de GEINBAAN concept TWEE
Re: GEINBAAN
en rijdt het al weer
zei hij gniffelend die dit proces ook heeft moeten meemaken
zei hij gniffelend die dit proces ook heeft moeten meemaken
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hoi Maurits,
als je bedoeld het anatomisch gedeelte nou dan weet je wat ik bedoel te hebben moeten ondergaan.
als je het elektronische gedeelte bedoeld wel ik heb de laatste anderhalf uur jou draadje zitten te bewonderen en als ik bedenk wat voor dradentroep ik heb aan hoeveelheid en lengtes dan wil ik er maar niet bij stilstaan wat voor bedrading jij allemaal zal hebben moeten nakijken en nazoeken als je stroomstoring zou hebben gehad.
overigens over jou baan het ontwerp, de aanleg, scenery en alles wat je toch nog toe hebt laten zien in jou draadje kan ik alleen maar een hele diepe buiging maken.
heb alleen een advies voor je ;
als je bezoek krijgt van kijkers zorg dat je om de paar decimeter kwijlbakken hebt staan en dozen tissues om al die natte bekken af te vegen
als je bedoeld het anatomisch gedeelte nou dan weet je wat ik bedoel te hebben moeten ondergaan.
als je het elektronische gedeelte bedoeld wel ik heb de laatste anderhalf uur jou draadje zitten te bewonderen en als ik bedenk wat voor dradentroep ik heb aan hoeveelheid en lengtes dan wil ik er maar niet bij stilstaan wat voor bedrading jij allemaal zal hebben moeten nakijken en nazoeken als je stroomstoring zou hebben gehad.
overigens over jou baan het ontwerp, de aanleg, scenery en alles wat je toch nog toe hebt laten zien in jou draadje kan ik alleen maar een hele diepe buiging maken.
heb alleen een advies voor je ;
als je bezoek krijgt van kijkers zorg dat je om de paar decimeter kwijlbakken hebt staan en dozen tissues om al die natte bekken af te vegen
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
op MP kwam ik de TGV van Lima tegen tegen een heeeel schappelijke prijs.
thuis gestuurd gekregen en nader bekeken en oeps dat viel toch tegen.
sorry deze foto laat zich niet herstellen.
bleek achteraf een miskoop te zijn dus verder niet interessant.
Geen pantografen, geen antislipbanden kromme verbindings/koppelingshaken en een zeer smerige vieze verwaarloosde aandrijving. de aandrijfwielen blijken gerafelde felzen te hebben alsof er geprobeerd is met een vijl de wielen schoon te krijgen.
De motor loopt wel netjes toch is de voor mij open vraag zou het de moeite waard zijn om dit geheel op te knappen.
en zo ja waar haal ik aandrijfassen met of zonder anti slipbanden vandaan cq wie kan deze delen leveren.
heb al wat zitten googelen maar kan zo één twee drie niets vinden.
ik hoor graag
op MP kwam ik de TGV van Lima tegen tegen een heeeel schappelijke prijs.
thuis gestuurd gekregen en nader bekeken en oeps dat viel toch tegen.
sorry deze foto laat zich niet herstellen.
bleek achteraf een miskoop te zijn dus verder niet interessant.
Geen pantografen, geen antislipbanden kromme verbindings/koppelingshaken en een zeer smerige vieze verwaarloosde aandrijving. de aandrijfwielen blijken gerafelde felzen te hebben alsof er geprobeerd is met een vijl de wielen schoon te krijgen.
De motor loopt wel netjes toch is de voor mij open vraag zou het de moeite waard zijn om dit geheel op te knappen.
en zo ja waar haal ik aandrijfassen met of zonder anti slipbanden vandaan cq wie kan deze delen leveren.
heb al wat zitten googelen maar kan zo één twee drie niets vinden.
ik hoor graag
Laatst gewijzigd door janiegein op 20 jul 2017 12:19, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN
Jan,
Is dat de juiste foto, ik zie hier een Duitse? trein ipv een Franse
Mvg,
Ad
Is dat de juiste foto, ik zie hier een Duitse? trein ipv een Franse
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
yep duitse lufthansa uitvoering.
vond de kleurstelling mij wel aanspreken
is weer eens wat anders dan groen of blauw.
bovendien ben ik niet aan land, tijdperk of wat dan ook gebonden.
