Pagina 1 van 1
Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 17 dec 2015 17:27
door Henk van de Weerdt
Hallo Allemaal,
Lees net in de N Bahn magzine een klein artikel over de ontkoppelingsarmen met behulp van een permanente magneet.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb nu een Uhlenbrock (REPA) ontkoppelaar in de rails liggen, maar ben daar niet echt tevreden over.
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 17 dec 2015 18:18
door BenQ
Jerome had een baan met ontkoppelaars,
Zuthen met baan van Jerome
Even iets naar beneden scrollen.
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 18 dec 2015 15:08
door Henk van de Weerdt
Hallo Ben,
Als Jerome morgen in Zutpen staat zal ik er eens kijken. Ben wel benieuwd hoe dit werkt!
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 18 dec 2015 15:13
door EdwinB
Op dit forum loopt een draadje over magnetisch (ont)koppelen.......
KOPPEL HIER
En DAPOL levert de magnetic easy shunt zie hier voor de werking: .
EASY SHUNT
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 18 dec 2015 16:22
door Henk van de Weerdt
Hallo Edwin,
EdwinB schreef:Op dit forum loopt een draadje over magnetisch (ont)koppelen.......
KOPPEL HIER
En DAPOL levert de magnetic easy shunt zie hier voor de werking: .
EASY SHUNT
Als ik dit lees gaat het hier ook over andere koppelingen, deze PECO waar ik het over had werkt met de normale N koppelingen.
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 19 dec 2015 00:57
door Jerome
Hallo,
Ik sta helaas niet in Zutphen, te druk met andere zaken. Wellicht kom ik wel komend jaar naar Hilversum. Zutphen in maart komt ook weer slecht uit....
Mbt ontkoppelen, inmiddels ben ik volledig overgestapt naar de Dapol, dit werkt heel fijn. Alleen ik gebruik geen permanente magneet in de rails, maar een magneet gemonteerd op een servo onder de baan. zie ook mijn draadje (linkje in mijn onderschrift). Ik zal binnenkort ook weer een update geven in het genoemde ontkoppel draadje.
Greetz, Jerome
Re: Ontkoppelarmen PECO NR-103
Geplaatst: 09 jan 2016 15:53
door Robboxxx
Weet iemand de diameter van de magneet die peco bij zijn electromachnetische ontkoppelaars gebruikt? M.a.w.: hoe groot moet het gat tussen de rails zijn?