Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Boys,
Ik heb een probleem met uitsluitend ESU Lokpilots. Over het algemeen ben ik zeer te spreken over deze decoders want ze geven mooie rij-eigenschappen etc. blabla. Maarrr.....nu met automatisch bedrijf merk ik dat af en toe de commando's niet meer aankomen bij de lok. Je moet denken aan: commando stoppen, en de lok blijft doorrijden. Soms stapvoets, soms op de snelheid die deze had. Als je de lok er dan bijvoorbeeld even af haalt en er weer op zet doet ie dit nog steeds! Enkel het snel switchen van rijrichting (met de centrale) verhelpt het en 'reset' de decoder als het ware. Dit gebeurt af en toe, dus niet altijd of op substantieel dezelfde plekken.
Wie weet wat ik hiertegen kan doen? Als ik de decoder een hard-reset geeft blijft dit probleem nog steeds bestaan. Ook of de decoder net nieuw is maakt niks uit.
Ja, en een antwoord als 'niet meer kopen' snap ik ook wel, maar wellicht weet iemand raad. Ik heb best wat van die decoders namelijk.
Grtz,
J.
Ik heb een probleem met uitsluitend ESU Lokpilots. Over het algemeen ben ik zeer te spreken over deze decoders want ze geven mooie rij-eigenschappen etc. blabla. Maarrr.....nu met automatisch bedrijf merk ik dat af en toe de commando's niet meer aankomen bij de lok. Je moet denken aan: commando stoppen, en de lok blijft doorrijden. Soms stapvoets, soms op de snelheid die deze had. Als je de lok er dan bijvoorbeeld even af haalt en er weer op zet doet ie dit nog steeds! Enkel het snel switchen van rijrichting (met de centrale) verhelpt het en 'reset' de decoder als het ware. Dit gebeurt af en toe, dus niet altijd of op substantieel dezelfde plekken.
Wie weet wat ik hiertegen kan doen? Als ik de decoder een hard-reset geeft blijft dit probleem nog steeds bestaan. Ook of de decoder net nieuw is maakt niks uit.
Ja, en een antwoord als 'niet meer kopen' snap ik ook wel, maar wellicht weet iemand raad. Ik heb best wat van die decoders namelijk.
Grtz,
J.
-
- Moderator
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Jeroen,
Het klinkt zo in dit verhaal een beetje alsof het commando (pakketje) de decoder niet bereikt. Wellicht teveel decoder-opdrachten tegelijk richting de baan/loks?
Nu zullen er niet teveel treinen rijden op de layout, wellicht te dunne draad tussen centrale + baan?
Groetjes,
Hoontje
Het klinkt zo in dit verhaal een beetje alsof het commando (pakketje) de decoder niet bereikt. Wellicht teveel decoder-opdrachten tegelijk richting de baan/loks?
Nu zullen er niet teveel treinen rijden op de layout, wellicht te dunne draad tussen centrale + baan?
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hi Jeroen,
zet de analoge mode eens uit (als je die nog aanhebt staan)
Guus
zet de analoge mode eens uit (als je die nog aanhebt staan)
Guus
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Dat probleem haf ik ook op de clubbaan met de ecos icm de lokpiloten. Hier thuis heb ik dat niet. Denk dat het een issue is van de ecos.
Wat eraan te doen is ben ik nog niet achter.
Groetjes
Wat eraan te doen is ben ik nog niet achter.
Groetjes
-
- Berichten: 703
- Lid geworden op: 07 sep 2014 10:53
- Locatie: Rijnsaterwoude
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Ik ben het probleem ook wel eens tegengekomen. Rijrichting veranderen verhelpt het probleem. De laatste tijd is het bij mij niet meer voorgekomen. ik zou niet weten waardoor het veroorzaakt wordt, laat staan dat ik weet wat je er aan moet doen.
Met vriendelijk groeten André.
