Probleem met booster DR5033 van Digikeijs

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
wout19

Probleem met booster DR5033 van Digikeijs

Bericht door wout19 »

Probleem met Booster DR5033 van Digikeijs. Alles gecontroleerd en een test uitgevoerd door de aansluiting van de booster op de z21 aan te sluiten. Dus rails die bij de booster is aan gesloten op de z21 aansluiting aangesloten. Hier kreeg ik geen kortsluiting en alles werkt perfect. Daarna de rails die bij de booster horen weer op de booster aangesloten en ik heb weer bij de overgangen een melding op de z21 dat er een kortsluiting is. De z21 herstelknop (brand rood) in gedrukt en alles werkte weer. D.w.z. tot dat er een trein weer over een overgang gaat (van booster naar z21 aansluiting) en deze weer een kortsluiting veroorzaakt. Alles is correct aangesloten. Wat is er mis of doe ik verkeerd en wie weet de (een) oplossing? : :?:

N Spoor fleischmann piccolo rails. Decoders Digikeijs. Grote baan van 7mx90cm. Besturing z21 en DR5000 Digikeijs. iTrain 4 standaard.

shoven

Re: Probleem met booster DR5033 van Digikeijs

Bericht door shoven »

Meet met een multimeter eens de spanning die staat op het deel van je baan dat door de z21 wordt gevoed, en die op het deel dat door de booster wordt gevoed. Waarschijnlijk vind je een verschil.

Ik heb dat ooit gehad met twee delen. Beiden werden door een Roco MM centrale gevoed, maar aan de ene centrale hing een andere trafo dan aan de andere. Het probleem was weg nadat ik beide centrales van eenzelfde trafo had voorzien en de spanning op beide delen gelijk was.

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
wout19

Bericht door wout19 »

Beste Steven.
Is onmogelijk omdat de booster verbonden is met de z21 via de B-bus. Dus de zelfde spanning.
Ik snap er ook zelf echt niets van. Ik heb een vrij grote baan 7.20 x 95 cm. Heb dus de baan geschieden.
Rijdt met 15 treinen of meer.
Als ik de rail aansluiting verbind met de z21 heb ik geen kortsluiting. Op het moment dat een trein over het geïsoleerde
heen rijdt dan slaat de z21 op tilt. Door de knop op de z21 in te drukken rijden de treinen gewoon weer perfect.
Tot dat er een trein weer over een geïsoleerd deel heen gaat dan slaat de z21 en de booster op tilt.
Rara hoe kan dat.

Mvg,
Wout

N Spoor fleischmann piccolo rails. Decoders Digikeijs. Grote baan van 7mx90cm. Besturing z21 en DR5000 Digikeijs. iTrain 4 standaard.

Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Heb je de draadjes naar de rails van de booster al eens om gedraaid?

mvg ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Ad_M

Bericht door Ad_M »

Ben het met Ronald eens
Begin eerst met je draden om te draaien....
En zorg dat je geen gezamenlijke massa gebruikt
In sommige gevallen vind je booster het niet leuk en verranderd ie in een rook en geur generator
Ra Ra hoe ik dat weet ;)

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
wout19

Bericht door wout19 »

Beste Ad en Ronald.

Heb de bedrading van de booster samengevoegd met de eerste gescheiden spoorbaan.
Dus de hele baan wordt gevoed door de z21.
Heb dan geen sluiting en alles werkt perfect.
Dat is nu juist het gekke. Tweede baan is gescheiden en op de booster aangesloten.
Op het moment dat een trein de eerste baan overgang passeert krijg ik een melding dat er een kortsluiting is.
Knop op de z21 brand rood. Deze druk ik in en wat er gebeurd is niets. De treinen rijden daarna gewoon verder
tot dat er een trein over een geïsoleerde deel heen rijdt en deze weer een kortsluit melding veroorzaakt op de z21 en de booster.
Ik begrijp hier echt niets van.

Hoop dat we er uit komen.

Mvg,
Wout

Ron

Bericht door Ron »

Heeft dat iets te maken met common ground?
Aarde draad op booster en centrale verbinden.

gr. Ron.

Ik rommel maar wat aan!

Ronaldp

Bericht door Ronaldp »

Ik blijf er bij dat je van de andere booster even de twee draadjes aan de rail moet om draaien.
Werk hier ook met twee gescheiden systemen.
De eerste keer dat ik ging rijden met de treinen had ik precies het zelfde als u.
Van 1 systeem de draden om gedraaid op de rails en het probleem was over.

succes

mvg Ronald

Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Willempie
Elektronica/Commercieel

Bericht door Willempie »

Even een stukje uit de handleiding
Zo kan de booster autonoom zijn uitgang ompolen (fase-draaiing) als een foute aansluiting op de rail geconstateerd wordt die anders kortsluiting zou opleveren.
Dat zou dus helemaal geen F*** mogen uitmaken. Maar er wordt weleens iets meer verkondigd wat later onwaar blijkt te zijn.
Maar als je kortsluiting hebt bij een booster overgang dan zou ik maar eens contact opnemen met de fabrikant want dat klopt niet. Ruikt naar een defect.

Groetjes

Onderwerp starter
wout19

Bericht door wout19 »

Ronald en willempie.

Ik sta zelf ook voor een raadsel. Ik ga Digikeijs vragen wat er eventueel mis is.
Ik denk zelf nl ook dat het aan de booster ligt. Zij zeggen in de gebruik aan wijzing dat alles
vanaf de fabrieksinstelling werkt met de Z21 en de witte z21.
Jullie horen van mij.

Mvg,
Wout

Plaats reactie