Kato wissels
-
Onderwerp starter - Berichten: 391
Kato wissels
Hulp gezocht....
Ik wil Kato wissels digitaal aansturen. Klopt het dat ik daartoe tussen de wissels en de decoder eerst een Noch 60264 moet aansluiten? En kan ik dan bijv. een Kuehn WD 10 op de Noch aansluiten? Maakt het daarbij uit wat ik als plus en wat ik als min definieer van de uitgang van mijn booster?
Ik wil Kato wissels digitaal aansturen. Klopt het dat ik daartoe tussen de wissels en de decoder eerst een Noch 60264 moet aansluiten? En kan ik dan bijv. een Kuehn WD 10 op de Noch aansluiten? Maakt het daarbij uit wat ik als plus en wat ik als min definieer van de uitgang van mijn booster?
Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
-
Re: Kato wissels
Even ter aanvulling. Dit is unitrax rails. De wissels hebben maar twee draadjes (geen drie).
Windows 11, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
-
Ik heb ook unitrack van kato en voor de aansturing van de wissels, gebruik ik de MDD van Rosoft.
Tot nu toe werkt dit prima.
Je kunt ook de wisseldecoders van digitrax nemen, die zijn in de wissel zelf in te bouwen.
Groetjrs: Robby
Tot nu toe werkt dit prima.
Je kunt ook de wisseldecoders van digitrax nemen, die zijn in de wissel zelf in te bouwen.
Groetjrs: Robby
Robby, weet je toevallig ook het typenummer van die wisseldecoders?mini rijder schreef: Je kunt ook de wisseldecoders van digitrax nemen, die zijn in de wissel zelf in te bouwen.
Jos
-
Dat is de DS51K1 van Digitrax.
Deze kan in de bedding van de wissel ingebouwd worden. De aansturing gebeurd via de railspanning, zodat je geen draden naar je wissels hoeft te trekken.
De prijs is te vergelijken met een functiedecoder, dus als je veel wissels hebt, vind ik het niet meer interessant.
Groetjes: Robby
Deze kan in de bedding van de wissel ingebouwd worden. De aansturing gebeurd via de railspanning, zodat je geen draden naar je wissels hoeft te trekken.
De prijs is te vergelijken met een functiedecoder, dus als je veel wissels hebt, vind ik het niet meer interessant.
Groetjes: Robby
H0, Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, 3 ESU, (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28 of 27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647
Peter, die Digitrax wisseldecoders heb ik een paar jaar geleden met succes kunnen toepassen in Kato-wissels. Op een ander forum heb ik een inbouwverslag met foto's geplaatst, klik HIER.
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController
-
- Elektronica/Commercieel
Met een OC32 kan je ze ook aansturen. Je kan er 16 stuks mee aansturen.
Willempie: wat leuk dat je een decoder naar me hebt vernoemt. MDD zijn mijn initialen. Zeeuwen houden van Domburg
Succes!
Groetjes
Willempie: wat leuk dat je een decoder naar me hebt vernoemt. MDD zijn mijn initialen. Zeeuwen houden van Domburg
Succes!
Groetjes
-
Hallo allemaal,
Heb vandaag de Kuehn WD10 geprobeerd, met en zonder tussenschakeling van een Noch 60264. Had ze toch in huis. Maar dat werkt definitief niet. Dus ik ga ze omruilen voor een aantal Digitrax DS51K1 (die kan 1 wissel tegelijk aan en is in te bouwen), of voor een Digitrax DS64 (voor 4 wissels tegelijk), is naar verhouding iets goedkoper. Via een Engels forum heb ik de definitieve bevestiging dat deze laatste echt werkt met Kato wissels. Bedankt voor jullie adviezen.
Heb vandaag de Kuehn WD10 geprobeerd, met en zonder tussenschakeling van een Noch 60264. Had ze toch in huis. Maar dat werkt definitief niet. Dus ik ga ze omruilen voor een aantal Digitrax DS51K1 (die kan 1 wissel tegelijk aan en is in te bouwen), of voor een Digitrax DS64 (voor 4 wissels tegelijk), is naar verhouding iets goedkoper. Via een Engels forum heb ik de definitieve bevestiging dat deze laatste echt werkt met Kato wissels. Bedankt voor jullie adviezen.
