Zo, eerst even reageren....
Hoontje schreef:Jeroen, Linda, bedankt voor de gezelligheid! Wat een baan, wat een treinen en wat een top avond!
Wellicht,tot volgend jaar! Vera en Alwin
Alwin & Vera: helemaal likewise. Bedankt voor het lachen, was erg leuk! Volgend jaar maar weer. En zeg FF dat leren voor kleine kinderen is. Alwin, jij nog bedankt voor het commentaar geven aan het publiek ten tijde dat je erbij stond. Mijn strot was al aardig droog.....
Jerome schreef:He Jeroen,
Erg mooie baan hoor, super om het in het echt te hebben gezien! Lekker duits (Ruhr gebied) sfeertje. mooie scenery (lekker vies) en treinen (ook lekker vies). En die bovenleiding maakt het echt helemaal af.
leuk handjes te hebben geschud. We hebben elkaar bijna niet gesproken omdat je idd zaterdag het druk had met storinkjes oplossen en vragen beantwoorden. Wellicht volgend jaar beter.
Stom, dat ik mijn aansteker camera was vergeten.. Suf. had em opgepoetst, opgeladen en klaarliggen maar bij vertrek vergeten mee te nemen.
Greets, Jerome
Yo Jeroni! Geeft niks hoor, al was het inderdaad leuk geweest om zo'n filmpje eens te zien. Ach, dat komt vast nog wel een keertje. Hopelijk heb ik je toch nog antwoorden kunnen geven op wat je hebt willen weten. Ja, op zaterdag waren er wat kleine nukkigheidjes die er zondag gelukkig vrijwel helemaal uit waren. Sowieso 'de persoon achter de naam' (deze opmerking jat ik van iemand die ik dat heb horen zeggen....) eens leren kennen is ook erg leuk.
FidOo schreef:Op zondag stelde die het zelf voor om een stomert te laten rijden... (is er niet van gekomen, maar toch hahaah)
Maar moet nog even kwijt dat ik het gaaf vond om je baan een keer live te kunnen zien en natuurlijk de Menschen achter de naam op t forum,
Ik vind je nieuwe scenery op de module er goed uit zien! Lekker ruig overwoekerd spoortje en vervallen straatje!
Had nog willen vragen wat je planning nu gaat zijn? Natuurlijk je Hoek-module afmaken en misschien wat kleine scenery dingen, maar kwa extra modules e.d.?!
Joost, gozer! Dank voor de complimenten. Bedankt voor je aanwezigheid, gezelligheid en het lachen. Anytime elkaars tjak even gebruiken hoort er gewoon bij.
De hoekmodule wordt nog iets uitgebreid met een werkend pendelspoortje. Dat heb je ook al zien liggen. Verlichting in het tankstationnetje is aanwezig en moet nog worden aangesloten. Een klusje voor binnenkort. Ook wil ik graag iets met straatverlichting op de gehele baan. Extra modules voor D-B zullen er niet meer komen. Daar is geen plek voor in de lengte. Wel laat ik D-B deel uitmaken van een groot geheel. Eén deel van de zolder wordt Duisburg-Beksheim+een groter station. Zo kan ik veel met mijn verzameling reizigerstreinen gaan doen. Het andere deel van de zomer wordt Rheintal. Daar begin ik eerst meer (ben er wel weer aan toe). Alles zal met elkaar in verbinding komen te staan zodat ik een hele zolder heb met enkel N-spoor. Ik houd niet zo van vitrines namelijk; rijden met die handel! Hoe e.e.a. eruit zal komen te zien....naja....je weet waar je dat kunt gaan lezen, niet?
Zo, eerst even reageren....
marco schreef:Hee jeroen en linda leuk om jullie na een jaar weer te zien.
En Du-Be liep fantastisch vergeleken met vorig jaar toch.
Blijft een schitterende baan om te zien met mooie trein bewegingen.
Al komt je baan veel beter tot zijn recht vind ik als je hem meer op ooghoogte zou zetten.
Hoef ik ook niet door de knietjes
Blijf je volgen !!!!!!!!!!!!!
Nou Marco, dat is inderdaad wederzijds. Ben toch wel jaloers op jouw
subliem rijdende baantje. Erg mooi. Dank nog voor je uitleg en het mij wijzen op je ontzettend leuke details.
Je hebt een goed punt vwb de hoogte van de baan. Dat is bij jou toch ook super, zeg. Ik was al wel van plan om van die stomme schragen af te zijn. Hoewel ze erg makkelijk zijn, zowel met vervoer als opbouw ben ik er zo stilaan wel een beetje klaar mee. Nu de baan hier blijft staan thuis kan ik ook makkelijk een iets robuustere constructie verzinnen. De baan komt ook wel iets omhoog als het aan mij ligt. Ooghoogte gaat lastig aangezien het project staat op een zolder met schuin dak. Dat gaat teveel ruimte kosten. Voor het volgende project wat ik -hopelijk- volgend jaar in Lochem kan laten zien zal ik hier ab-so-luut rekening mee houden.
Ik laat hier nog wat foto's zien van het geslaagde weekend in Lochem. Op zaterdag, zo tegen het einde van de beurs, besloot de zon eens zijn stralen te laten schijnen op precies ons plekje in de kerk. Daar moest de -overigens last minute ingepakte- camera maar even gebruik van maken. Enjoy!
Onderstaande foto maak ik niet zo snel meer. Normaal 'zit' ik aan de andere kant om de boel te bedienen. Toch wel leuk, die andere kijkjes op je eigen spul...
Deze staat ook al in een ander draadje....
Ja....altijd prima zo'n zonnetje...ook zonder rollende spullen...
Maar mét doet 't hem toch wel...
Als laatste nog 2 plaatjes van enkel wat wagons. Zon doet het wel lekker op al die vervuilde dingen...
Nou, de rest -althans, het deel dat gelukt is- post ik wel in de andere respectievelijke draadjes.
Maarrrrr......
Graag wil ik nog even bedanken:
Mark en met name
Rob van
Markenburg; Rob is een aanzienlijk deel van het weekend op en rond de baan geweest om te assisteren met wat storingkjes hier en daar. Advies aan mensen en commentaar aan mensen die vragen hadden. Verder was hij een gezellige 'gast' om langs de baan te hebben. Mark en Rob hebben ook veel geholpen met afbreken. Jongens, ontzettend bedankt!
Martin en Chris van
Marelburg: in de eerste plaats voor de gezelligheid natuurlijk. Ook jullie nog bedankt voor de extra pairs of eyes als wij even aan onze verslaving wilden werken. Hans, goede keuze om ons naast hun gepositioneerd te zien afgelopen weekend.
Alwin de Hoon voor de gezelligheid en het beantwoorden van de vragen van de mensen die bij ons stonden. Erg top. Scheelt ons weer lullen. En alsof je nog niet genoeg had gezeverd nog goed kunnen lachen met pils in de kroeg. See you next year? Mooi!
Michiel: Michiel, als jij er niet was zaterdag met hulp en je spullen om ons kapuuttttte wissel te fixen, dan hadden we zeker zondag niet zo'n goeie rijdag kunnen beleven. Dat is toch wel live N-spoorforum in optima forma. Ook bedankt nog voor je modelletjes, maar dat je zo daadkrachtig spullen kon regelen was echt top. Thanks!
Last but not least,
Hans&team&friends: Zij regelen het toch allemaal maar. Namens "team" D-B onwijs bedankt!
J.