Polarisatie Kato lange wissels, 20-202 20-203
Geplaatst: 10 apr 2016 11:13
Goedemiddag allemaal,
Ik heb pas een kavel kato rails gekocht met daarin een 5 tal wissels 20-202, 20-203 links/rechts lang model.
Hun kortere broertje kan ingesteld worden met schroefjes voor dcc gebruiksvriendelijkheid mbt polariseren van het hartstuk.
Deze lange heeft die mogelijkheid niet, ik heb al uren zitten zoeken op internet en heb wel wat informatie gevonden over hoe mijn wissels toch goed bruikbaar worden in mijn dcc baan die volgendjaar ontwikkeld gaat worden.
De wissel zorgt in originelestaat voor het onderbreken van de stroom in het afbuigendespoor bij de stand rechtdoor. Bij stand afbuigend wordt het rechtdoor spoor stroomloos.
Nu hebben de wissels een geleidendhartstuk wat ik graag zou willen blijven gebruiken ivm korte locs etc.
Kan iemand mij vertellen hoe dit type wissel in een baan te leggen om geen kortsluiting te kunnen krijgen.
Ik heb onderstaande info gevonden maar vraag me af of er niet nog een andere oplossing is dan de stroom verbreken voor hele hartstuk aangezien ik dat eigenlijk wil gebruiken.
Hoop dat iemand uitleg kan geven aan een startende digitale rijder die nu werkt met fleischmann piccolo geisoleerde plastic hartstukken op de testbaan dus dit probleem nog niet ondervindt.
Ik heb pas een kavel kato rails gekocht met daarin een 5 tal wissels 20-202, 20-203 links/rechts lang model.
Hun kortere broertje kan ingesteld worden met schroefjes voor dcc gebruiksvriendelijkheid mbt polariseren van het hartstuk.
Deze lange heeft die mogelijkheid niet, ik heb al uren zitten zoeken op internet en heb wel wat informatie gevonden over hoe mijn wissels toch goed bruikbaar worden in mijn dcc baan die volgendjaar ontwikkeld gaat worden.
De wissel zorgt in originelestaat voor het onderbreken van de stroom in het afbuigendespoor bij de stand rechtdoor. Bij stand afbuigend wordt het rechtdoor spoor stroomloos.
Nu hebben de wissels een geleidendhartstuk wat ik graag zou willen blijven gebruiken ivm korte locs etc.
Kan iemand mij vertellen hoe dit type wissel in een baan te leggen om geen kortsluiting te kunnen krijgen.
Ik heb onderstaande info gevonden maar vraag me af of er niet nog een andere oplossing is dan de stroom verbreken voor hele hartstuk aangezien ik dat eigenlijk wil gebruiken.
Hoop dat iemand uitleg kan geven aan een startende digitale rijder die nu werkt met fleischmann piccolo geisoleerde plastic hartstukken op de testbaan dus dit probleem nog niet ondervindt.