Bootje...
Bootje...
Voor de container overslag van mijn baan was ik op zoek naar een "bootje". Wat ik zocht kon ik nergens vinden. Dus vroeg ik een vriend van mij, die wel eens iets van styreen had gemaakt, of hij niet iets in elkaar kon knutselen wat voor een containerschip door kon gaan. Hij zei, ik zal een kijken. Na niet al te lange tijd kreeg ik 2 foto's van iets dat op een schip leek en was daar al heel content mee.
Paar containers erop en het was al heel wat. Maar dat had ik gedacht. Niet veel later volgde de volgende fotos.
Het "bootje" is nog niet klaar. Op het achterdek moet een auto komen, dacht hij. Dus werd er verder "geknutseld" om een autorek te maken.
Kreeg net een berichtje dat er in dit autorek alleen al inmiddels al 37 onderdelen verwerkt zijn.
Jullie begrijpen dat ik enorm blij ben dat mijn vriend dit voor mij wil doen en ik enorm trots ben dat dit "bootje" binnenkort bij mij de haven in mag varen. Mochten er weer nieuwe foto's komen zal ik deze weer posten.
Jos
Paar containers erop en het was al heel wat. Maar dat had ik gedacht. Niet veel later volgde de volgende fotos.
Het "bootje" is nog niet klaar. Op het achterdek moet een auto komen, dacht hij. Dus werd er verder "geknutseld" om een autorek te maken.
Kreeg net een berichtje dat er in dit autorek alleen al inmiddels al 37 onderdelen verwerkt zijn.
Jullie begrijpen dat ik enorm blij ben dat mijn vriend dit voor mij wil doen en ik enorm trots ben dat dit "bootje" binnenkort bij mij de haven in mag varen. Mochten er weer nieuwe foto's komen zal ik deze weer posten.
Jos
Laatst gewijzigd door sjoef op 02 jan 2016 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: Bootje...
Hallo,
Dat wordt echt een scheepje!!
Dat wordt echt een scheepje!!
Met vriendelijke groet,
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Henk van de Weerdt
http://www.vdweerdt.nl
http://www.vandeweerdt.eu
Onze baan: Hengeran
Vandaag weer wat nieuwe foto gekregen. En die wil ik jullie niet onthouden.
Een kraan.......
maar niet zomaar een kraan, een beweegbare.
Let wel, alle randen worden nog afgewerkt hoor.
Jos
Een kraan.......
maar niet zomaar een kraan, een beweegbare.
Let wel, alle randen worden nog afgewerkt hoor.
Jos
Mooi!!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
-
- Moderator
- Contacteer:
Als dat met een servo of i.d. aangestuurd kan worden, dat zou gaaf zijn!
Groetjes Hoontje
Groetjes Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Andy, dat vind ik ook. Ik ben de maker dan ook bijzonder dankbaar voor dit "bootje". Hij verdient de credits......
Jos
Jos
Doe vriend Oscar maar de vriendelijke groeten
en weer een perfectionist erbij op het forum Jos
m.v.g. Sjaak
en weer een perfectionist erbij op het forum Jos
m.v.g. Sjaak
TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
-
Weer een update van het "bootje". Kreeg weer wat foto's, dus die wil ik weer met jullie delen.....
Jos
Jos
Wordt al wat he Jos!
Zal nog ff eea aanvullen met wat ik zoal heb gedaan.
De dekkraan heb ik anderhalve mm ingekort omdat ie net in het ruim uitkwam, bij een volle bak met containers zit ie dan in de weg.
Verder de boel van sierstripjes voorzien, uitlaten, een vlaggenstok, bolders op het dek, naam en bouwjaar en een rubberboot.
Nu nog een radarpaal en wat extra aankleding op de stuurhut, daarna mag jij em van wat verf gaan voorzien.
Groet,
Oscar
Zal nog ff eea aanvullen met wat ik zoal heb gedaan.
