Spoor Brugge
Spoor Brugge
Omdat er toch wat huiselijke verhuizingen zijn geweest ben ik met de treinbaan naar boven verhuisd, voordeel ik kan een langere baan maken namelijk 280x80cm ipv eerst 200x90....
wat begin fotos op sommige is t een rommeltje dus let niet op de zooi!
gr reinier
wat begin fotos op sommige is t een rommeltje dus let niet op de zooi!
gr reinier
Laatst gewijzigd door Reindier op 28 apr 2016 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Spoor brugge naar zolder
En het praktijk voorbeeld.... voldoende mogelijkheden ook voor de toekomst.....
Hoe ga je later bij de ondergrondse delen komen? Want ik zie dat je baan tegen de muur staat, er geen wieltjes onder zitten en de bodemplaat dicht is.
Hoi Wim, op zich valt het wel mee hoor, er is maar 1 stukje wat nog 15 cm overdekt is....
Ik zal vanavond even nieuwe foto's nemen misschien is het dan wat duidelijker.
Gr Reinier
Ik zal vanavond even nieuwe foto's nemen misschien is het dan wat duidelijker.
Gr Reinier
-
mooi baanplan,
stevige ondergrond,
zooi op en om de baan = bekend verschijnsel
foto 2 laat zien je werkt onder toezicht.
succes ga je volgen
stevige ondergrond,
zooi op en om de baan = bekend verschijnsel
foto 2 laat zien je werkt onder toezicht.
succes ga je volgen
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Ik heb nu de twee wissels links en rechts bij het boven station geplaatst, ik heb in 1 rail na de wissel een isolatie schoentje gezet en verderop in de rail ook weer bij de volgende wissel een isolatie schoen gezet, nu moet ik nog 2 x een slijp snede maken zodat ik na de wissel een start of stop sectie heb van circa 15 cm en bij de andere wissel ook 15 cm inslijpen...
Klopt het dan zo voor de bezetmelders? (Ik wil beide kanten op kunnen rijden)
- is isolatie lasje/doorgeslepen railstaaf
start/stop wissel start/stop midden sectie start/stop wissel start/stop
________-_____-________-___________-________-_____-________
Klopt het dan zo voor de bezetmelders? (Ik wil beide kanten op kunnen rijden)
- is isolatie lasje/doorgeslepen railstaaf
start/stop wissel start/stop midden sectie start/stop wissel start/stop
________-_____-________-___________-________-_____-________
-
- Contacteer:
Reinier,
Het zou moeten zijn:
Wissel / start,stop / middensectie / start,stop / wissel
De / is isolatielas of door slijping.
Na het wissel ga je verder met dezelfde reeks. Hier is al veel over geschreven op het forum.
Je kan zelf kiezen of je het middenstuk ook wilt detecteren anders moet je het via de diode van RoSoft aansluiten. Via RoSoft kost je elke detectie ongeveer €2,50. Met 2 werkt het goed met 3 zie je nog meer en zou je alleen je wissels nog via de diode van spanning hoeven te voorzien.
Het zou moeten zijn:
Wissel / start,stop / middensectie / start,stop / wissel
De / is isolatielas of door slijping.
Na het wissel ga je verder met dezelfde reeks. Hier is al veel over geschreven op het forum.
Je kan zelf kiezen of je het middenstuk ook wilt detecteren anders moet je het via de diode van RoSoft aansluiten. Via RoSoft kost je elke detectie ongeveer €2,50. Met 2 werkt het goed met 3 zie je nog meer en zou je alleen je wissels nog via de diode van spanning hoeven te voorzien.
Groet marc,
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas
Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!
https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Een bezetmelders heeft 16 aansluitingen dus totaal maak je dan 4 secties, mooi ga ff uitrekenen hoeveel secties mijn baan heeft.... / nodig heeft.
Bedankt Marc
Bedankt Marc
Ik denk dat ik beter kan gaan voor 3 bezetmelders units want het lijkt me wel zo leuk om op bepaalde delen een extra start/stop te maken zo als de blauw/groene baan die rechts bovenin vertrekt en in het dalende deel dat hij daar even stopt voordat hij richting de kleine helix vertrekt...
Ik neem aan dat ik het ook kan combineren deel 2 meldingen per sectie en 3 meldingen per sectie?
Is het dan ook mogelijk om op een gedeelte waar 2 meldingen in zitten en in het middenstuk waar de diodé zit een punt in te stellen waar op hij kan stoppen?
Ik kies trouwens voor rosoft
Gr Reinier
Ik neem aan dat ik het ook kan combineren deel 2 meldingen per sectie en 3 meldingen per sectie?
Is het dan ook mogelijk om op een gedeelte waar 2 meldingen in zitten en in het middenstuk waar de diodé zit een punt in te stellen waar op hij kan stoppen?
Ik kies trouwens voor rosoft
Gr Reinier
volgens bijgevoegde afbeelding hoeft er maar 1 diode geplaatst te worden als je 2 melders per blok gebruikt?Marcvane86 schreef: Je kan zelf kiezen of je het middenstuk ook wilt detecteren anders moet je het via de diode van RoSoft aansluiten. Via RoSoft kost je elke detectie ongeveer €2,50. Met 2 werkt het goed met 3 zie je nog meer en zou je alleen je wissels nog via de diode van spanning hoeven te voorzien.
waarom gebruiken ze dan 3 melders per blok ik kan er bij rosoft op de site niks van vinden enkel 2 melders per blok...
gr reinier
3 melders per blok gebruikt men als je het hele blok wilt detecteren, binnenkomstmelder-middenstuk-stopmelder. Maar meestal gebruikt men er 2, alleen de binnenkomstmelder en de stopmelder.
Er zijn vele redenen om er meer per blok te willen, bijvoorbeeld als je treinen op verschillende plaatsen in een blok wilt kunnen laten stoppen, denk aan perronsporen.
Er zijn vele redenen om er meer per blok te willen, bijvoorbeeld als je treinen op verschillende plaatsen in een blok wilt kunnen laten stoppen, denk aan perronsporen.
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Beste Reinier,Reindier schreef:
waarom gebruiken ze dan 3 melders per blok ik kan er bij rosoft op de site niks van vinden enkel 2 melders per blok...
gr reinier
Dat komt omdat het geen exacte wetenschap is, en omdat het per besturingsprogramma en per situatie (blok) anders kan zijn.
Meestal wordt er gebruikt gemaakt van 2 melders per blok, dat is een basis uitgangspunt.
Mede om die rede wordt er ten zeerste aangeraden eerst een test opstelling te maken, om de diverse mogelijkheden te kunnen proberen, voordat er aan de daadwerkelijke layout wordt begonnen, we kunnen dit niet vaak genoeg zeggen.
Groetjes