Net als enkele mede forum deelnemers oriënteer ik mij ook op software als iTrain, Koploper en RocRail.
Ondanks de vele positieve berichten valt Koploper af, vanwege de ondersteuning bij toekomstige centrales. Voor velen is dit wellicht geen probleem, maar zelf zie ik dit iets anders. Zeker nu ik de laatste tijd over schakel op de Mac.
De leercurve van RocRail spreekt mij niet heel erg aan, maar daar is nog wel doorheen te komen. Voordeel is wel dat deze software op een Raspberry geplaatst kan worden. Je hebt dan een compact linux servertje bij je baan draaien met een minimaal stroomverbruik. Welke PC je dan aanhaakt is dan minder belangrijk
Weet iemand of iTrain ook op een Raspberry draait ? Ik zie wel wat geruchten op internet voorbij komen, maar nergens een stukje concrete informatie hierover. Of moet ik mij hiervoor aanmelden bij het iTrain forum ?
Groeten,
Pieter
iTrain
-
- Elektronica/Commercieel
Re: iTrain
Absoluut, we hebben een paar leden bij onze club die met de Raspberry iTrain hebben draaien. Maar er schijnt wel een adertje onder het gras te zitten. Wil je dat weten kan je deze vraag het beste stellen op het iTrain Forum want ik heb er zelf geen ervaring mee.
groetjes
groetjes
Re: iTrain
In Duiven woont een H0-spoorder die met een Raspberry en iTrain draait. Zal je via PB zijn emailadres geven kan je het zelf vragen.
Hij heeft in 2014 op Houten-digitaal gestaan, stond toen naast mij, en is lid van een modelspoorclub in Arnhem.
Zit zelf ook te denken om met een Raspberry en iTrain een test/demo baantje te maken maar dat kan nog wel een paar maanden duren.
Hij heeft in 2014 op Houten-digitaal gestaan, stond toen naast mij, en is lid van een modelspoorclub in Arnhem.
Zit zelf ook te denken om met een Raspberry en iTrain een test/demo baantje te maken maar dat kan nog wel een paar maanden duren.