Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
marco1
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:53
Locatie: Roosendaal

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door marco1 »

Hoi,

Het wordt wel een lang draadje zo maar ik kom er niet uit :(
Wissel 1 t/m 4 (deel A) schakelen prima; een klik en de wissel is om.
De wissels van deel B (5 t/m 8) schakelen met een vertraging; een bromtoon en de wissel gaat langzaam om.
Ik heb een wissel van deel A op deel B aangesloten maar dit mag niet helpen.
Ik heb de decoder al div malen geprogrammeerd maar dit wil niet helpen.
Als ik nu een wissel van deel A via de wisselaandrijving handmatig schakel gaat de wissel gewoon om.
Doe ik dit nu met een wissel van deel B dan gaat hij brommen en gaat niet om maar blijft in de huidige stand staan.
Wie weet raad :?: :?:

Groet Marco



Wim Ros

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door Wim Ros »

Marco,

Dan heb je toch ergens in je programmering een fout gemaakt.

Het heeft er dus alles van weg dat je kant A als wisseldecoder hebt ingesteld en deel B als schakeldecoder.
Op deel B blijft de spanning dus op de uitgang staan en je kunt daar nu seinen mee laten branden (Rood/Groen)

Vertel eens hoe je de decoder programmeerd, en dan wel de werkelijke stappen die je echt doet.

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
marco1
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:53
Locatie: Roosendaal

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door marco1 »

Hallo Wim,

Onderstaande tekst is door een goede kennis van mij vertaald daar mijn duits minimaal is. :oops:

Eerst druk je op de knop PROG tot beide leds gaan branden. Nu laat je de PROG-knop los. LED A blijft branden, LED B gaat uit.
Schakel nu met het TC de wissel die op het eerste adres van de decodergroep A is aangesloten.
Als dat goed is gegaan gaan beide leds kort branden (ca 3 seconden).
Nu gaat LED A knipperen. Nu moet de gebruiksmodus ingesteld worden. Schakel daarom nu op het TC de wissel die op uitgang 3 van de decodergroep A wordt aangesloten.
Als dat gelukt is gaan beide leds weer ca 3 seconden branden. Groep A is nu goed ingesteld.
Nu gaat LED B branden zodat nu groep B kan worden ingesteld. Dat gaat min of meer op dezelfde wijze.
Schakel nu op de TC de wissel die is aangesloten op de eerste uitgang van decodergroep B. Daarmee geef je groep B zijn adres. Als dat gelukt is branden beide leds weer ca 3 seconden.
Nu gaat LED B knipperen Schakel nu op de TC de wissel die is aangesloten op uitgang 3 van decodergroep B. De juiste gebruiksmodus voor groep B is nu ingesteld. Als het goed gegaan is branden beide leds weer ca 3 seconden.
Nu gaan beide leds knipperen. Als je nu nog eens op PROG-knop drukt, is de programmeerprocedure klaar en gaan de leds uit.

Opmerking: Volgens de handleiding hoeven er bij deze decoder geen wissels aangesloten te zijn om de programmering uit te voeren.




Dit zijn de dingen die ik ook werkelijk doe.

Groet Marco



Wim Ros

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door Wim Ros »

Marco, dat is dus niet juist.

Als eerste zet je de WD10 in programmeer mode.
Dan zend je het wisseladres voor groep A waarschijnlijk adres 21
De tweede stap is de bedrijfs modus, als je die standaard op Lenz LS100 wil hebben zend je nu wisseladres 2

Dan Groep B

Zend wissel adres voor groep B waarschijnlijk 25
Dan de bedrijfsmodus wederom het wisseladres 2 zenden.

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
marco1
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 apr 2009 20:53
Locatie: Roosendaal

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door marco1 »

Hallo Wim,

Super, deel A en B schakelen nu goed.


groetjes Marco
Laatst gewijzigd door marco1 op 15 nov 2010 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.



Wim Ros

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door Wim Ros »

Marco,

Lezen en vertalen zijn 2 verschillende zaken, en dan er ook nog je eigen interpretatie eraan geven en Leiden is in last.
Het blijkt maar weer gewoon doen wat er staat en het werkt.

Mvg
Wim.



boemel
Berichten: 64
Lid geworden op: 17 apr 2010 12:48
Locatie: hoogeveen

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door boemel »

Hallo ,

Hoe stel je de wisseldecoders met een multi-maus in.
Krijg het niet voor elkaar.

Gr Jan



Wim Ros

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door Wim Ros »

Boemel,

Op dezelfde manier, alleen tel je 4 op bij het getal je wil hebben, staat tussen haakjes aangegeven in de tabel.

Dus inplaats van wisseladres 2 voor de LS100 modus zend je met de Multi-Maus adres 6.
Ook dat staat duidelijk in de beschrijving

Mvg
Wim.



Wim Ros

Re: Kuehn WD10. (artikelnummer 87010)

Bericht door Wim Ros »

Hi,

Voor een ieder die er een probleem mee heeft, hier een gratis configuratie programma.

Te vinden op www.rosoft.info onder algemeen en configuratie programma's

Mvg
Wim.


Plaats reactie