Pagina 1 van 1

Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 25 dec 2013 21:29
door m-spoor
Dag medespoorders N-m/v,

Via Raymond uit Schiedam kwam ik op het spoor van Bullfrogsnot.
Normaliter vervang je de slipbandjes van je locomotief indien de trekkracht te wensen overlaat.
Bij Bullfrogsnot hoeft dat niet meer. Je smeert gewoon een hoeveelheid van dat goedje op de draaiende wielen. Houd daarbij ruimte vrij; ze moeten natuurlijk wel stroom opnemen.
De zaak laten uitharden (een nachtje of zo) en de sleep van je locomotief gaat van 1 wagon naar meer dan 16.

Het is verkrijgbaar in Amerika.
De Bullfrogsnot site zelf is bereikbaar via https://www.bullfrogsnot.com/, vanuit hier is een demo op YouTube te vinden
Direct op YouTube te zien via: http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
Bestelling via eBay op: http://www.ebay.nl/itm/BULLFROG-SNOT-Li ... 35cfd095ec

Een potje Bullfrogsnot komt omgerekend op € 15,55 , met verzending mee (€ 7,10) op 22,65
Wellicht kan/wil een N-spoorder met connecties naar Beneluxspoor.net ook hierop een draadje openen.


Succes met de snot,

m-spoor,

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 25 dec 2013 23:00
door spoor65
m,

op BNLS zal, net als hier, dat brulkikkersnot al wel lang bekend zijn, is in meerdere topics al over gesproken.

overigens is je aanmelden/registreren op BNLS ook net zo makkelijk als op andere fora, dus je zou het er zelf ook kunnen plaatsen.

mvg

Freddy

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 25 dec 2013 23:33
door Maurits71
Waarom een draadje openen?

Spul is toch al een poosje bekend ?, ik gebruik het al twee jaar.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 10:41
door Jelle
Nou, ik vind het wel een goede om hier een draadje voor te openen.

Ik kende het nog niet en met mij waarschijnlijk nog wel meer...

Ik ga het zeker eens goed bekijken.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 10:55
door JanCK
Ik kende het product ook niet (ben dan ook nieuw op dit forum en heb nog laaaang niet alle draadjes bekeken). Ik heb een oude Arnold BR05 waarvan de anti-slipbandjes versleten zijn. Ik zou er graag een mooie lange stam rijtuigen achter hangen, maar blijf steken bij een wagon of vier, dus dit lijkt me wel wat.
Bedankt voor de melding.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 12:53
door martinb
Wat een leuk spul. Eens een potje van bestellen, benieuwd hoe het werkt in N.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 16:07
door Maurits71
mmm, dacht ik toch dat iedereen dit zou product zou kennen.

goed hierbij dus een ervarings deskundige.

Zowel Graham farish maar meer nog Dapol locs hebben een mega gebrek aan trekkracht doordat a. de locs niet zo zwaar zijn en B er geen gebruik wordt gemaakt van asb.

ergens twee jaar geleden heb ik op het ngauge forum hierover een vraag gesteld en ik kreeg het advies om eens te googles op bull frog snot waarbij ik uit kwam op bovenstaand filmpje.

goed dus een flesje besteld, niet goedkoop maar goed je kan er omgeveer je hele leven mee doen denk ik en de eerste twee locs behandelt.

De eerste ging van 3 rijtuigen zonder problemen naar 8, de ander ( in dit geval een class 66 ) van 8 waggonnetjes naar 16.

over de maanden heb ik er meer behandelt en recentelijk nog mijn class 43 in netwerk rail livrei, de gele kanarie zoals hij is omgedoopt, deze heb ik gekocht om de twee lux wagonnetjes te trekken. ( een fleischman br 101 doet dit fluitend ) de gele hst kwam met een wagon nog niet de helix op.

gisteren de loc met BFS behandelt en het probleem is opgelost.

wat is van belang.

Hou er rekening mee dat de stroom opname verminderd. want de wielen die je behandel hebben straks GEEN stroom opname meer ( wat dus in het openings bericht staat is onjuist. )

breng het spul maar heeeeeeeel lichtjes op, wat in het filmpje wordt getoond is veels te veel voor N. doe je teveel gaat je lok waggelen.

breng het spul op op slechts 1 wiel, dit is genoeg om de trekkracht te verdubbelen.

en rest, inderdaad even 12 uur laten drogen.

indien er nog meer vragen zijn laat het me even weten/

gr. M.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 19:12
door jeepney
Maurits71 schreef:Waarom een draadje openen?

