Bouwen besturingstafel ???

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
dany

Bouwen besturingstafel ???

Bericht door dany »

Goede morgen,

ik ben op zoek naar ideeën voor het bouwen van een besturingstafel. Mijn baan wordt bestuurd vanuit een Twin Center en een Lap Top met koploper. Wat ik er allemaal op en in wil is het volgende: Laptop met daarnaasliggende muismat, TC, Programmeerspoor, Hoofdschakelaar, Switch box voor accessoires zoals verlichting van straten en huisjes. Verder zou ik in de besturingstafel uiteraard ook de trafo's, stekkerdozen en draadverbindingen willen inbouwen.
Als ik dit zo allemaal op een rijtje zet, en de tafel toch compact wil houden, denk ik eraan om een tafel te bouwen in verschillende niveau's.
Vraag is of iemand reeds iets dergelijks heeft gebouwd, en ideeën kan aanleveren om mij op weg te zetten naar de realisatie. Graag foto's als het kan.

Groetjes en bedankt,

Dany

Jos

Re: Bouwen besturingstafel ???

Bericht door Jos »

Aangezien mij baan ongeveer 50 cm boven het vloeroppervlak is, heb ik niet veel mogelijkheden met hoogteniveaus.

Ik heb het als volgt gedaan:

Afbeelding

Helemaal links zie je nog net een stukje van de PC, daar staat een lcd scherm voor wat precies even hoog is als de baan. Ik had eerst een laptop, maar dat opengeklapt scherm belemmerde dan het zicht op de baan. Ik gebruik geen muis, maar een "trackball", eigenlijk een muis die je niet beweegt, maar waar je met je duim een ronde kogel beweegt, dus eigenlijk een soort muis op zijn rug.

Op het bedieningspaneel zie je eerst 4 handregelaars, de TC, een booster met trafo, enkele "analoge" trafo's en de bediening voor de draaischijf.
Pal voor de TC ligt een programmeerspoortje met aan beide zijden een stootjuk.
Op het voorpaneel zie je nog net 5 schakelaars met controlelampjes zitten, daarmee kan ik een aantal trafo's en schakelingen aan/uit zetten.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,
Jos

OBBinN
Forum-Beheerder
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Zo te zien lekker uitgebreid :P
Ik ga ook iets van een bedieningstafel bouwen, echter niet zo dat de boosters enzo zichtbaar zijn. Deze komen gewoon onder mn baan achter op mn bureau :P

Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

apk

Bericht door apk »

als je een extra videokaart in je laptop zet kun je er een tweede beeldscherm aanhangen en koploper op de ene zetten en je ander programma's op het tweede scherm scheelt weer ruimte voor een laptop

Gr Albertjan.

WWW.KLIKHIERNIET.NET en ook niet zeuren als je het wel doet!!!!!
Plaats reactie