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Windows XP, 10, ECoS-ESU, Peco code 55, iTrain 4.1.9, Koploper 9.4, AnyRail.
http://www.b-bridge.org (Last update 2019-06-16)
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Ja, de rijrichting veranderen helpt.....alleen schiet ik daar niet veel mee op als je automatisch rijdt.mde analoge modus uitzetten ga ik eens proberen.
J.
J.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hoi Jeroen, ik herken het; had precies hetzelfde. Overigens ook met andere decoders dan ESU. Bij mij kwam het omdat de besturing (Windows XP embedded met Koploper op een Thin Client) niet snel genoeg was, waardoor de juiste commando's (de pakketjes zoals Hoontje schrijft) niet op tijd aankwamen. Ook ik kon via de centrale (MultiMaus) met een snel commando altijd wel erger voorkomen.
Inmiddels gebruik ik een kleine oude pc met een vrijwel volledig gestript windhoos 7-systeem (hangt niet aan internet). Daarnaast gebruik ik overigens ook andere baanbesturingssoftware. Het probleem heb ik nooit meer gehad.
Dus of het aan de stoute ESU-pilootjes ligt, zou ik niet zo stellig durven te roepen. Die dunne draadjes vind ik trouwens ook interessant, misschien afgeschermde kabel gebruiken? Zoek het in ieder geval in de besturing
Inmiddels gebruik ik een kleine oude pc met een vrijwel volledig gestript windhoos 7-systeem (hangt niet aan internet). Daarnaast gebruik ik overigens ook andere baanbesturingssoftware. Het probleem heb ik nooit meer gehad.
Dus of het aan de stoute ESU-pilootjes ligt, zou ik niet zo stellig durven te roepen. Die dunne draadjes vind ik trouwens ook interessant, misschien afgeschermde kabel gebruiken? Zoek het in ieder geval in de besturing
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hey Frank,
Neen, ik heb het uitsluitend met de Lokpilots van ESU. Als Koploper een commando geeft aan de ECoS zie ik op de ECoS zélf ook dat het commando door is gekomen. Als in: de snelheidsregelaar staat bijvoorbeeld op '0', maar de lok zelf rijdt nog. Alleen de Lokpilootjes hebben dat, de andere decoders missen geen enkel commando. Ik heb ook niet de indruk dat het daar dus aan ligt.
Update: ben alweer de hele middag aan het rijden. Maximaal met de ESU'tjes, die ik allemaal op 'analoog modus uit' heb gezet. Dit lijkt wel te werken! Ik houd jullie op de hoogte.
J.
Neen, ik heb het uitsluitend met de Lokpilots van ESU. Als Koploper een commando geeft aan de ECoS zie ik op de ECoS zélf ook dat het commando door is gekomen. Als in: de snelheidsregelaar staat bijvoorbeeld op '0', maar de lok zelf rijdt nog. Alleen de Lokpilootjes hebben dat, de andere decoders missen geen enkel commando. Ik heb ook niet de indruk dat het daar dus aan ligt.
Update: ben alweer de hele middag aan het rijden. Maximaal met de ESU'tjes, die ik allemaal op 'analoog modus uit' heb gezet. Dit lijkt wel te werken! Ik houd jullie op de hoogte.
J.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Afgelopen weekeinde heb ik een loc gedigitaliseerd met een ESU Micro V4 met Next18 interface. En grrrrvrrrr... Toch ook weer die rare problemen met remmen. Of beter 'op hol geslagen'. De pc helemaal losgekoppeld, de loc op volle snelheid laten komen en de knop van de Multimaus weer in de middenstand blijft de loc op de hoogste snelheid doorrennen. Kan wel drie rondjes duren voordat de loc uiteindelijk stopt!
CV28 Herstel: CV29 heb ik waarde 2 gegeven (alleen 28 en 128 rijstappen aan, maar de rest -ook DC- uit). Dat hielp niet. Vervolgens heb ik CV27 een waarde van 'nul' gegeven: al die exotische remsystemen en -instellingen uit. En dat lijkt te helpen! Ik heb 't tenminste helemaal niet meer gehad.
Wil jij 's kijken Jeroen wat het bij jouw loc doet?
