arnold thalys in n?

Vraag maar raak!
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

arnold thalys in n?

Bericht door Thrilly »

Beste mede spoorders,

Ik zat zojuist eens op ebay te kijken en kwam daar deze advertentie tegen. http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT (hoop dat de url werkt)

Helaas kan ik via google eigenlijk niks over dit model vinden. Dus heb totaal geen richt prijs van wat ik er voor zou moeten bieden of waar hij eventueel is uitgegeven. Iemand hier bekend mee?
Bedankt


Rory

(n-spoor website met project volgt)

daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: arnold thalys in n?

Bericht door daan 1946 »

Hallo Trilly

kijke even in de n-modeldatabank.de
zie deze link

http://www.spurweite-n.de/content/NDBSe ... MaxCount=1

daar staat dat de preis ongeveer 95 euro is en gemaakt in 2000

groetjes

Daan Hoevens


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Thrilly »

Geweldige site,

Thanks het kan dus echt :-)
Laatst gewijzigd door Thrilly op 24 mar 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: arnold thalys in n?

Bericht door RaceDuck »

Thrilly schreef:Beste mede spoorders,

Ik zat zojuist eens op ebay te kijken en kwam daar deze advertentie tegen. http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWAX:IT (hoop dat de url werkt)

Helaas kan ik via google eigenlijk niks over dit model vinden. Dus heb totaal geen richt prijs van wat ik er voor zou moeten bieden of waar hij eventueel is uitgegeven. Iemand hier bekend mee?
Bedankt
Dit model komt uit een startset van postorder bedrijf Quelle en is nou net de andere versie dan die van Kato.
Echter niet uitbreidbaar!!!!!!! en de thalys hoort 10 bakken te zijn en geen 4 zoals deze (ik had deze set ook ooit maar is weg sinds ik de thalys 10 delig van n-specials heb)

foto: Afbeelding


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Thrilly »

hmzz zit wat in, ik zag toevallig onlangs een shop (moet ik even opzoeken) welke dit jaar of begin volgend jaar met een 4 of 6 delige versie komt.

Ikzelf heb geen mega grote treinbaan dus denk toch (ondanks dat het niet hoort) voor de 4 delige ga.


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Jos »

Bij MTE in Vlaardingen heb je een nieuwe Kato 10-delige thalys voor 189,95.
Je hoeft niet perse alle rijtuigen te koppelen :D

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Wesley »

Slecht nieuws: 't Is geen bestaande Thalys... Ik heb mijzelf even nagezocht en gevonden :mrgreen: op pagina 28 van het aanwinstendraadje:
Wesley schreef:Jos, het is een vierdelige set, afkomstig uit de Lima-stal. Tussenrijtuigen zijn niet verkrijgbaar. Het is overigens (...) geen weergave van een bestaand model: toen de Thalys (da's in feite een roodgeschilderde TGV Réseau) zijn baantjes begon te trekken tussen Amsterdam en Parijs, heeft men bij Arnold een TGV omgespoten en op de markt gebracht. Dit is echter geen TGV Réseau, maar een TGV Sud-Est. Meest opvallende verschillen tussen die twee types zijn:
- de uiteinden van de rijtuigen die tegen de motorwagens aanzitten (tussen de deuren en de uiteinden): bij de TGV SE zitten daar nog tractiemotoren, bij de Réseaux zijn daar zitplaatsen. Ook is de 'hoed' op het dak korter bij de Sud-Estjes.
- de kopvorm: het gedeelte van het dak waar het derde frontsein zit springt iets in bij de TGV SE, bij TGV Réseau / Thalys PBA ligt het derde frontsein in één lijn met de voorruiten.

Er zijn overigens nog veel meer verschillen.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Thrilly
Berichten: 252
Lid geworden op: 10 jul 2009 18:09

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Thrilly »

hmzz nu je het zegt. Als ik hem tegenover een tgv zet is het inderdaad exact de zelfde en net niet de thalys zoals hij hoort. Ik denk toch maar voor kato - een paar delen te gaan.
Bedankt allen


Rory

(n-spoor website met project volgt)
Gebruikersavatar

mark v sas
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 apr 2009 11:06
Locatie: Dordrecht

Re: arnold thalys in n?

Bericht door mark v sas »

ik heb er 1 van kato 4-delige

Afbeelding

wat een k**t ding

ik heb hem digitaal omgebouwd maar nu komt hij niet van zijn plek de wielen staan te spinnen als een gek :twisted:
maar vooruit komen ho maar

probleem..... ik zal het nie weten...



Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Chris83 »

mark v sas schreef:ik heb er 1 van kato 4-delige

wat een k**t ding

ik heb hem digitaal omgebouwd maar nu komt hij niet van zijn plek de wielen staan te spinnen als een gek :twisted:
maar vooruit komen ho maar

probleem..... ik zal het nie weten...
als je wielen spinnen kan het zijn dat ie of te zwaar is of te licht, heeft ie anti slip bandjes?


Groeten Chris
Gebruikersavatar

mark v sas
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 apr 2009 11:06
Locatie: Dordrecht

Re: arnold thalys in n?

Bericht door mark v sas »

Chris83 schreef:
mark v sas schreef:ik heb er 1 van kato 4-delige

wat een k**t ding

ik heb hem digitaal omgebouwd maar nu komt hij niet van zijn plek de wielen staan te spinnen als een gek :twisted:
maar vooruit komen ho maar

probleem..... ik zal het nie weten...
als je wielen spinnen kan het zijn dat ie of te zwaar is of te licht, heeft ie anti slip bandjes?
er zitten slip bandjes onder en als hij alleen rijd lukt het redelijk maar hang ik de andere 3 wagonen er achter komt hij nie weg


Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: arnold thalys in n?