De dekkraan heb ik anderhalve mm ingekort omdat ie net in het ruim uitkwam, bij een volle bak met containers zit ie dan in de weg.
Verder de boel van sierstripjes voorzien, uitlaten, een vlaggenstok, bolders op het dek, naam en bouwjaar en een rubberboot.
Nu nog een radarpaal en wat extra aankleding op de stuurhut, daarna mag jij em van wat verf gaan voorzien.
Groet,
Oscar
Wordt al wat........het is al HEEEEEEL wat. Ben benieuwd als de "oscar" straks in de botenlak staat...
Jos
Jos
-
wow
Dat is een gaaf schip, erg mooi gemaakt.
Groet,
Arjan
Dat is een gaaf schip, erg mooi gemaakt.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Mijn complimenten! Wordt een leuk bootje
Mvg
Bouwe
Mvg
Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
De bouwer van deze schuit verdient, wat mij betreft, een Oscar voor de beste "ModelbotenbouwerinschaalN" Ik weet niet of hij genomineerd mag worden.... hij is wel héél erg wit en daar schijnt een probleempje mee te zijn.
Echt vakwerk. Jos, ik zou deze man zeker te vriend houden!!!
Gr. Clemens
Echt vakwerk. Jos, ik zou deze man zeker te vriend houden!!!
Gr. Clemens
Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Pendelbaan Wolfach
Wat mij betreft verdient hij ook een Oscar. En wat betreft "te vriend houden" ......daar hoef je je geen zorgen om te maken. (ik moet ook nog een kraan hebben...hahahahaha) Maar zonder gekheid op een stokje....het is inderdaad een pracht stukje werk. En dat gewoon uit het hoofdje. Af en toe een plaatje bekijken op internet en gewoon beginnen. En ook verzinnen. Bijv de kraan die kan draaien, uitschuiven etc etc. En noem maar op. Ik zal binnenkort waarschijnlijk het model in bezit krijgen. Dan kan ik gaan spuiten. En het eind resultaat krijgen jullie uiteraard te zien.
Jos
Jos
-
hij wordt gaaf Oscar!
Ik heb hem in rijswijk even mogen aanschouwen wat een werk en dan die uitschuifbare en ronddraaiende mast.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
leuk ook om je even gesproken te hebben.
Groeten Richard
Ik heb hem in rijswijk even mogen aanschouwen wat een werk en dan die uitschuifbare en ronddraaiende mast.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
leuk ook om je even gesproken te hebben.
Groeten Richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Dank voor de lovende woorden, bootje is zowat klaar om naar de spuiter te gaan.
Vanmorgen heb ik er een paar reddingsboeien opgeplakt, antennes geplaatst, radarpaal afgemaakt (ook beweegbaar) en nog wat klein prutswerk gedaan.
Alle opbouwdelen zijn makkelijk te verwijderen/plaatsen en in principe zonder lijm te monteren.
Heb ik bewust gedaan omdat de kans op schade aan de verf dan minimaal is na het in elkaar zetten.
Jos heeft vanmorgen een paar foto's van me gehad, dus wat mij betreft mag hij ze plaatsen.
Ik kan vanaf mijn tablet niet goed uploaden vanaf mijn emmer.
Groet,
Oscar
Vanmorgen heb ik er een paar reddingsboeien opgeplakt, antennes geplaatst, radarpaal afgemaakt (ook beweegbaar) en nog wat klein prutswerk gedaan.
Alle opbouwdelen zijn makkelijk te verwijderen/plaatsen en in principe zonder lijm te monteren.
Heb ik bewust gedaan omdat de kans op schade aan de verf dan minimaal is na het in elkaar zetten.
Jos heeft vanmorgen een paar foto's van me gehad, dus wat mij betreft mag hij ze plaatsen.
Ik kan vanaf mijn tablet niet goed uploaden vanaf mijn emmer.
Groet,
Oscar
Wat ontaettend gaaf zeg! Precies zo'n ding zoek ik ook nog voor in de Rijn hier. Mooi werk, Oscar!