Bad Bentheim
-
Onderwerp starter - Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Bad Bentheim
Na een aantal keren in Lochem te zijn geweest, en mensen zag met een module baan dacht ik dat wil ik ook.
En waarom wil ik dat, het is namelijk zo mijn huidige baan ligt op zolder en daar is het zomers erg warm en daar kom ik zomers dus weinig.
Maar om nou de hele zomer onkruid te gaan wieden die er niet is want de hele tuin is bestraat is ook weer zo wat.
Dus er komt een module baan, het wordt Bad Bentheim.
Bad Bentheim is een grensstation en dat ligt niet zo heel ver van waar ik woon, hier ligt voor mij een hele grote uitdaging om dit zo echt mogelijk na te bouwen.
Er zijn 2 moeilijke elementen, dat is het stationsgebouw en een tunnel onder het spoor door, maar ik denk dat ik hiervoor een keer Kees Gorter ga benaderen.
De modulebaan wordt 5 meter bij 60 cm de besturing ja die ligt bij mij nog steeds over en dat wordt Dinamo.
vr gr Wim
En waarom wil ik dat, het is namelijk zo mijn huidige baan ligt op zolder en daar is het zomers erg warm en daar kom ik zomers dus weinig.
Maar om nou de hele zomer onkruid te gaan wieden die er niet is want de hele tuin is bestraat is ook weer zo wat.
Dus er komt een module baan, het wordt Bad Bentheim.
Bad Bentheim is een grensstation en dat ligt niet zo heel ver van waar ik woon, hier ligt voor mij een hele grote uitdaging om dit zo echt mogelijk na te bouwen.
Er zijn 2 moeilijke elementen, dat is het stationsgebouw en een tunnel onder het spoor door, maar ik denk dat ik hiervoor een keer Kees Gorter ga benaderen.
De modulebaan wordt 5 meter bij 60 cm de besturing ja die ligt bij mij nog steeds over en dat wordt Dinamo.
vr gr Wim
Re: Bad Bentheim
Wim,
Ik ben reuze benieuwd; 5 meter is een behoorlijke baan, de mijne wordt 4 meter (geen modules)
Alvast veel succes toegewenst.
m.vr.gr.
Hans
Ik ben reuze benieuwd; 5 meter is een behoorlijke baan, de mijne wordt 4 meter (geen modules)
Alvast veel succes toegewenst.
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
- Moderator
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Bad Bentheim
Ben benieuwd Wim,
Succes en als ik ergens mee kan helpen, dan hoor ik het graag!
Groetjes
Hoontje
Succes en als ik ergens mee kan helpen, dan hoor ik het graag!
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Bad Bentheim
Hans en Hoontje bedankt. Hoontje ook bedankt voor je aanbod.
Aangezien ik nog nooit een module heb gebouwd zit je toch wel met een aantal vragen, een van die vragen is: mijn module gaat bestaan uit 4 delen wat is de beste manier om aan het eind van de module de rails vast te zetten?
De een lijmt het de ander doet er schroefjes onder en soldeert er de rails staven op vast en nog een ander die soldeert de rails staven op een printplaatje. Maar wat hier de voor en nadelen van zijn geen idee.
tot de volgende vragen
gr Wim
Aangezien ik nog nooit een module heb gebouwd zit je toch wel met een aantal vragen, een van die vragen is: mijn module gaat bestaan uit 4 delen wat is de beste manier om aan het eind van de module de rails vast te zetten?
De een lijmt het de ander doet er schroefjes onder en soldeert er de rails staven op vast en nog een ander die soldeert de rails staven op een printplaatje. Maar wat hier de voor en nadelen van zijn geen idee.
tot de volgende vragen
gr Wim
Re: Bad Bentheim
ik ga meelezen ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
- Moderator
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Bad Bentheim
Wim, ik kan enkel uit eigen ervaring putten, ze komen in mijn draadjes (Zie ondertekening) ook naar voren...
Rails verlijmen: Bij het vele vervoer en versjouwen van de modules, stoten ze snel los en beschadigd de rails. Wil je niet!
Rails vastzetten met schroeven:
Gewoon een schroef door de ballast.
Voordeel: snel klaar.
Nadeel: Bij stoten verschuift de rails en beschadigd ook de bielzenmat. Daarbij gaat de railsstaaf vaak ook nog los. Wil je niet!
Railstaven vastzetten op 1 (of meerdere) schroeven:
Handig, maar wel messing schroeven gebruiken.
