"Das Zöllnerhaus am Fluss"
Re: "Das Zöllnerhaus am Fluss"
Hoi
Allereerst iedereen bedankt voor de complimenten. Ik waardeer het ten zeerste.
Ook Ad bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik waardeer een ieder die zijn tips en tops deelt met de leden van het forum.
Ik vraag er vaak ook bewust naar. Ik heb, zoals ik en Maarten ook reeds aan gaf, de intentie om verschillende technieken uit te proberen.
Eigenlijk kan je zeggen dat ik op zoek ben naar manieren om makkelijk, maar wel zo precies mogelijk de werkelijkheid na te bootsen.
Voor mij was het ook een verrassing wat het resultaat zou worden. Hoe het er uit kwam te zien.
En Ad, ik zie het als Horsten en Slenken, waarbij de rivier het lage deel, heeft uitgesleten.
Ga het weekend weer verder. Er moet nog een hoop gebeuren en de tijd tikt onherroepelijk door.
De kast moet nog voorzien worden van uitstekende rails-eindes. Verlichting in de kast (Iemand ideeen???!!!)
Het water wordt ook nog leuk. Ik heb van Noch Waterdrops gekocht. Deze gaan in de magnetron en kunnen dan dun uitgeschonken worden.
Dus ik weet niet of het allemaal af raakt voor Lochem. We zullen het zien!
Groetjes Ronald
Allereerst iedereen bedankt voor de complimenten. Ik waardeer het ten zeerste.
Ook Ad bedankt voor je opbouwende kritiek. Ik waardeer een ieder die zijn tips en tops deelt met de leden van het forum.
Ik vraag er vaak ook bewust naar. Ik heb, zoals ik en Maarten ook reeds aan gaf, de intentie om verschillende technieken uit te proberen.
Eigenlijk kan je zeggen dat ik op zoek ben naar manieren om makkelijk, maar wel zo precies mogelijk de werkelijkheid na te bootsen.
Voor mij was het ook een verrassing wat het resultaat zou worden. Hoe het er uit kwam te zien.
En Ad, ik zie het als Horsten en Slenken, waarbij de rivier het lage deel, heeft uitgesleten.
Ga het weekend weer verder. Er moet nog een hoop gebeuren en de tijd tikt onherroepelijk door.
De kast moet nog voorzien worden van uitstekende rails-eindes. Verlichting in de kast (Iemand ideeen???!!!)
Het water wordt ook nog leuk. Ik heb van Noch Waterdrops gekocht. Deze gaan in de magnetron en kunnen dan dun uitgeschonken worden.
Dus ik weet niet of het allemaal af raakt voor Lochem. We zullen het zien!
Groetjes Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Led-strips! Makkelijk in gebruik/montage en mooi gelijkmatige verlichting. Voor extra sfeer (avondzonnetje oid) kun je rgb-strips nemen. Bijvoorbeeld die van Ikea die is kant en klaar en niet te duur.RonaldB schreef:Verlichting in de kast (Iemand ideeen???!!!)
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
..daar heb ik vandeweek mee in m'n handen gestaan, ik vindt ze niet goedkoop..maarten schreef:Led-strips! Makkelijk in gebruik/montage en mooi gelijkmatige verlichting. Voor extra sfeer (avondzonnetje oid) kun je rgb-strips nemen. Bijvoorbeeld die van Ikea die is kant en klaar en niet te duur.RonaldB schreef:Verlichting in de kast (Iemand ideeen???!!!)
in de electronica wereld kun je LED-strips aan de meter kopen, da's een lint welke op maat te knippen is en eenvoudig aan te sluiten. Een toepassing waar ik ze van ken is een baliemeubel waar in elke "gleuf" zo'n lint verstopt ligt en naar gelang de wittint de boel warm laat oplichten..
Eigenlijk iets om via de groothandel te betrekken..
voorlopig nog geen baan, want helaas geen baan..
Voordeel is dat je verder niets meer nodig hebt. Geen trafo zoeken, geen controller zoeken, gewoon kopen en gebruiken. En ook niet zoeken naar de juiste leverancier in de buurt.
Wat ook kan zijn de ledstrips van Conrad, die heb ik in NV De Vleeshouwer zitten. Ik zal de link eens zoeken.
Wat ook kan zijn de ledstrips van Conrad, die heb ik in NV De Vleeshouwer zitten. Ik zal de link eens zoeken.
Groeten,
Maarten
Maarten
Deze heb ik. En Tja, wat is goedkoop? Je kunt ook een zelfklevende flexibele strip kopen in de bouwmarkt, alleen betaal je dan méér en het blijft op de lange duur niet goed zitten (weet ik nu uit ervaring).
