hoi,
ik ben pas gestart met een treinbaan in schaal N en bedien momenteel de wissels door middel van drukknopjes.
Ik heb ergens gelezen, ben de bron vergeten, dat je de wissels en lichtjes en zo ook kan bedienen door een eenvoudige "muisklik" op de pc.
Mijn treintjes laat ik gewoon rijden door middel van de mobile station van marklin
Kan iemand mij aub meer info bezorgen wat en waar ik (betaalbaar) de nodige hard en software zou kunnen vinden?
alvast bedankt om wat tijd voor me vrij te maken
wissels en lichtjes sturen met pc
-
Onderwerp starter - Berichten: 1
Re: wissels en lichtjes sturen met pc
Het sturen van wissels, seinen, geluidjes en lampjes kan je doen met decoders
Een voorbeeld van een veelzijdige decoder waar je wel een zware voeding voor nodig hebt (zeker met wisselspoeltjes) is de:
Digikeijs dr4018
Wel even goed rondkijken voor de goedkoopste prijs
Een computer programma met een lekker Nederlands prijsje (GRATIS ) is:
Koploper
Er zijn andere alternatieven, maar dit is een hele goedkope optie
Heeft wel wat tijd nodig om te leren, maar er zijn zat mensen en media / fora die je hiermee kinnen helpen
Neus rustig even rond op het forum, dit is een vraag die heel vaak lang komt
Stomme vragen zijn er niet, alleen stomme antwoorden, dus vooral je vragen stellen als je ergens mee zit en het niet kan vinden
Stel je trouwens ook even voor op het forum, ik / we vinden het toch wel erg prettig om te "weten" tegen wie we "praten" en wat je interesses zijn
En het belangrijkste, wat je wil bereiken met je baan
Welkom en mijn 2 cent hierbij
Mvg,
Ad
Een voorbeeld van een veelzijdige decoder waar je wel een zware voeding voor nodig hebt (zeker met wisselspoeltjes) is de:
Digikeijs dr4018
Wel even goed rondkijken voor de goedkoopste prijs
Een computer programma met een lekker Nederlands prijsje (GRATIS ) is:
Koploper
Er zijn andere alternatieven, maar dit is een hele goedkope optie
Heeft wel wat tijd nodig om te leren, maar er zijn zat mensen en media / fora die je hiermee kinnen helpen
Neus rustig even rond op het forum, dit is een vraag die heel vaak lang komt
Stomme vragen zijn er niet, alleen stomme antwoorden, dus vooral je vragen stellen als je ergens mee zit en het niet kan vinden
Stel je trouwens ook even voor op het forum, ik / we vinden het toch wel erg prettig om te "weten" tegen wie we "praten" en wat je interesses zijn
En het belangrijkste, wat je wil bereiken met je baan
Welkom en mijn 2 cent hierbij
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D