Voordeel: goedkoop. Een doos schroefjes (200 stuks) bij de HORNBACH kost amper €5,-
Nadeel; fijnafstelling is lastig. Eenmaal vastgesoldeerde schroeven laten zich niet meer verplaatsen. Dus vaak passen, meten, bij/afstellen en dan vastsolderen.
Nadeel; Bij solderen heel goed opletten of de soldeer niet in de binnenzijde van de railstaaf gaat zitten. (Je ziet zondag op mijn baan zeker wel waarom je dat niet wil!).
Nadeel; Optisch is het niet heel mooi. Je mist een stuk bielzenmat. Is ook niet te immiteren omdat de schroefkop in de weg zit.
Rails vastzetten op printplaatje:
Voordeel: makkelijk te verwerken.
Voordeel: Plaatje is vlak, ondergrond is vlak. Weinig afstelling nodig. Stuk bielzenmat wegsnijden. Printplaat is net zo dik als PECO bielzenmat. Voordeel: Groot dragend vlak. (printplaatjes van een cm of 2 onder de railsstaaf plakken).
Voordeel: Kunt met dremel ook nog een bielzenmat immiteren door de printplaat uit te laten steken en in te frezen.
Voordeel: Makkelijk solderen, aan buitenzijde en tussen railstaaf en printplaat. Printplaten hebben een oppervlak, bedoeld om op te solderen.
Nadeel; betrekkelijk duur, zeker t.o.v. schroeven. Een schroef kost 2 cnt, een printplaatje van 2 x 1 cm (L x B) iets meer dan 10 cnt.
Nadeel;bevestiging op de (houten) ondergrond moet met componenten of constructielijm. Houtlijm pakt niet, wat weer verschuivingen kan veroorzaken.
Nadeel; vast = vast. De rails losmaken is bijna niet te doen. Dus moet je het afslijpen als je de rails wilt verwijderen. Daarbij beschadigd ook vaak de ondergrond.
Voel je vrij om zondag te komen babbelen bij mijn baan. M.n. in het schaduwstation zul je de overgangen goed kunnen zien. Ook heb ik op de oude scenery module een hele lelijke overgang met schroeven...
Nu ik dit zo allemaal weer op een rijtje zet ga ik misschien bij Conrad wel weer gewoon printplaat bestellen
Groetjes en succes,
Hoontje
Rails verlijmen: Bij het vele vervoer en versjouwen van de modules, stoten ze snel los en beschadigd de rails. Wil je niet!
Rails vastzetten met schroeven:
Gewoon een schroef door de ballast.
Voordeel: snel klaar.
Nadeel: Bij stoten verschuift de rails en beschadigd ook de bielzenmat. Daarbij gaat de railsstaaf vaak ook nog los. Wil je niet!
Railstaven vastzetten op 1 (of meerdere) schroeven:
Handig, maar wel messing schroeven gebruiken.
Voordeel: goedkoop. Een doos schroefjes (200 stuks) bij de HORNBACH kost amper €5,-
Nadeel; fijnafstelling is lastig. Eenmaal vastgesoldeerde schroeven laten zich niet meer verplaatsen. Dus vaak passen, meten, bij/afstellen en dan vastsolderen.
Nadeel; Bij solderen heel goed opletten of de soldeer niet in de binnenzijde van de railstaaf gaat zitten. (Je ziet zondag op mijn baan zeker wel waarom je dat niet wil!).
Nadeel; Optisch is het niet heel mooi. Je mist een stuk bielzenmat. Is ook niet te immiteren omdat de schroefkop in de weg zit.
Rails vastzetten op printplaatje:
Voordeel: makkelijk te verwerken.
Voordeel: Plaatje is vlak, ondergrond is vlak. Weinig afstelling nodig. Stuk bielzenmat wegsnijden. Printplaat is net zo dik als PECO bielzenmat. Voordeel: Groot dragend vlak. (printplaatjes van een cm of 2 onder de railsstaaf plakken).
Voordeel: Kunt met dremel ook nog een bielzenmat immiteren door de printplaat uit te laten steken en in te frezen.
Voordeel: Makkelijk solderen, aan buitenzijde en tussen railstaaf en printplaat. Printplaten hebben een oppervlak, bedoeld om op te solderen.
Nadeel; betrekkelijk duur, zeker t.o.v. schroeven. Een schroef kost 2 cnt, een printplaatje van 2 x 1 cm (L x B) iets meer dan 10 cnt.