Groeten,
Maarten
Maarten
@Raymond: Bij Ikea kost een strip witte leds 1,2 meter voor 20 euro, bij jouw webshop krijg je 1 meter voor 26 euro (7 euro verzendkosten!). Nu is het wel zo dat de Ikea strips minder licht geven dan de strip in de webshop (en minder stroom verbruiken).
Groeten,
Maarten
Maarten
Ik heb strips op eBay gekocht voor $8 per 5 meter. Effe zoeken op LED strip, het kan nog goedkoper. In te korten per 3 Leds, trafo van 12V eraan en karren maar.
Kortom: niet kopen bij Ikea, Conrad of dat soort tenten, maar gewoon een goede Chinees opzoeken op eBay!
Kortom: niet kopen bij Ikea, Conrad of dat soort tenten, maar gewoon een goede Chinees opzoeken op eBay!
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Bij ons in het dorp zit een prima Chinees. Vooral de Loempia's Speciaal zijn heerlijk. .
Maar je hebt gelijk. Het kán goedkoper: kijk ook eens bij aquariumverlichting.......
Maar je hebt gelijk. Het kán goedkoper: kijk ook eens bij aquariumverlichting.......
Bedankt voor jullie inbreng.
Heb ook even op internet gekeken. De specificaties bij de artikelen zijn niet altijd even duidelijk wat betreft lichtopbrengst. Je hebt hele felle (Bij Buyledstrips.com) en mogelijk minder felle (Ikea??). Maar kan je daadwerkelijk een diorama er mee verlichten zodat je de schaduwen kan wegwerken met de verlichting? Wat is jullie ervaring daarin?
Wat prijzen betreft ben ik op zoek naar een 'set met trafo/voeding' die kant en klaar (of zoals tegenwoordig plug and play ) is. Ik heb gezien dat je rond de € 30,- wel kan slagen.
(Conrad, Ikea) en op een webwinkel kom je ook ongeveer op die prijs incl. verzendkosten.
Ik ga vanavond even bij Ikea kijken.
Groetjes Ronald
Heb ook even op internet gekeken. De specificaties bij de artikelen zijn niet altijd even duidelijk wat betreft lichtopbrengst. Je hebt hele felle (Bij Buyledstrips.com) en mogelijk minder felle (Ikea??). Maar kan je daadwerkelijk een diorama er mee verlichten zodat je de schaduwen kan wegwerken met de verlichting? Wat is jullie ervaring daarin?
Wat prijzen betreft ben ik op zoek naar een 'set met trafo/voeding' die kant en klaar (of zoals tegenwoordig plug and play ) is. Ik heb gezien dat je rond de € 30,- wel kan slagen.
(Conrad, Ikea) en op een webwinkel kom je ook ongeveer op die prijs incl. verzendkosten.
Ik ga vanavond even bij Ikea kijken.
Groetjes Ronald
Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
-
- Kleinserie/Commercieel
Hoi Ronald,
Leuk baantje gaat het worden.
Verlichting is altijd moeilijk maar als je een ledstip heb van 60 leds per meter dan kom je een aardig eind.
En dan is het gewoon proberen plak ik de stip recht in het midden boven de baan of plak ik hem aan de voor kant en dan onder een hoek van 15 graden of plak je er 2 in voor en achter.
Gewoon proberen is mijn advies.
Groetjes,
Rob
Leuk baantje gaat het worden.
Verlichting is altijd moeilijk maar als je een ledstip heb van 60 leds per meter dan kom je een aardig eind.
En dan is het gewoon proberen plak ik de stip recht in het midden boven de baan of plak ik hem aan de voor kant en dan onder een hoek van 15 graden of plak je er 2 in voor en achter.
Gewoon proberen is mijn advies.
Groetjes,
Rob
Bouwt modeltreinen van de NS
Er zijn grofweg 2 smaken: de 3528 en de 5050 soort (vraag me niet wat die nummers betekenen). De 5050 heeft een grotere lichtopbrengst en kost iets meer. Ik heb met 10m 3528's een veranda verlicht, zodanig fel dat je er 's avonds bij kunt lezen. Voedinkje erbij en we waren klaar voor rond de 28 dollar.
Op BNLS is een hele verhandeling geweest over dit spul, zo werd ik er attent op.
Op BNLS is een hele verhandeling geweest over dit spul, zo werd ik er attent op.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
@RonaldB: ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik heb nog zo'n RGB-ding liggen van de Ikea. Die kan ik meenemen naar Lochem over anderhalve (!) week, kun je ter plekke even kijken hoeveel licht het geeft op een/je diorama. Is dan beter te beoordelen dan in de Ikea zelf.
