Hoi,
Ik rijd een rondje met koploper.
Verdeeld in 4 blokken. Een goederentrein en personentrein rijden hun rondjes.
Alles zo als bedoeld.
Nu heb ik 1 wissel met kopspoor toegevoegd. (blok 5 )
Heb volgens mij alles goed ingesteld echter er gaat nooit een trein naar Blok 5.
Nu is mijn vraag. Kan er überhaupt een trein naar blok 5 via automatisch rijden of moet ik een vaste route instellen?
toevoegen kopspoor
-
Onderwerp starter - Berichten: 274
Re: toevoegen kopspoor
Tja, de vraag is eigenlijk óf je alles goed hebt ingesteld. Is er een mogelijkheid dat de trein naar het kopspoortje gaat? (als in: vanuit blok....naar blok....) Is er een kans dat ie dat gaat doen; heb je dat ook ingesteld? Heb je ingesteld dat de trein een treinstel of trekduw is? Is de treinlengte goed ingesteld? En als de trein eenmaal op dat spoortje staat, moet ie terug. Mag ie keren? Moet ie dan tegen de richting in het rondje gaan rijden? Anders moet ie nogmaals keren op je 'hoofdbaan'.
Ik probeer je zo een beetje op weg te helpen....
J.
Ik probeer je zo een beetje op weg te helpen....
J.
In mijn nieuwe haven spoortje had ik hetzelfde maar na het checken van alle opties, zoals Jeroen aangeeft, werkt het naar behoren. Wel heb ik eerst een vaste route gemaakt daarmee kun je in ieder geval checken of je rijrichtingen en keeropties OK zijn. Daar zaten bij mij wel wat probleempjes in.
Zet je koploper database op het koploperforum met deze vraag. Ik wordt daar altijd goed geholpen.
Zet je koploper database op het koploperforum met deze vraag. Ik wordt daar altijd goed geholpen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 274
hoi,
Tot zover bedankt. Heb de kans op 50 gezet . Als ik nu rijd (blok4 ) dan geeft de goederentrein bij overzicht locomotieven bij status stop eerst keer dan, maar rijd dan gewoon recht door naar blok 1 Mijn wissel ligt tussen blok 3 en 4.
Tot zover bedankt. Heb de kans op 50 gezet . Als ik nu rijd (blok4 ) dan geeft de goederentrein bij overzicht locomotieven bij status stop eerst keer dan, maar rijd dan gewoon recht door naar blok 1 Mijn wissel ligt tussen blok 3 en 4.
Groeten Arnold en zoons.
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=3130
Heb je in baanontwerp de wisselstraat goed aangegeven naar je nieuwe blok? ( de gele streepjes op de wissels selecteren dan is de route goed ingesteld) Heb nu het idee dat Koploper wel wil maar nog niet goed weet hoe de wissels te leggen naar je kopspoor.
Goed wat moet je checken
staat er een vinkje te zetten bij baan definities/ blokken ( ga naar ) omdat je vanuit 1 blok naar 2 blokken gaat moeten er dus 2 vinkjes staan.
heb je de juiste rijrichtingen gedefinieerd in onderhoud baanontwerp, dus wisselstraten goed zetten. dus wisselstraat van blok 4 naar blok ? ( kopstation )
klopt dit allemaal dan werkt het zo niet dan gaan we verder kijken
staat er een vinkje te zetten bij baan definities/ blokken ( ga naar ) omdat je vanuit 1 blok naar 2 blokken gaat moeten er dus 2 vinkjes staan.
heb je de juiste rijrichtingen gedefinieerd in onderhoud baanontwerp, dus wisselstraten goed zetten. dus wisselstraat van blok 4 naar blok ? ( kopstation )
klopt dit allemaal dan werkt het zo niet dan gaan we verder kijken
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats je vraag op het www.koploperforum.nl te samen met een backup van de database en dan wordt er daar naar je probleem gekeken, en zal er binnen enkele minuten een antwoord zijn met een oplossing.
Groetjes
Groetjes