vond de kleurstelling mij wel aanspreken
is weer eens wat anders dan groen of blauw.
bovendien ben ik niet aan land, tijdperk of wat dan ook gebonden.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: GEINBAAN
Hi Jan ,
dat is geen TGV .
het is een BR 403 oftewel een Donald Duck trein vanwege die lange platte snuit .
ja , hij ziet er leuk uit , maar daar houd het dan ook wel mee op .
ik hanteer voor mijzelf het volgende niet kopen advies : LIMA , oude DDR PIKO NOOIT kopen .
in de meeste gevallen is het weggegooid geld .dit geld eigenlijk ook voor de oude Arnold spullen , maar daar heb je nog wel kans om onderdelen te vinden .
dit kun je eigenlijk alleen kopen als je je ervan bewust bent dat het bagger is en het zelf weer kan herstellen .
dat is geen TGV .
het is een BR 403 oftewel een Donald Duck trein vanwege die lange platte snuit .
ja , hij ziet er leuk uit , maar daar houd het dan ook wel mee op .
ik hanteer voor mijzelf het volgende niet kopen advies : LIMA , oude DDR PIKO NOOIT kopen .
in de meeste gevallen is het weggegooid geld .dit geld eigenlijk ook voor de oude Arnold spullen , maar daar heb je nog wel kans om onderdelen te vinden .
dit kun je eigenlijk alleen kopen als je je ervan bewust bent dat het bagger is en het zelf weer kan herstellen .
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Hoi Rob S en BenQ,
jullie geven me niet echt het gevoel dat ik het goed gedaan heb, maar ga toch proberen er nog iets van te breien.
in het ergste geval heb ik € 25,00 weggegooid.
wordt vervolgd
jullie geven me niet echt het gevoel dat ik het goed gedaan heb, maar ga toch proberen er nog iets van te breien.
in het ergste geval heb ik € 25,00 weggegooid.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: GEINBAAN
Ben ,
dat is mooi knutselwerk .
Jan ,
25 euro ,dat is gelukkig niet te veel .
het merk LIMA bestaal al jaren niet meer .er zijn geen onderdelen meer te krijgen , behalve soms op ebay of zo en dan vast en zeker flink aan de prijs .
Hornby heeft de merknaam opgekocht en gebruikt die nu voor een H0 lijn .
het Hornby- LIMA merk heeft , net als de nieuwe Arnold naam , NIETS te maken met de oude merken .
wat je nu eens zou moeten doen , is met een schuifmaat de aandrijf wielen opmeten en de as dikte .
wie weet is er van een ander merk iets te vinden dat past .
dat is mooi knutselwerk .
Jan ,
25 euro ,dat is gelukkig niet te veel .
het merk LIMA bestaal al jaren niet meer .er zijn geen onderdelen meer te krijgen , behalve soms op ebay of zo en dan vast en zeker flink aan de prijs .
Hornby heeft de merknaam opgekocht en gebruikt die nu voor een H0 lijn .
het Hornby- LIMA merk heeft , net als de nieuwe Arnold naam , NIETS te maken met de oude merken .
wat je nu eens zou moeten doen , is met een schuifmaat de aandrijf wielen opmeten en de as dikte .
wie weet is er van een ander merk iets te vinden dat past .
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Rob S ;
dank voor jou uitleg over merk en kwaliteit Lima.
denk dat ik als ik hem heb opengemaakt en verder bestudeerd heb hem misschien altijd nog een plaatsje op een dood stuk spoor langs een station kan zetten als er geen hout van te breien valt.
Ben;
jij ook bedankt voor jou zeer uitgebreide en kundige fotoreportage en ja dat is en TGV en wat ik heb lijkt er ergens wel op maar ja is inderdaad iets anders.
of ik hem wel of niet weer aan het praten krijg zal de toekomst leren anders wordt het zoals ook tegen Rob S gezegd.
overigens de set van Lima heeft een art.nr. en wel; 123902 G voor diegenen die dat belangrijk vinden.
dank voor jou uitleg over merk en kwaliteit Lima.
denk dat ik als ik hem heb opengemaakt en verder bestudeerd heb hem misschien altijd nog een plaatsje op een dood stuk spoor langs een station kan zetten als er geen hout van te breien valt.
