Kuehn 45 met kuren
Kuehn 45 met kuren
Ik ben nog niet zolang bezig om in locomotieven een decoder te bouwen. Heb er pas een paar gedaan en ik moet zeggen het gaat steeds beter. Heb een NS 1657 van Fleischmann. Hierin een decoder geplaatst. Via programmeerrails geprogrammeerd. Bij het programmeren van CV's krijg ik keurig een OK op de intellibox. Ook zie ik de lok op het programmeerspoor iets vooruit kruipen. Zo zaken geprogrammeerd en nog eens met een ohmmeter gecontroleerd en wat denk je. Niet rijden op de baan. Geen enkele reactie. Ook geen rook of andere zaken. Ra ra wat is er aan de hand. Iemand dit al eens meegemaakt? Hoor het graag
Peter
Peter
Re: Kuehn 45 met kuren
Ik heb hier hetzelde probleem met een uhlenbrock decoder.
Heb hem in een oude minitrix rangeerloc gesoldeerd, een v260.
De decoder laat zich perfect uitlezen en programmeren.
Als de loc dan op de baan word gezet gebeurt er niets meer.
Heb ondertussen toch al een tiental loc's gedigitaliseerd maar dit ben ik nog niet tegengekomen...
Wat ik verder vreemd vind: als de decoder met de motor is verbonden en ik dan met 2 draadjes analoge stroom
op de motor zet, gebeurd er ook niets....
Als ik dan analoge stroom op de motor zonder decoder zet, loopt hij perfect.
De decoder was voordien in een br 80 ingebouwd en deed het perfect.
Ondertussen heb ik ook nog geen oplossing hiervoor gevonden en vind het een vreemde zaak...
Heb hem in een oude minitrix rangeerloc gesoldeerd, een v260.
De decoder laat zich perfect uitlezen en programmeren.
Als de loc dan op de baan word gezet gebeurt er niets meer.
Heb ondertussen toch al een tiental loc's gedigitaliseerd maar dit ben ik nog niet tegengekomen...
Wat ik verder vreemd vind: als de decoder met de motor is verbonden en ik dan met 2 draadjes analoge stroom
op de motor zet, gebeurd er ook niets....
Als ik dan analoge stroom op de motor zonder decoder zet, loopt hij perfect.
De decoder was voordien in een br 80 ingebouwd en deed het perfect.
Ondertussen heb ik ook nog geen oplossing hiervoor gevonden en vind het een vreemde zaak...
Fabrice
-
- Elektronica/Commercieel
Probeer CV29 eens op 2 te zetten. Werkt dat niet dan een decoder reset uitvoeren CV8 = 8.
En dan testen op de juiste werking alvorens de decoder te programmeren.
succes
En dan testen op de juiste werking alvorens de decoder te programmeren.
succes
Het gekke is dat als ik de motor alleen aan de analoge trafo hangt deze inderdaad wel loopt. Ik kan programmeren wat ik wil, alles geeft OK, de lok kruipt bij elke programmering iets vooruit, maar op de baan helemaal niets.
hele domme vraag, roep je de loc wel op het juiste nummer aan op je baan ?,
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Na resetten van de decoder krijgt deze adres 3. Hier reageert hij niet op. Als ik een ander adres programmeer ook niet of het nu een kort of lang adres is. Tijdens programmeren steeds OK en kruipt de lok iets, maar rijden ho maar.
Heb nu de decoder aan de kant gelegd en een andere erin gezet en hij rijdt prima. Decoder zeker weten geen kortsluiting gehad of opgerookt. Is ook te programmeren, maar werkt verder niet. Vreemd
Heb nu de decoder aan de kant gelegd en een andere erin gezet en hij rijdt prima. Decoder zeker weten geen kortsluiting gehad of opgerookt. Is ook te programmeren, maar werkt verder niet. Vreemd
Gevalletje terug naar verkoper / FabriekPewee schreef:Heb nu de decoder aan de kant gelegd en een andere erin gezet en hij rijdt prima. Decoder zeker weten geen kortsluiting gehad of opgerookt. Is ook te programmeren, maar werkt verder niet. Vreemd
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Misschien kan je ook eens jou "slechte" decoder in een andere loc proberen.
Fabrice
-
- Elektronica/Commercieel
In dat geval heel simpel houden. Terug naar de winkelier, die geeft je dan gewoon een nieuwe. Kuehn heeft een zeer goede garantieregeling op de decoders. Is deze defect krijg je gewoon een nieuwe. Althans dat gaat zo bij ons
Zou ik niet te moeilijk over doen.
Groetjes
Zou ik niet te moeilijk over doen.
Groetjes