-
Martin, wat kost een losse OC32? Weet je zeker dat die Kato wissels aan kan? En kan ik de OC32 aansturen met Railmaster van Hornby? Ik weet dat de beide Digitrax opties wel aangestuurd kunnen worden met Railmaster.
De basis is 62,-- voor de OC32DCC daarbij komen dan nog wel 4 IC's voor het aansturen van de Kato wissels (motoren)
-
Dat klopt wat Wim zegt. Je hebt per 4 wissels een extra source driver nodig.
Die kost 3,55 meen ik zou uit het blote hoofd. Verder is een stabiele DC voedingsspanning een vereiste.
Programmeren kan via de standaard rs232 aansluiting of middels een u485 converter. Dat laatste heeft het voordeel.dat je de oc uit kan lezen
De OC32/DCC gedraagt zich als een DCC decoder.
Groetjes
Die kost 3,55 meen ik zou uit het blote hoofd. Verder is een stabiele DC voedingsspanning een vereiste.
Programmeren kan via de standaard rs232 aansluiting of middels een u485 converter. Dat laatste heeft het voordeel.dat je de oc uit kan lezen
De OC32/DCC gedraagt zich als een DCC decoder.
Groetjes
-
Hoi Martin, en zou een Digitrax DS64 tzt eventueel werken in combinatie met Dinamo?
-
Om even onduidelijkheid te voorkomen: OC32 heeft niks te maken met het systeem Dinamo. Deze is echter van dezelfde producent als Dinamo.
Om Peter zijn antwoord te gebruiken: Niet direct op Dinamo maar met bijvoorbeeld de Sprog Nano kan je een tweede DCC interface draaien in iTrain naast Dinamo en op dat DCC signaal DCC decoders besturen.
Dus ja het kan mits je iTrain Pro gebruikt en de Sprog IIv3, 3 of Nano naast Dinamo.
Groetjes
Om Peter zijn antwoord te gebruiken: Niet direct op Dinamo maar met bijvoorbeeld de Sprog Nano kan je een tweede DCC interface draaien in iTrain naast Dinamo en op dat DCC signaal DCC decoders besturen.
Dus ja het kan mits je iTrain Pro gebruikt en de Sprog IIv3, 3 of Nano naast Dinamo.
Groetjes
Oke Peter, dan blijft de MDD voor 8 wissels voor €39,00 waarschijnlijk voordeliger, heb je verder niets meer bij nodig en kun je zo aansluiten en gebruiken, en een stuk eenvoudiger te programmeren.
62,00+14,20= 76,20 OC32DCC
2x 39,00 = 78,00 MDD
Groetjes
62,00+14,20= 76,20 OC32DCC
2x 39,00 = 78,00 MDD
Groetjes
-
Is een kwestie van smaak Wim, wel objectief blijven. Qua geld valt het reuze mee het verschil
Voordeel MDD: eenvoudig aansluiten
Nadeel MDD: Enkel voor deze toepassing te gebruiken
Voordeel OC32: voor alle mogelijke aansturing te gebruiken in groepen van 8 pinnen.
Nadeel: Je moet wel zelf programmeren, al is het puur een kwestie van instellingen laden en wegschrijven. Niet heel spannend.
Dus ff heel simpel gezegd:
Wil je simpel en snel: MDD
Wil je flexibel blijven: OC32
Dat is volgens mij een objectief advies zonder eigen belang te laten spreken.
Groetjes
Voordeel MDD: eenvoudig aansluiten
Nadeel MDD: Enkel voor deze toepassing te gebruiken
Voordeel OC32: voor alle mogelijke aansturing te gebruiken in groepen van 8 pinnen.
Nadeel: Je moet wel zelf programmeren, al is het puur een kwestie van instellingen laden en wegschrijven. Niet heel spannend.