Nadeel;bevestiging op de (houten) ondergrond moet met componenten of constructielijm. Houtlijm pakt niet, wat weer verschuivingen kan veroorzaken.
Nadeel; vast = vast. De rails losmaken is bijna niet te doen. Dus moet je het afslijpen als je de rails wilt verwijderen. Daarbij beschadigd ook vaak de ondergrond.
Voel je vrij om zondag te komen babbelen bij mijn baan. M.n. in het schaduwstation zul je de overgangen goed kunnen zien. Ook heb ik op de oude scenery module een hele lelijke overgang met schroeven...
Nu ik dit zo allemaal weer op een rijtje zet ga ik misschien bij Conrad wel weer gewoon printplaat bestellen
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Groetjes en succes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
- Moderator
- Berichten: 4709
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Bad Bentheim
Overigens, bij DaFri (verkrijgbaar bij o.a. PiCommit) hebben ze makkelijke bouwpakketten die op maat gemaakt en afgeleverd worden als bouwpakket. Lichtgewicht, doch stevig en robuust. Hoeft niet eens te lijmen geloof ik. (Geen aandelen, maar helaas ook nog geen ervaring met het in elkaar zetten van zo'n bak)
Groetjes,
Hoontje
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Bad Bentheim
Hey Wim,
Ik ben erg benieuwd naar je modules. Vraag maar raak, daarvoor is natuurlijk dit forum. Ik denk dat Hoontje al duidelijk de voor en nadelen op een rijtje heeft gezet wat betreft de module overgangen.
Blijf het volgen!
Ik ben erg benieuwd naar je modules. Vraag maar raak, daarvoor is natuurlijk dit forum. Ik denk dat Hoontje al duidelijk de voor en nadelen op een rijtje heeft gezet wat betreft de module overgangen.
Blijf het volgen!
grt,
Thijs
Am Waldrand
Thijs
Am Waldrand
Re: Bad Bentheim
Mooi uitdaging!
Heb je al een gleisplan? Ik heb hier namelijk een MIBA spezial liggen in PDF formaat met 12 bladzijdes over Bad Bentheim incl. een gleisplan van 1991... Misschien heb je er wat aan.
Heb je al een gleisplan? Ik heb hier namelijk een MIBA spezial liggen in PDF formaat met 12 bladzijdes over Bad Bentheim incl. een gleisplan van 1991... Misschien heb je er wat aan.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
- Berichten: 5438
- Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
- Locatie: Arnheim(Niederlande)
Re: Bad Bentheim
De printplaat die ik jaren geleden voor die doel gebruikt heb zat vol met gaatje om componenten in te steken, die gaatjes heb ik toen gebruikt om de C rail schroefjes( naar mijn mening de beste railschroefjes die er zijn) van Marklin doorheen te steken en het daarmee vast te schroeven. Dit kan ook als je dwarsligger wil nabootsen maar dan moet je zorgen dat je de gaatjes buiten de dwarsligger hebt zodat je er gewoon wat gras of groen vlokken over heen kan doen om het te camoufleren.Hoontje schreef: Rails vastzetten op printplaatje:
Nadeel;bevestiging op de (houten) ondergrond moet met componenten of constructielijm. Houtlijm pakt niet, wat weer verschuivingen kan veroorzaken.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
-
- Berichten: 3243
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Bad Bentheim
Wim,
Dat voorspelt weer veel mooie dingen hier op het forum.
Leuk onderwerp en lekker naast de deur (als ik het goed begreep)
Inderdaad een mooie lente om weer heel wat fraais te laten zien.
Ik blijf het op de voet volgen.
mvrgr Bob
Dat voorspelt weer veel mooie dingen hier op het forum.
Leuk onderwerp en lekker naast de deur (als ik het goed begreep)
Inderdaad een mooie lente om weer heel wat fraais te laten zien.
Ik blijf het op de voet volgen.
mvrgr Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Onderwerp starter - Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Bad Bentheim
Hallo Alwin en michiel,
Bedankt voor jullie input hier kan ik echt wat mee.
@Bob bedankt.
@Patrick ik ben al bezig met het banenplan maar als jij mij dat toe zou kunnen sturen zal ik daar erg blij mee zijn want je kan nooit genoeg informatie hebben.
Bij deze alvast bedankt.
