Hoera mijn trein heeft de rondje gereden met koploper.
Nu blijft er één loc stilstaan voor een wissel ik krijg ik de melding dat de wisselstraat niet vrij gegeven is.
Weet toevallig iemand hoe ik een wisselstraat kan vrij geven?
Is het mogelijk meerdere wisselstraten aan te leggen?
Met vriendelijke groet, Rein
Koploper/wisselstraat niet vrij
Koploper/wisselstraat niet vrij
Laatst gewijzigd door Vivace op 20 mar 2014 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Koploper/Intellibox II
Re: Koploper/wisselstraat niet vrij
In de handleiding staat dit alles, dus RTFM. Je kunt bij een wisselstraat opgeven wanneer hij weer vrij moet worden gegeven.
Het simpelste is de Koploper handleiding te downloaden en binnen de handleiding te zoeken op het woord dat je zoekt, bijvoorbeeld "vrijgeven". Scheelt veel leeswerk.
Het simpelste is de Koploper handleiding te downloaden en binnen de handleiding te zoeken op het woord dat je zoekt, bijvoorbeeld "vrijgeven". Scheelt veel leeswerk.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Normaal "moet" je een wisselstraat niet vrijgeven , dat gebeurt standaard op stopmelder van volgend blok.
Waarschijnlijk heb je toch eens "geprobeerd" om het te doen, en een verkeerde bezetmelder laten "hangen".
Kijk voor die bepaalde wisselstraat de vrijgave tabbladen even na en wis het rechter-tabblad volledig
Op het linker kun je geen verkeerde invullen, daar staan alleen de bezetmelders van dat blok.
Programmeer ook even op het eerste blad het automatisch maken van een backup..altijd nuttig.
Het tweede nut is het opzenden naar kennis of forum van zo'n back-up file...dan kan iemand anders je data-base "nakijken en herstellen".
Kijk ook even op hetkoploperforum , daar zit een berg literatuur en ervaring.
Waarschijnlijk heb je toch eens "geprobeerd" om het te doen, en een verkeerde bezetmelder laten "hangen".
Kijk voor die bepaalde wisselstraat de vrijgave tabbladen even na en wis het rechter-tabblad volledig
Op het linker kun je geen verkeerde invullen, daar staan alleen de bezetmelders van dat blok.
Programmeer ook even op het eerste blad het automatisch maken van een backup..altijd nuttig.
Het tweede nut is het opzenden naar kennis of forum van zo'n back-up file...dan kan iemand anders je data-base "nakijken en herstellen".
Kijk ook even op hetkoploperforum , daar zit een berg literatuur en ervaring.
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Vragen over koploper en problemen met koploper bespreek je het beste op het forum wat daar speciaal voor is opgericht. www.koploperforum.nl
Zou denken en zeggen bespreek je situatie daar.
Groetjes
Zou denken en zeggen bespreek je situatie daar.
Groetjes
Hoera ik ben er uit. Het rijdt zo als het moet.
Ik had twee veruit elkaar gelegen wissels geselecteerd bij een wisselstraat.
Daarom hield men de wisselstraat bezet.
Ik heb geleerd dat als je de wissel in een wisselstraat gaat aanmaken geen andere wissel erbij moet selecteren.
Nu opzoek naar een banen plan.
Ik had twee veruit elkaar gelegen wissels geselecteerd bij een wisselstraat.
Ik heb geleerd dat als je de wissel in een wisselstraat gaat aanmaken geen andere wissel erbij moet selecteren.
Nu opzoek naar een banen plan.
Koploper/Intellibox II
snel vergeten...ik heb wisselstraten van wel zes wissels.Vivace schreef:
Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Dan ben ik zomaar bang dat je het niet helemaal begrijpt.Vivace schreef:Ik had twee veruit elkaar gelegen wissels geselecteerd bij een wisselstraat.
Maar zoals al eerder aangegeven http://www.koploperforum.nl is de betere plek om dit soort problemen en vragen te behandelen. De maker van Koploper (Paul Haagsma) zal dit ten zeerste op prijsstellen.
Groetjes