Bericht door RaceDuck »

mark v sas schreef:ik heb er 1 van kato 4-delige

Afbeelding

wat een k**t ding

ik heb hem digitaal omgebouwd maar nu komt hij niet van zijn plek de wielen staan te spinnen als een gek :twisted:
maar vooruit komen ho maar

probleem..... ik zal het nie weten...

Een kato? wist niet dat kato er een had in deze kleur!
Plaats eens een foto van de bodemplaat dan

of is deze toevallig omgespoten van oranje of atlantique naar thalys?


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Jos »

Kijk eens of 1 van de asjes niet uit zijn "bus" geschoten is en daardoor bijna vast zit. Meeste asjes hebben aan de buitenkant scherpe punten die in een kuiltje vallen. Als ze buiten dat kuiltje zitten, dan draaien ze niet meer.

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Wesley »

mark v sas schreef:ik heb er 1 van kato 4-delige
Die is niet van Kato, maar is het hier besproken Arnoldproduct. Dit (klik) is die van Kato, en die is alleen tiendelig verkrijgbaar.

Een omgespoten variant zou theoretisch ook kunnen, maar de TGV Sud-Est van Kato is normaal gesproken zesdelig met een vierdelige rijtuigset als mogelijke uitbreiding. Een vierdelige basisset duidt toch echt op Lima / Arnold. Of je hebt een incomplete set gekocht...


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: arnold thalys in n?

Bericht door RaceDuck »

Wesley schreef:
mark v sas schreef:ik heb er 1 van kato 4-delige
Die is niet van Kato, maar is het hier besproken Arnoldproduct. Dit (klik) is die van Kato, en die is alleen tiendelig verkrijgbaar.
quote]

Ook weer niet waar

De foto van hem is van de thalys PBA Afbeelding
en jij toont een url van de PBKA Afbeelding

ja er is toch echt verschil


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Wesley »

Als Marks foto een "PBA" toont en ik de enige Kato-Thalys laat zien, zijnde een PBKA, waarom is mijn bewering dan niet waar? Kato maakt alleen de PBKA, niemand maakt de PBA* (zie mijn verhaal hierboven: een PBA is in het grootbedrijf een omgeschilderde TGV Réseau) en Arnold maakte een "PBA" die geen PBA was, maar een TGV Sud-Est in Thalyskleurtjes.

Een Sud-Est in Thalyskleurtjes (die vershilt dus heel veel van een Thalys PBA) heeft in werkelijkheid nooit bestaan. Gaat ook niet, want Sud-Esten zijn niet geschikt voor de Belgische 3000 V. Maar goed, dat heb ik hierboven ook allemaal geschreven... herhaling volgt hieronder:
Toen de Thalys (da's in feite een roodgeschilderde TGV Réseau) zijn baantjes begon te trekken tussen Amsterdam en Parijs, heeft men bij Arnold een TGV omgespoten en op de markt gebracht. Dit is echter geen TGV Réseau, maar een TGV Sud-Est. Meest opvallende verschillen tussen die twee types zijn:
- de uiteinden van de rijtuigen die tegen de motorwagens aanzitten (tussen de deuren en de uiteinden): bij de TGV SE zitten daar nog tractiemotoren, bij de Réseaux zijn daar zitplaatsen. Ook is de 'hoed' op het dak korter bij de Sud-Estjes.
- de kopvorm: het gedeelte van het dak waar het derde frontsein zit springt iets in bij de TGV SE, bij TGV Réseau / Thalys PBA ligt het derde frontsein in één lijn met de voorruiten.
*Ik geloof dat ze bij THS/KleiNSpoor ooit eens een projectje hadden om een PBA te knutselen, maar ik heb er nooit eentje gezien en ga er dus vanuit dat die nooit gebouwd is.


Swiftly and with style !
Afbeelding
Gebruikersavatar

RaceDuck
Berichten: 275
Lid geworden op: 15 feb 2008 17:34
Locatie: Ergens tussen spoor 1 en 13 in

Re: arnold thalys in n?

Bericht door RaceDuck »

Zie hier duidelijk de verschillen PBA vs PBKA

Beiden op Kato onderstel een origineel fabriek Kato en een van N-Specials


Tevens heeft THS ooit een aantal bachmann modellen omgespoten in de Thalys kleuren, dus ook die is er geweest (lag destijds bij THS nederland (Wessels) op de stand.
Bijlagen
DSCN0001 (Medium).JPG
DSCN0001 (Medium).JPG (85.78 KiB) 3620 keer bekeken


De Ns in N spoor database http://www.ns1op160.nl

Deze site is sinds 2022 in eigendom van Hans
Gebruikersavatar

Wesley
Berichten: 335
Lid geworden op: 01 sep 2008 09:53

Re: arnold thalys in n?

Bericht door Wesley »

Maar Bachmann had toch ook alleen Sud-Esten? Waren die dan ook omgebouwd door THS (en niet alleen maar omgespoten)?

Die van N-Specials is ook gebaseerd op een Sud-Est denk ik? De daklijn heeft er in de verte nog iets van weg, zo lijkt het (al zijn de grootste verschillen netjes aangepast).


Swiftly and with style !
Afbeelding
Plaats reactie