Nu gaat dat niet zomaar met een simpele multimeter zonder een diode brug of iets dergelijks lees ik overal.
Echter op 1 Site, waar Ad_M ook naar verwijst in een ander Topic op dit forum, geeft men aan dat de dure professionele range Fluke multimeters dit wel zou kunnen meten.
Laat ik nu net een professionele Fluke 287 True RMS meter op de kop getikt hebben een jaar of wat geleden.Phil S
Posted 26 January 2014 - 13:36
Actually, a 'high quality' digital meter such as from FLUKE® will give accurate readings of the dcc track voltage - matching those of an oscilloscope: But at a price of an expensive sound loco you may not be willing to pay just for this limited application
Klik hier voor info Fluke
Op DC meet ik geen voltage, echter als ik dan via AC meet krijg ik een stabiele spanning van 17.2 VAC te zien.
Dit lijkt mij een goede waarde, al wil ik mijn centrale terug gaan regelen naar 14 Volt, maar is dit nou een reële waarde?
Nu ben ik niet zo'n Goeroe op elektronica/multimeter gebied,wellicht is er hier iemand die mij wat extra info kan geven om te zien of ik dus ook zonder knutselproject met diodes, weerstanden etc. dus al kan meten.
Er wordt dus op het forum inderdaad al wel eens over gesproken maar echter nooit over de dure meters die het evt wel kunnen aangezien men die niet snel voor de hobby gaat gebruiken.
Misschien dat een elektronica kenner hier op het forum een antwoord weet.
Alvast bedankt voor jullie effort.