Korte preview van de vorderingen. Het gaat langzaam.....Ik voel de druk van Lochem....maar laat me niet haasten.
Achter brug loopt een weg langs de kademuur aan de rivier. Deze weg is gezaagd, met Das-klei besmeerd en dan stempelen maar....
Daarna met styreen een kademuur gesneden en gemonteerd, daarna de weg gesausd. Bij mij is het lastig, omdat ik met verdunde klei met water smeer.
Na een dag drogen, zie je als je de eerste verf gaat smeren, dat de vocht het profiel in de klei voor de helft laat zakken.(minder effect)
De brug is gevoegd en wat geweatherd. Ik echter niet tevreden met de kleur en het vervuilen met pigmentpoeders is wat mij betreft wat doorgeschoten.
Het voegen met voegsel heeft ook al een grijze waas achter gelaten.
Misschien ben ik te perfectionistisch, maar is er iemand die een tip heeft wat ik op dit moment nog kan doen? Laag verf er over heen??? niet gunstig voor mijn grijze voeg. Wassen met water??
Op het laatst toch nog wat aan het groenen geweest. Vind ik het leukst. Ik heb straatzand gezeefd en links naast de straat neergelegd. Wat kort gras in het perk en wat lang gras hier en daar. Het leuke is dat je nu ook de binnenkant van de poort kan zien waar nu ook de straat is gemonteerd.
Binnenkort de kademuur schilderen en dan wil ik beginnen aan de bergen aan de achter- en zijkant. Ik wil Styropor en boomschors gebruiken. Daar over heen modelgips.
Alle tips en tops zijn welkom.
Groeten Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!