Dus ff heel simpel gezegd:
Wil je simpel en snel: MDD
Wil je flexibel blijven: OC32
Dat is volgens mij een objectief advies zonder eigen belang te laten spreken.
Groetjes
Oh en in wie zijn belang is de verkoop van de OC32 in dit geval dan, behalve die van Leon P.?
Het gaat om het bedienen van Kato wissels toch, dat was de vraag.
Groetjes
Het gaat om het bedienen van Kato wissels toch, dat was de vraag.
Groetjes
Ik voel een oude gewoonte terug komen......... Ik zet het bier vast koud en haal een zak chips in huis
jij het bier, ik neem de chips mee, ben onderweg
Met groet Rob
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Charles Bukowski: 'The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.'
Tao Meng ,,Stilte is niet de afwezigheid van geluid. Stilte is de diepste klank."
Nee hoor laat maar in de kast en de zak, maak er verder geen woorden aan vuil, heeft geen nut.
Groetjes
Groetjes
Met bier en chips schieten we idd niets op.
Wim en Martin,
Eigenlijk gewoon jammer, dat 2 mensen, die met de beste wil van de wereld, hun kennis van modelspoortechnieken, met veel plezier en inzet willen delen met mede hobby genoten,
Die vervolgens beide daar ook een klein beetje hun werk van zijn gaan maken, met goede producten en bovenal goede service. alleen beide net ff met een andere insteek.
Dat die, door èèn of andere reden, elkaar steeds weer weten te vinden, in een, neem ik aan, voor beiden geen leuke discussie en aanvaringen.
Steek de koppen eens bij elkaar, wil er zelfs wel bij zitten om het gesprek wat te sturen en te bemiddelen.
Dat kan toch alleen maar voor alle partijen, jullie en ook alle gebruikers van jullie producten, maar ook zo velen die hier om info vragen, ten goede komen.
Toch beter om samen te bekijken wat het beste past bij de wens van een bepaalde gebruiker en dan samen ook de gebruikers daarmee blij en tevreden maken.
mvg
Freddy
Wim en Martin,
Eigenlijk gewoon jammer, dat 2 mensen, die met de beste wil van de wereld, hun kennis van modelspoortechnieken, met veel plezier en inzet willen delen met mede hobby genoten,
Die vervolgens beide daar ook een klein beetje hun werk van zijn gaan maken, met goede producten en bovenal goede service. alleen beide net ff met een andere insteek.
Dat die, door èèn of andere reden, elkaar steeds weer weten te vinden, in een, neem ik aan, voor beiden geen leuke discussie en aanvaringen.
Steek de koppen eens bij elkaar, wil er zelfs wel bij zitten om het gesprek wat te sturen en te bemiddelen.
Dat kan toch alleen maar voor alle partijen, jullie en ook alle gebruikers van jullie producten, maar ook zo velen die hier om info vragen, ten goede komen.
Toch beter om samen te bekijken wat het beste past bij de wens van een bepaalde gebruiker en dan samen ook de gebruikers daarmee blij en tevreden maken.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Niet te zwaar aan tillen joh, imo mogen twee personen best wel kritisch naar elkaar kunnen zijn zonder dat men meteen ruzie hoeft te maken.
Gezonde discussies noemt men dat en daar wordt iedereen beter van. Tip om dat te herkennen: lees met nuance een reactie van een ander. Sommigen zijn nu eenmaal wat direct met een toetsenbord.
Groetjes
Gezonde discussies noemt men dat en daar wordt iedereen beter van. Tip om dat te herkennen: lees met nuance een reactie van een ander. Sommigen zijn nu eenmaal wat direct met een toetsenbord.
Groetjes
En on topic weer een stukje gebruikservaring. Ik heb op mijn Digikeijs DR4018 4 katowissels aangesloten (inclusief de grote kruiswissel) en 2x de minitrix ontkoppelrail met de extra wisselmotorinterface (voor 2 naar driedraads aansluiting)en ook nog 2 minitrixwissels op de normale driedraads uitgang. Werkt als een zonnetje.