtje laten drogen en dan met de kraspen aan de gang. Gewoon om te testen of de klei blijft hangen en niet afbrokkeld bij het behandellen of nadien bij het hanteren van de brug.
resultaat van het probeersel : in het midden de bewerkte boog, rechts de onbewerkte. Ik moet wel alles nog eens overdoen want nu sluit het niet goed aan maar het resultaat is te doen. Wel merk ik op dat ik iets minder diep moet krassen om hetzelfde resultaat als de brug zelf te krijgen.
Die bogen worden toch niet meer gebruikt omdat de brug 4 cm wegdek moet krijgen en het wegdek nu maar 2 cm is.
In elk geval blijft de klei goed hangen, ik kan zelf de boog verbuigen en laten vallen (om te testen, niet omdat ik onhandig ben
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
) zonder dat er stukjes afkomen.
Straks eens de andere brug onderhanden nemen die is reeds van de juiste breedte en hoogte moet enkel onderaan verbeterd worden en voorzien worden van een railing. Voor die railing had ik een mooi setje gevonden bij abe in frankrijk :
http://www.abe28.fr/fr/grille-et-rambar ... 88131.html maar de verzendkosten zijn even duur als het stuk zelf. Nog maar eens verder zoeken.
@bob, zeker geen professioneel gewoon een knoeier die door foto's kan laten lijken of het professioneel is
Mvgr. Dirk