Spul is toch al een poosje bekend ?, ik gebruik het al twee jaar.
Maurits71 schreef:mmm, dacht ik toch dat iedereen dit zou product zou kennen.
Beste Maurits, zullen we in het vervolg afspreken dat het openen van een draadje niet afhankelijk is van het feit of jij wel of niet van het onderwerp "al" 2 jaar op de hoogte bent en/of het gebruikt, want anders is het einde zoek op dit forum.

Zo lang er mede-forumleden zijn die constructief, aanvullend en/of waarderend op een geopend draadje reageren is er m.i. behoefte aan het draadje.

Henk

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 19:21
door Maurits71
Zo, ik begrijp dat we een nieuwe chef op het forum hebben, wat jij wil Henk ik vindt het prima. Echter als je regelmatig de moeite neemt om topics te volgen dat had je begrepen waarom ik dit zo zei. Had namelijk gisteren nog melding van dit spul gemaakt in het dapol or not topic. Fijne feestdagen.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 19:26
door jeepney
Nee hoor geen nieuwe chef, ik wil juist voorkomen dat iemand voor anderen gaat bepalen of een draadje wel of niet geopend mag worden en/of een toegevoegde waarde heeft.

Henk

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 26 dec 2013 19:33
door Maurits71
;) ok hint is duidelijk

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 28 dec 2013 13:20
door Overdijk
Maurits71 schreef: wat is van belang.
breng het spul maar heeeeeeeel lichtjes op, wat in het filmpje wordt getoond is veels te veel voor N. doe je teveel gaat je lok waggelen.
breng het spul op op slechts 1 wiel, dit is genoeg om de trekkracht te verdubbelen.
gr. M.
Kijk dat is handig, ik heb het spul ook. Zat iedere keer veels te dik achteraf.

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 10 jan 2014 16:04
door m-spoor
Van Raymond kreeg ik uiteindelijk de volgende reactie van zijn ervaring met bullfrogsnot, deze in overleg met hem geplaatst:

Ik was natuurlijk hardstikke nieuwsgierig vanmorgen naar het resultaat van de Bullfrogsnot.
Ervaring is de beste leermeester zeggen ze toch.
Nou , ik had er gister 3 loks mee gedaan , het is werkelijk verbluffend , maar......
Bij deze een waarschuwing : let op dat je er heeeeeeel zuinig mee bent.
Het spul kruipt namelijk in de hoek van het loopvlak en de flens van de wieltjes en N-spoor wieltjes zijn klein.
Bij 1 stoomlok met grote wielen werkt het perfect maar bij de andere ben ik te gul geweest en hierdoor dreigden de wieltjes uit de rails te lopen. Dat gebeurde dus ook , met name op de wissels.
Je kan het vrij makkelijk met een scherp hobby mesje weer verwijderen, heb ik gedaan .
Ik ga het opnieuw aanbrengen maar dan wat zuiniger en probeer het hoekje te vermijden.
Nogmaals , je zal het met ervaring moeten leren , net als ik.
Veel succes

MVG
Raymond van MSV-Schiedam

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 10 jan 2014 16:28
door Jerome
Hallo,

Ik heb jet spul ook reeds enige jaren in bezit en het werkt prima! Inderdaad zeer zuinig aanbrengen. Het koste mij we enige oefening om het goed te krijgen met een hobbelende (stoom)lok als gevolg. Je hebt heel weinig nodig. Ik heb dan ook nog een bijna vol potje liggen, maar ruim 2 jaar niet aangeraakt. Zal binnenkort eens kijken of het nog wat is...

Greetz, Jerome

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 10 jan 2014 16:56
door RFabriek
Als het weer kan ga ik ook zo'n potje bestellen. Eind van de maand dus. :D

Maar wat gebruiken jullie om loks te doen waarbij alle wielen aangedreven worden? De krokodillenstekkertjes zoals op de site van BFS werkt dan niet.
Ik zou zelf ook wel iets kunnen verzinnen maar mischien mis ik dan een betere en/of makkelijkere methode.

gr
Renzo

Re: Bullfrogsnot en trekkacht locomotieven.

Geplaatst: 10 jan 2014 17:02
door Maurits71
als je nu een heel dun streepje op de buitenkant van je wielen doet en zorgt dat de flens vrij blijft dan neemt dit wiel nog stroom op, sinds vorige week uitgevonden.

in voorkomende gevallen is 1 wiel meer als zat om de trekkracht te verbeteren, dis zou me er niet al te druk om maken.

gr.

M.