Morgen naar Lochem en kijken hoe de verschillende modules gebouwd zijn.
Misschien zie ik jullie daar.
gr Wim
Bedankt voor jullie input hier kan ik echt wat mee.
@Bob bedankt.
@Patrick ik ben al bezig met het banenplan maar als jij mij dat toe zou kunnen sturen zal ik daar erg blij mee zijn want je kan nooit genoeg informatie hebben.
Bij deze alvast bedankt.
Morgen naar Lochem en kijken hoe de verschillende modules gebouwd zijn.
Misschien zie ik jullie daar.
gr Wim
Re: Bad Bentheim
Wim,
Mooie plannen, en idd leuke uitdaging,
voor wat betreft de gebouwen e.d. zou je ook kunnen denken aan Markenburg.
Die maakt ook modellen op verzoek.
Vandaag in Lochem weer even met Mark staan praten, ik zou zeggen, spreek hem morgen eens aan omtrent de mogelijkheden.
we moeten toch eens afspreken, wonen zo dicht bij elkaar.
ga dit zeker volgen.
mvg
Freddy
Mooie plannen, en idd leuke uitdaging,
voor wat betreft de gebouwen e.d. zou je ook kunnen denken aan Markenburg.
Die maakt ook modellen op verzoek.
Vandaag in Lochem weer even met Mark staan praten, ik zou zeggen, spreek hem morgen eens aan omtrent de mogelijkheden.
we moeten toch eens afspreken, wonen zo dicht bij elkaar.
ga dit zeker volgen.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Re: Bad Bentheim
zou een aardig bouwwerk worden dan,
maar idd wel een imposant gebouw, en dan ook nog met een histories Nederlands tintje.
mvg
Freddy
maar idd wel een imposant gebouw, en dan ook nog met een histories Nederlands tintje.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Bad Bentheim
Hallo Freddy, bedankt voor de tip.
Afgelopen zondag heb ik Markenburg gesproken en mijn wensen kenbaar gemaakt.
dus dit verhaal wordt vervolgt,
lijkt mij leuk om wat af te spreken.
Ron, nee Ron het kasteel gaat het echt niet worden want ik denk dat ik aan dit project mijn handen al vol heb.
Al hoe wel het station Bad Bentheim heeft toch wel iets weg van een kasteeltje.
Voor degene die Bad Bentheim niet kennen zal van de week een paar foto's plaatsen.
gr Wim
Afgelopen zondag heb ik Markenburg gesproken en mijn wensen kenbaar gemaakt.
dus dit verhaal wordt vervolgt,
lijkt mij leuk om wat af te spreken.
Ron, nee Ron het kasteel gaat het echt niet worden want ik denk dat ik aan dit project mijn handen al vol heb.
Al hoe wel het station Bad Bentheim heeft toch wel iets weg van een kasteeltje.
Voor degene die Bad Bentheim niet kennen zal van de week een paar foto's plaatsen.
gr Wim
Re: Bad Bentheim
Bad Bentheim is idd een erg leuk station,
en het geeft je veel mogelijkheden.
Zelfs Nederlandse locs kun je er vinden aangezien dit grens station een overgave spoor kent, waar er van bovenleiding spanning gewisseld kan worden,
de Internationale van Berlijn naar Amsterdam wisselt er van DB loc naar NS en andersom.
Verder natuurlijk ook niet te vergeten, het 2e station wat op het zelfde emplacement ligt,
die van de Bentheimer eisenbahn. met de aansluiting richting Coevorden.
kortom Wim, een mooie keus.
mvg
Freddy
en het geeft je veel mogelijkheden.
Zelfs Nederlandse locs kun je er vinden aangezien dit grens station een overgave spoor kent, waar er van bovenleiding spanning gewisseld kan worden,
de Internationale van Berlijn naar Amsterdam wisselt er van DB loc naar NS en andersom.
Verder natuurlijk ook niet te vergeten, het 2e station wat op het zelfde emplacement ligt,
die van de Bentheimer eisenbahn. met de aansluiting richting Coevorden.
kortom Wim, een mooie keus.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 467
- Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
- Locatie: Enschede
Re: Bad Bentheim
Zoals Freddy al schreef er zijn heel veel mogelijkheden, allerlei transporten gebeuren daar.
Had ik ook niet gedacht van zo'n klein stationnetje.
Omdat hier zoveel gebeurd dacht ik ja dit moet het worden, het is dicht bij huis je kan er makkelijk naar toe om foto's te maken.
