Ombouwen minitrix NS1221

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
RemCom

Ombouwen minitrix NS1221

Bericht door RemCom »

Ik ben begonnen met mijn oude analoge loc's te digitaliseren. Ik heb er al een aantal succesvol omgebouwd.

Nu heb ik van de week mijn NS 1221 omgebouwd. Frame iets bijgeslepen zodat beide koolborstels nu geïsoleerd liggen. Een Uhlenbrock 73400 ingebouwd. Alles nagemeten en geen kortsluiting. So far so good.

Ik heb hem daarna op mijn testbaan gezet en hij reed netje een aantal cm naar links en rechts. Helaas stopte die toen en er zit nu geen leven meer in. Het lijkt alsof de decoder stuk is maar er is niks geks gebeurt. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

sjoef

Re: Ombouwen minitrix NS1221

Bericht door sjoef »

kun je de decoder nog wel uitlezen?

Onderwerp starter
RemCom

Bericht door RemCom »

Volgens mij kan dat niet met een multi maus wat ik gelezen heb.

Pjotr
Kleinserie/Commercieel

Bericht door Pjotr »

Doet je verlichting het nog wel ?

Uhlenbrocks zijn overigens wel gevoelig voor hoge stromen. Met name de types met oudere firmware hebben last van een gevoelige beveiliging. Voor mij een reden om afscheid van dit merk te nemen. Decoders van Doehler & Haass doen het aanmerkelijk beter bij deze oude 3 polige Minitrix motortjes.

Als je loc helemaal niets meer doet (dus ook geen verlichting) zou je kunnen beginnen met het controleren van de stroomvoorziening. De Minitrix 1200 is namelijk ook nog wel eens bekend om de slechte 'contactuele eigenschappen'. En een draadbreuk of een onderbroken printspoortje heeft bij bij ook wel eens tot een lange zoektocht geleid.

Groeten,
Pieter

martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

hoi,

als je er niet uit komt, zaterdag sta ik in Houten met de serice stand. Ik kan daar evt je decoder controleren en testen.

ik sta in hal 3 rij 22

groetjes

Plaats reactie