Beste mensen,
gezocht, maar nog niet gevonden. Weten jullie of er binnenverlichting te koop is voor de Minitrix Koploper in digitale versie?
Binnenverlichting Minitrix Koploper
-
- Kleinserie/Commercieel
Re: Binnenverlichting Minitrix Koploper
Hallo Leontb,
Nee en toch weer ja.
vanuit minitrix zelf is was er een setje met 3 gloeilampen en een strip.
Deze kan je in de uitsparingen op de print solderen en de strip in het tussen rijtuig.
Maar omdat dit analoog al niet super is met licht spreiding.
Krijg je bij digitaal gebruik bulten op het dak door dat het te warm worden.
is dus niet aan te raden.
Wat ik heb gedaan is van digirails een verlichtings strip op maat gemaakt voor de motor bak en deze onder de hoof print geplakt en dan de draadjes aan de stroomafnamen of aan de extra functie uitgang van de decoder.
Daarna 2 draadjes door de deur naar de tussen bak en daar ook weer een strip in plakken of je maakt stroomafnamen op de assen in de tussenbak (niet slim want de koploper heeft weinig trekkracht over)
En dan in de motorloze kop bak ook weer een strip onder de bestaande printplaat.
Het wordt dus zelf knutselen met ledstips van digirails of anders is er geen standaard oplossing voor handen.
Succes en groetjes,
Rob
Nee en toch weer ja.
vanuit minitrix zelf is was er een setje met 3 gloeilampen en een strip.
Deze kan je in de uitsparingen op de print solderen en de strip in het tussen rijtuig.
Maar omdat dit analoog al niet super is met licht spreiding.
Krijg je bij digitaal gebruik bulten op het dak door dat het te warm worden.
is dus niet aan te raden.
Wat ik heb gedaan is van digirails een verlichtings strip op maat gemaakt voor de motor bak en deze onder de hoof print geplakt en dan de draadjes aan de stroomafnamen of aan de extra functie uitgang van de decoder.
Daarna 2 draadjes door de deur naar de tussen bak en daar ook weer een strip in plakken of je maakt stroomafnamen op de assen in de tussenbak (niet slim want de koploper heeft weinig trekkracht over)
En dan in de motorloze kop bak ook weer een strip onder de bestaande printplaat.
Het wordt dus zelf knutselen met ledstips van digirails of anders is er geen standaard oplossing voor handen.
Succes en groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Re: Binnenverlichting Minitrix Koploper
Hoi Rob,
dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga het proberen.
Hartelijke groet,
Leon
dank voor je uitgebreide reactie! Ik ga het proberen.
Hartelijke groet,
Leon