Lichtprobleen na inbouuw Kühn decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
FritsdJ

Lichtprobleen na inbouuw Kühn decoder

Bericht door FritsdJ »

Beste N spoorders,

Na inbouw van een Kühn decoder brand de verliching van de railbus VT 79 Arnold, slechts in één richting, wel de verkeerde ricting overigens, bij het wisselen van de rijrichting onstaat er pulsgwijs kortsluiting.
Er moet ergens een foutje zitten maar ik weet even niet waar ik het moet zoeken, is pas mijn tweede decoder die ik inbouw.

Vandaar graag advies van de specialsten,

Groet Frits.

Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.

FidOo

Re: Lichtprobleen na inbouuw Kühn decoder

Bericht door FidOo »

Fritz. Maak eens wat duidelijke foto's van je inbouw. Dan kunnen we je net beter helpen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
FritsdJ

Bericht door FritsdJ »

Foto is lastig, was zo wie zo een klus, van de orignele drie-eenheid een vaste samenstelling moeten maken met vaste koppelingen en de decoder in de middelste wagen, dus met 4 draden licht rood/wit en stroomafnemers uit de stuurstand wagen en 6 vanuit de motorwagen. Voorbeeld gebruikt vam bktb.de.

Hopelijk geeft iemand mij een hint waar mogelijk iets mis kan zijn gegaan.

Gr Frits

Multimaus - Koploper - Rosoft wissel/servodecoders/bezetmelders/keerlusmodule - Fleischman en Peco rails, Sprog II.

Onderwerp starter
FritsdJ

Bericht door FritsdJ »

Foto is lastig, was zo wie zo een klus, van de orignele drie-eenheid een vaste samenstelling moeten maken met vaste koppelingen en de decoder in de middelste wagen, dus met 4 draden licht rood/wit en stroomafnemers uit de stuurstand wagen en 6 vanuit de motorwagen. Voorbeeld gebruikt vam bktb.de.

Hopelijk geeft iemand mij een hint waar mogelijk iets mis kan zijn gegaan.

Gr Frits

FidOo

Bericht door FidOo »

Sorry frits maar het enige nuttige wat ik kan zeggen Is dat je kortsluiting ergens tussen je verlichting en?? Zit.

Zonder foto's wordt het een erg lastig verhaal ben ik bang.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Probeer eens een draadje naar je verlichting los te solderen
En kijk naar het resultaat
Waar het ineens goed gaat waar het los zit moet je dieper zoeken naar je sluiting

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

jowi

Bericht door jowi »

Ik heb dergelijke verschijnselen een keer gehad toen ik voor het eerst een decoder plaatste en deze uiteraard ondersteboven in een connector stak... dan zit dus de motoraansluiting op de verlichting en vice versa. Nu zul je met zelf solderen wel heel erg veel fouten hebben moeten maken om dat voor elkaar te krijgen maar je weet het maar nooit ;)

Plaats reactie