CV28 Herstel: CV29 heb ik waarde 2 gegeven (alleen 28 en 128 rijstappen aan, maar de rest -ook DC- uit). Dat hielp niet. Vervolgens heb ik CV27 een waarde van 'nul' gegeven: al die exotische remsystemen en -instellingen uit. En dat lijkt te helpen! Ik heb 't tenminste helemaal niet meer gehad.
Wil jij 's kijken Jeroen wat het bij jouw loc doet?
Laatst gewijzigd door Redskin op 27 jul 2015 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Wat is CV27? De handleiding ligt onder in de doos met 500 treinen erop....even geen zin om die op te scharrelen. De exotische remdingen heb ik overigens natuurlijk niet nodig sinds alles via Koploper rijdt.....
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
CV27 zal waarschijnlijk CV29 mee bedoelt worden, CV27 en CV28 bestaan volgens mij niet.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Niet helemaal Ben, maar ik heb wel een typootje gemaakt: het moet niet CV28 maar CV29 zijn.
Dus CV27=0 en CV29=2
CV27 bestaat dus wel, overigens net als CV28 maar die is hier niet relevant.
@ Jeroen: zoals ik eerder schreef, schakel je met een waarde 'nul' op CV27 alle exotische remsystemen en -instellingen uit. De in rood omcirkelde waarden zijn default af-fabriek. En de handleiding digitaal vind je ook HIER op de site van ESU.
Dus CV27=0 en CV29=2
CV27 bestaat dus wel, overigens net als CV28 maar die is hier niet relevant.
@ Jeroen: zoals ik eerder schreef, schakel je met een waarde 'nul' op CV27 alle exotische remsystemen en -instellingen uit. De in rood omcirkelde waarden zijn default af-fabriek. En de handleiding digitaal vind je ook HIER op de site van ESU.
- Bijlagen
-
- 2.jpg (125.69 KiB) 6841 keer bekeken
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Thanks Frank! Ik ga dat zeker eens proberen. Het vreemde is dat het niet consistent is; de ene keer wel, de andere keer rijdt hij prachtig. Ik ga dit eens proberen, want zo te horen heb jij hetzelfde als ik.
Grtx J
Grtx J
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Frank,
Sorry maar ik had in een handleiding gekeken en in een programma daar stonden ze niet in vermeld, in de grijze hersencellen kon ik ze ook niet vinden maar dat is niet zo vreemd.
Sorry maar ik had in een handleiding gekeken en in een programma daar stonden ze niet in vermeld, in de grijze hersencellen kon ik ze ook niet vinden maar dat is niet zo vreemd.
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Ach Ben, als we dat soort triviale zaken ook al zouden moeten onthouden
Ik zit me trouwens af te vragen welke keuzes fabrikanten voor instellingen maken, en waarom. Net als ESU en de eerder genoemde CV27, daar staat af-fabriek dus bit 2,3 en 4 aan. Zimo HLU remmen? Reminstellingen bij gelijkstroom?
Bij CV29 staan bit 2 en 3 aan: analoogbedrijf en RailCom toestaan... Waarom staat die meuk standaard aan?! Áls gebruikers die systemen al willen gebruiken, is het dan niet beter dat ze die zelf activeren?
Het is nu andersom: als je het niet wilt gebruiken, moet je het afschakelen. Wie weet wat al die onnodige systemen voor problemen veroorzaken.
Ik zit me trouwens af te vragen welke keuzes fabrikanten voor instellingen maken, en waarom. Net als ESU en de eerder genoemde CV27, daar staat af-fabriek dus bit 2,3 en 4 aan. Zimo HLU remmen? Reminstellingen bij gelijkstroom?
Bij CV29 staan bit 2 en 3 aan: analoogbedrijf en RailCom toestaan... Waarom staat die meuk standaard aan?! Áls gebruikers die systemen al willen gebruiken, is het dan niet beter dat ze die zelf activeren?