Groeten,
Maarten
Maarten
Hoi Ronald,
Goed bezig en mooie experimenten, helemaal top!
De led verlichting gaat wel lukken met alle adviezen hier op het forum.
Je vroeg naar adviezen voor de brugpijlers.
Mijn werkwijze is de gehele brug behandelen met een donker- en lichtgrijze spuitbus, dan lazuren met zwart/bruine verf en inwassen met een vochtige spons. De voegen en kieren worden dan beter zichtbaar. Dan met een langharige zachte kwast met wit/grijze latex erover heen strijken. De klinkers/stenen krijgen dan nog meer diepte. (geel kleurige steen met een gelijke kleur als basis en daarna lazuren)
Als laatste werk ik met poeders het geheel af op eigen inzicht en vervolgens fixeren met blanke spuitlak.
Ik ben zelf tevreden over deze techniek en resultaat. (by the way: je kunt met deze techniek ook rotsen bewerken)
Kijk anders bij mijn topic om te zien wat ik bedoel.
Groeten en succes!
.........en ik zie het resultaat wel in Lochem!
Bren
Goed bezig en mooie experimenten, helemaal top!
De led verlichting gaat wel lukken met alle adviezen hier op het forum.
Je vroeg naar adviezen voor de brugpijlers.
Mijn werkwijze is de gehele brug behandelen met een donker- en lichtgrijze spuitbus, dan lazuren met zwart/bruine verf en inwassen met een vochtige spons. De voegen en kieren worden dan beter zichtbaar. Dan met een langharige zachte kwast met wit/grijze latex erover heen strijken. De klinkers/stenen krijgen dan nog meer diepte. (geel kleurige steen met een gelijke kleur als basis en daarna lazuren)
Als laatste werk ik met poeders het geheel af op eigen inzicht en vervolgens fixeren met blanke spuitlak.
Ik ben zelf tevreden over deze techniek en resultaat. (by the way: je kunt met deze techniek ook rotsen bewerken)
Kijk anders bij mijn topic om te zien wat ik bedoel.
Groeten en succes!
.........en ik zie het resultaat wel in Lochem!
Bren
Hoi Allemaal,
Ik heb besloten de led-verlichting van Ikea te kopen en heb ze gemonteerd. Het geheel geeft een sfeervol verlichting, maar het mocht wat feller wat mij betreft. Voorlopig doen we het ermee.
Het weekend behoorlijk wat werk kunnen verzetten. Nog steeds niet klaar, maar we vorderen een goed stuk. Hier een kleine impressie.1
Het is eigenlijk een klein pendelbaantje, zonder automaat en met de hand bereikbaar en bediend.
Het bleek dat ik te weinig karton voor de achtergrond had gekocht. Maar ik ben toch maar begonnen met de linker zijkant van het diorama. Deels valt die achter de rotsen (daar waar ik gekliederd heb). Nu kijken hoe ik hem netjes tussen het hout en de bergen gefrommeld krijg. (dubbelzijdig tape????)
Tot zo ver.
Groeten Ronald
Ik heb besloten de led-verlichting van Ikea te kopen en heb ze gemonteerd. Het geheel geeft een sfeervol verlichting, maar het mocht wat feller wat mij betreft. Voorlopig doen we het ermee.
Het weekend behoorlijk wat werk kunnen verzetten. Nog steeds niet klaar, maar we vorderen een goed stuk. Hier een kleine impressie.1
Het is eigenlijk een klein pendelbaantje, zonder automaat en met de hand bereikbaar en bediend.
Het bleek dat ik te weinig karton voor de achtergrond had gekocht. Maar ik ben toch maar begonnen met de linker zijkant van het diorama. Deels valt die achter de rotsen (daar waar ik gekliederd heb). Nu kijken hoe ik hem netjes tussen het hout en de bergen gefrommeld krijg. (dubbelzijdig tape????)
Tot zo ver.
Groeten Ronald
-
-
Ronald,
te gek echt gaaf stukje modelbouw
mvrg Bob
te gek echt gaaf stukje modelbouw
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
-
Heel erg gaaf!
Groet,
Arjan
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Mooi hoor. Vooral de steiger met het bootje is erg fraai geworden.
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Dat ziet er mooi uit. Knappe diorama.
RAILNSCALE Bekijk onze website met 3D-geprinte automodellen, accessoires en gereedschappen: www.railnscale.com
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi
Happy Hobbying!
Facebook: https://www.facebook.com/railnscale/
Instagram: https://www.instagram.com/railnscale/
Youtube: https://www.youtube.com/user/JohoMapi