Zoals beloofd hierbij een aantal foto's van de bouw van diverse Hbis wagons m.b.v. Shapeways kapjes van Robby's N-shop. Na mijn vraag of er decals beschikbaar waren voor de Hbissen kreeg ik een positieve reactie van de bij jullie welbekende Sjoef. Was geen probleem volgens hem, moest maar een wensenlijstje indienen. Druk bezig geweest om de gegevens bij elkaar te zoeken, vooral omdat ik rijdt in het UIC-1 tijdperk. Is allemaal gelukt en de decals liggen ondertussen klaar om aangebracht te worden. Wagens zijn net terug uit de spuiterij, lees mijn schuurtje, en wachten nu op de stickeraar. Op de eerste foto is de Hbiss wagencode 1930 in aanbouw. Dus code van de oorspronkelijke bouw, geschikt voor 120 km/u, later weer gewijzigd in 100km/u. De tweede foto is de bekende Roco Clean vermomd als Hbis-w wagencode 1910. De laatste foto wordt de Hbis 1940 van de tweede serie, dus met een grote vishaak op de deuren. Als alles is afgebouwd heb ik dus een leuk stammetje Nederlandse wagens als poetstrein over mijn baanvakken rijden.

Hbiss 1930

Hbis-w 1910

Hbis 1940-2
Groet Guus