Het is nu andersom: als je het niet wilt gebruiken, moet je het afschakelen. Wie weet wat al die onnodige systemen voor problemen veroorzaken.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Een hele boel helaas, ESU is daar wel master in met foefjes en extra's. Een ESU kost ook veel meer tijd dan bijvoorbeeld een Kueh. Daarom ben ik zo'n fan van de N45 !!!
Groetjes
Groetjes
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Maar jij hebt toch een ESU Lokprogrammer Martin? Dan kan je heel eenvoudig instellingen met de software doen en hoef je ook niet te klooien met de CV's. Misschien koop ik er ook wel eens eentje.
Subjectief natuurlijk maar persoonlijk heb ik liever ESU dan Kühn. Maar inderdaad heeft Kühn af-fabriek de niet noodzakelijke instellingen keurig op '0' staan.
Subjectief natuurlijk maar persoonlijk heb ik liever ESU dan Kühn. Maar inderdaad heeft Kühn af-fabriek de niet noodzakelijke instellingen keurig op '0' staan.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Tja zonder programmer kan een esu nog wel eens lastig zijn. De handleiding vind ik nog al onoverzichtelijk.
Maar met een ecos kun je hem sowieso makkelijk instellen.
Maar met een ecos kun je hem sowieso makkelijk instellen.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Klopt, zonder dat apparaat is programmeren van ESU een kriem. Voordeel van de Kuehn vind ik vooral dat die beter reageert op kortsluiting en op stroomonderbrekingen. Maar ook het aansluiten van een buffercondensatorschakeling werkt direct op Kuehn of Tran. Bij ESU moet je eerst CV113 instellen en testen.Redskin schreef:Maar jij hebt toch een ESU Lokprogrammer Martin? Dan kan je heel eenvoudig instellingen met de software doen en hoef je ook niet te klooien met de CV's. Misschien koop ik er ook wel eens eentje.
Subjectief natuurlijk maar persoonlijk heb ik liever ESU dan Kühn. Maar inderdaad heeft Kühn af-fabriek de niet noodzakelijke instellingen keurig op '0' staan.
ESU is een prima decoder en heeft werkelijk super regelingen (geld ook voor de Doehler & Haass), maar naar mijn mening echt voor de gevorderde DCC rijder met kennis van programmeren en dingen zoals PID regelingen e.d.. Voor de doorsnee digitaal rijder is het een beetje overkill.
Groetjes
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Nu heb ik het met een Kühn N45 ook...
F3 is de rangeergang en als ik deze weer afgeschakeld heb, blijft de loc nog bijna een hele baan met die snelheid doorsukkelen. Weet jij wat ik moet doen Martin (stappen op centrale corresponderen met die in de decoder: 128)?
F3 is de rangeergang en als ik deze weer afgeschakeld heb, blijft de loc nog bijna een hele baan met die snelheid doorsukkelen. Weet jij wat ik moet doen Martin (stappen op centrale corresponderen met die in de decoder: 128)?
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Hoi
Dit gedrag past absoluut niet bij een kuehn. Het kan gebeuren dat een decoder het commando mist. Daarom wordt deze ik meerdere keren verstuurd Door de centrale. Als je centrale dit niet doet of te laat dan rijd hij inderdaad door. Maar die kans lijkt me klein.
128 stappen is wel veel. Doorgaans werkt kuehn met 28 stappen.
Staat cv29 op 2 (of 3 als de motor verkeerd om zit). Selecteer de loc dan ook op 28 stappen in de centrale. Als je centrale 128 stappen denkt te hebben dan gaat het daar verkeerd vrees ik.
Groetjes
Dit gedrag past absoluut niet bij een kuehn. Het kan gebeuren dat een decoder het commando mist. Daarom wordt deze ik meerdere keren verstuurd Door de centrale. Als je centrale dit niet doet of te laat dan rijd hij inderdaad door. Maar die kans lijkt me klein.
128 stappen is wel veel. Doorgaans werkt kuehn met 28 stappen.
