Deze vraag is misschien al eens gesteld, maar als complete leek kan ik toch wat hulp gebruiken.
Weet iemand waar ik info vind over de Functies van decoders.
Ik weet ondertussen dat F0 meestal de lichten zijn.
F1 en F2 meestal iets met de sluitlichten te maken heeft.
Maar hoe weet ik wat er allemaal mogelijk is met een decoder.
Heb van sommige de (Duitstalige) handleiding gelezen, maar ben niets wijzer geworden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Decoder mogelijkheden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 849
Re: Decoder mogelijkheden.
De dure en uitgebreide decoders hebben functieuitgangen die je zelf kunt instellen en van functie kunt laten wisselen. En dus ook van F toets positie. Kijk dus naar de specificaties van de decoders en wat je wilt. Helaas zul je inderdaad wat moeten zoeken naar de info op de divers sites van fabrikanten.
Bij alle fabrikanten zijn de standaard functies wel default hetzelfde ( lichten met name) Dat is natuurlijk wel handig op je digitalesysteem zodat niet bij de ene decoder F1 het licht voor is en bij de ander achter....
Bij alle fabrikanten zijn de standaard functies wel default hetzelfde ( lichten met name) Dat is natuurlijk wel handig op je digitalesysteem zodat niet bij de ene decoder F1 het licht voor is en bij de ander achter....
-
Onderwerp starter - Berichten: 849
Re: Decoder mogelijkheden.
Bedankt Edwin.
Ik heb ondertussen begrepen dat het gewoon een kwestie wordt van even uittesten.
Veel kan er niet foutlopen, hoop ik toch.
Ik heb ondertussen begrepen dat het gewoon een kwestie wordt van even uittesten.
Veel kan er niet foutlopen, hoop ik toch.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.