Pagina 1 van 1

Kleine containers (vanaf tijdperk II)

Geplaatst: 21 jun 2015 15:01
door JohoMapi
Hallo allemaal,
Ter verfraaiing van het station hebben we nu de zogenaamde Kleinbehälter in de aanbieding.
Deze kleine containers zijn op grote schaal gebruikt, en niet alleen in Duitsland. Deze kleine containers waren bedoeld om het transport van kleinere goederen sneller af te kunnen handelen. Op deze manier hoopten de spoorwegen de concurrentie met het autoverkeer een weerwoord te bieden.
Vanaf 1931 zijn er de zogenaamde kleine containers met een inhoud 1-3 m³. Circa 12.000 van deze containers waren in omloop. De modellen zijn rijk gedetailleerd en worden onbeschilderd geleverd.

De volgende sets zijn leverbaar:

N3044 - 3 Kleinbehälter (3x Gattung Bd)
N3544 - 6 Kleinbehälter (2x Gattung Ad, 3x Bd und 1x Cd)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alle sets zijn ongelakt en kunen besteld worden bij Shapeways: http://www.shapeways.com/shops/rail-n-scale

Meer info vind je op onze website.

Met vriendelijke groet,
Maurice
RAILNSCALE
http://railnscale.com/2015/06/21/kleinbehalter/

Re: Kleine containers (vanaf tijdperk II)

Geplaatst: 21 jun 2015 22:24
door epocheales denken
Hoi Maurice,

Erg leuk initiatief (wederom) van jou.
Zal op mijn DB Epoche 3 modelbaam ook niet misstaan, neem aan dat deze containers ook na de oorlog nog in gebruik waren.

Ben erg benieuwd wat je nog meer voor moois in de toekomst gaat uitbrengen....

Groet,

Hans

Re: Kleine containers (vanaf tijdperk II)

Geplaatst: 22 jun 2015 15:44
door JohoMapi
Hallo Hans,

Thanks!
Ja, deze kleine containers kun je ook goed na de oorlog inzetten. Deze "Kleinbehälter" kunnen voorkomen tussen 1931 en zeker 1983.
Dus tijdperk II t/m IV. Tja, in Duitsland gaan spullen vaak wat langer mee.
Aangezien deze containers ook internationaal ingezet werden, trof je deze containers ook buiten Duitsland aan. In de volgende landen zijn deze containers ook ingezet geweest: Nederland, België, Denemarken, Zweden, Engeland, Oostenrijk, Hongarije, en Duitsland natuurlijk. Volgens de voorschriften verkeerden deze containers zelfs bij private spoorwegondernemingen.

Groet,
Maurice