Staat cv29 op 2 (of 3 als de motor verkeerd om zit). Selecteer de loc dan ook op 28 stappen in de centrale. Als je centrale 128 stappen denkt te hebben dan gaat het daar verkeerd vrees ik.
Groetjes
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Bedankt Martin. Heb 't geprobeerd met 128, 28 en zelfs 14 stappen op de centrale. Haalt niets uit... CV29 staat inderdaad op 2.
Voor meer tips houd ik me aanbevolen...
Wat er met de ESU gebeurd is weet ik niet, maar die heeft het inmiddels enkele weken -ook op de baan van een maat van me- uitstekend gedaan. Geen enkele gekkigheid meer. Fijn, maar aan de andere kant ook wel weer vreemd. Wat het nou geweest is..?! Heb wel de systemen die ik (en wie wel...) niet gebruik, afgeschakeld.
Voor meer tips houd ik me aanbevolen...
Wat er met de ESU gebeurd is weet ik niet, maar die heeft het inmiddels enkele weken -ook op de baan van een maat van me- uitstekend gedaan. Geen enkele gekkigheid meer. Fijn, maar aan de andere kant ook wel weer vreemd. Wat het nou geweest is..?! Heb wel de systemen die ik (en wie wel...) niet gebruik, afgeschakeld.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Probeer eens een andere motor frequentie uit. Dat heeft bij mij ook wel eens geholpen
Groetjes
Groetjes
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
Dank je Martin, jij bedoelde CV9, waarde 0,1 of 2 maar dat was 't niet.
Ik heb even rustig gekeken wat er gebeurde. Ik kan het goed zien want ik heb in de rangeerstand (net als bij onze oosterburen in 't echt) met F3 dubbele A-seinen aan. Bij stilstand is de responstijd op F3 direct. Bij rijden dus niet, tenminste: met afschakelen. Hmm... lastregeling...
Van de Kühn heb ik die nu aangepast (CV's 53 en 54): de I-parameter heb ik fors verhoogd van waarde 2 naar 40 en de P-parameter juist verkleind van 16 naar 1.
Opgelost en de loc rijdt nu nog mooier ook!
Natuurlijk zijn dit waarden voor mijn locje. Dat hoeft voor een ander niet te werken. Met de ESU ga ik dat ook eens bekijken.
Ik heb even rustig gekeken wat er gebeurde. Ik kan het goed zien want ik heb in de rangeerstand (net als bij onze oosterburen in 't echt) met F3 dubbele A-seinen aan. Bij stilstand is de responstijd op F3 direct. Bij rijden dus niet, tenminste: met afschakelen. Hmm... lastregeling...
Van de Kühn heb ik die nu aangepast (CV's 53 en 54): de I-parameter heb ik fors verhoogd van waarde 2 naar 40 en de P-parameter juist verkleind van 16 naar 1.
Opgelost en de loc rijdt nu nog mooier ook!
Natuurlijk zijn dit waarden voor mijn locje. Dat hoeft voor een ander niet te werken. Met de ESU ga ik dat ook eens bekijken.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Vergeetachtige en stoute ESU-pilootjes
onnodige quote verwijderd
Goed te horen dat het werkt, al is de waarde vermeerdering wel flink e noemen.
Rangeerstand houdt trouwens wel in dat de snelheid gehalveerd word, niet dat de CV3 en CV4 worden afgeschakeld. Dat doet F4. WIl je zeker zijn dat de lastregeling de oorzaken is zet dan eerst CV 56 eens op 0 (lastregeling uit)
Dan pas weet je zeker dat dat de oorzaak ook is.
Wel fijn te horen dat dit werkt
Goed te horen dat het werkt, al is de waarde vermeerdering wel flink e noemen.
Rangeerstand houdt trouwens wel in dat de snelheid gehalveerd word, niet dat de CV3 en CV4 worden afgeschakeld. Dat doet F4. WIl je zeker zijn dat de lastregeling de oorzaken is zet dan eerst CV 56 eens op 0 (lastregeling uit)
Dan pas weet je zeker dat dat de oorzaak ook is.
Wel fijn te horen dat dit werkt