En wat ook niet geheel onbelangrijk is het wordt een compleet andere baan dan de baan die ik op zolder heb liggen.
Verandering van spijs doet eten.
Freddy ik kom nog een paar meter te kort om de volgende plaats te bouwen als jij die nu bouwt dan kunnen we de banen aan elkaar koppelen
een paar foto's van het stationnetje
gr Wim
![Afbeelding](http://s29.postimg.org/bmect39nr/Duitsland_029.jpg)
photo hosting sites
![Afbeelding](http://s14.postimg.org/bu45gayf5/Duitsland_025.jpg)
photo upload sites
![Afbeelding](http://s12.postimg.org/k7ceqxtgd/Duitsland_023.jpg)
image ru
![Afbeelding](http://s17.postimg.org/ixt5qy4in/Duitsland_011.jpg)
how to take screenshots
![Afbeelding](http://s7.postimg.org/g3f2rmjbf/Duitsland_009.jpg)
images upload
![Afbeelding](http://s18.postimg.org/g7vwm55nt/Duitsland_008.jpg)
screenshot software
![Afbeelding](http://s9.postimg.org/4q1td10in/Duitsland_002.jpg)
upload images free
Had ik ook niet gedacht van zo'n klein stationnetje.
Omdat hier zoveel gebeurd dacht ik ja dit moet het worden, het is dicht bij huis je kan er makkelijk naar toe om foto's te maken.
En wat ook niet geheel onbelangrijk is het wordt een compleet andere baan dan de baan die ik op zolder heb liggen.
Verandering van spijs doet eten.
Freddy ik kom nog een paar meter te kort om de volgende plaats te bouwen als jij die nu bouwt dan kunnen we de banen aan elkaar koppelen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
een paar foto's van het stationnetje
gr Wim
![Afbeelding](http://s29.postimg.org/bmect39nr/Duitsland_029.jpg)
photo hosting sites
![Afbeelding](http://s14.postimg.org/bu45gayf5/Duitsland_025.jpg)
photo upload sites
![Afbeelding](http://s12.postimg.org/k7ceqxtgd/Duitsland_023.jpg)
image ru
![Afbeelding](http://s17.postimg.org/ixt5qy4in/Duitsland_011.jpg)
how to take screenshots
![Afbeelding](http://s7.postimg.org/g3f2rmjbf/Duitsland_009.jpg)
images upload
![Afbeelding](http://s18.postimg.org/g7vwm55nt/Duitsland_008.jpg)
screenshot software
![Afbeelding](http://s9.postimg.org/4q1td10in/Duitsland_002.jpg)
upload images free
Re: Bad Bentheim
Hallo Wim,
Leuk om te horen dat jij ook met een grensstation bezig bent. Het zal zeker een interessante en mooie baan worden.
Ook ik ben bezig met een grensstation, het ligt virtueel tussen Emmerich en Venlo en het komt op mijn eerste module.
Op de tweede module komt er een station in Duitsland met ook vier sporen of misschien toch vijf met een aansluiting naar derde module waarop een groot goederenemplacement komt.
Het tijdvak waar ik mee bezig ben is in de periode 1955 t/m 1969 dus met ghroene Hondekoppen, plan V en blauwe treinen getrokken door een 1300 of hopelijk een 1200
Natuurlijk laat ik ook wat stoomlocomotieven rijden
Dus ik ben bezig met nog ideeen op te doen en zodoende ben ik bij jou terecht gekomen.
Veel succes en plezier met jouw modulebaan
Groet,
Hans
Leuk om te horen dat jij ook met een grensstation bezig bent. Het zal zeker een interessante en mooie baan worden.
Ook ik ben bezig met een grensstation, het ligt virtueel tussen Emmerich en Venlo en het komt op mijn eerste module.
Op de tweede module komt er een station in Duitsland met ook vier sporen of misschien toch vijf met een aansluiting naar derde module waarop een groot goederenemplacement komt.
Het tijdvak waar ik mee bezig ben is in de periode 1955 t/m 1969 dus met ghroene Hondekoppen, plan V en blauwe treinen getrokken door een 1300 of hopelijk een 1200
Natuurlijk laat ik ook wat stoomlocomotieven rijden
Dus ik ben bezig met nog ideeen op te doen en zodoende ben ik bij jou terecht gekomen.
Veel succes en plezier met jouw modulebaan
Groet,
Hans