Ben;
jij ook bedankt voor jou zeer uitgebreide en kundige fotoreportage en ja dat is en TGV en wat ik heb lijkt er ergens wel op maar ja is inderdaad iets anders.
of ik hem wel of niet weer aan het praten krijg zal de toekomst leren anders wordt het zoals ook tegen Rob S gezegd.
overigens de set van Lima heeft een art.nr. en wel; 123902 G voor diegenen die dat belangrijk vinden.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
wilde jullie even deelgenoot maken van een nieuw trots bezit.
een jaar of dertig geleden kreeg ik van mijn vrouw een locomotief zoals te zien is op foto 1
deze foto laat zich niet herplaatsen
deze loc heeft indertijd zijn rondjes uitstekend gelopen en ook op mijn geinbaan in het begin deed hij nog braaf zijn werk.
toen ik in het voorjaar die grote stroomstoring kreeg en er van verschillende locjes de motoren doorbranden was ook deze loc einde verhaal en verdween in de kast.
Via rob zolderspoor kwam ik in contact met een liefhebber die het tot zijn hobby heeft gemaakt van oud naar ( nieuw ) te maken.
hij heeft mijn oude groene 110 meegenomen hem voorzien van en nieuwe krachtbron en is toen met prachtig spuitwerk aan de gang gegaan.
Deze week kreeg ik hem terug en eerlijk is eerlijk niet te vergelijken met wat ik had.
deze foto laat zich niet herplaatsen
loopt als en zonnetje en ja best wel trots op zo,n stuk vakwerk Dank je wel Pim.
wordt vervolgd
wilde jullie even deelgenoot maken van een nieuw trots bezit.
een jaar of dertig geleden kreeg ik van mijn vrouw een locomotief zoals te zien is op foto 1
deze foto laat zich niet herplaatsen
deze loc heeft indertijd zijn rondjes uitstekend gelopen en ook op mijn geinbaan in het begin deed hij nog braaf zijn werk.
toen ik in het voorjaar die grote stroomstoring kreeg en er van verschillende locjes de motoren doorbranden was ook deze loc einde verhaal en verdween in de kast.
Via rob zolderspoor kwam ik in contact met een liefhebber die het tot zijn hobby heeft gemaakt van oud naar ( nieuw ) te maken.
hij heeft mijn oude groene 110 meegenomen hem voorzien van en nieuwe krachtbron en is toen met prachtig spuitwerk aan de gang gegaan.
Deze week kreeg ik hem terug en eerlijk is eerlijk niet te vergelijken met wat ik had.
deze foto laat zich niet herplaatsen
loopt als en zonnetje en ja best wel trots op zo,n stuk vakwerk Dank je wel Pim.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 10:54, 6 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo,
zoals op foto 1 te zien is was het dus een zootje geworden waar niet mer uit te komen was.
op foto 2 zien jullie dat ik de basis voor een nieuw aan te leggen en aan te sluiten gedeelte heb gemaakt waar straks als alles goed gaat ik daar het schaduw station, station hooggelegen en de daarbij behorend bedrading voor schakelpaneel op een juiste en overzichtelijke manier kan aansluiten en tevens heb ik een soort logboek met schema,s gemaakt zoals het aangesloten zou moeten worden met daarin vermeld welke draad met welke kleur zijn functie zal zijn.
Hoop dat ik in de toekomst niet meer in deze troosteloze onuitwarbare dradenknopenzooi terecht zal komen.
Als dit stuk op een wat professionelere manier is aangesloten volgt hier weer en fotootje van.
wordt vervolgd.
zoals op foto 1 te zien is was het dus een zootje geworden waar niet mer uit te komen was.
op foto 2 zien jullie dat ik de basis voor een nieuw aan te leggen en aan te sluiten gedeelte heb gemaakt waar straks als alles goed gaat ik daar het schaduw station, station hooggelegen en de daarbij behorend bedrading voor schakelpaneel op een juiste en overzichtelijke manier kan aansluiten en tevens heb ik een soort logboek met schema,s gemaakt zoals het aangesloten zou moeten worden met daarin vermeld welke draad met welke kleur zijn functie zal zijn.
Hoop dat ik in de toekomst niet meer in deze troosteloze onuitwarbare dradenknopenzooi terecht zal komen.
Als dit stuk op een wat professionelere manier is aangesloten volgt hier weer en fotootje van.
wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 10:54, 4 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo ,
draadjes ellende is niet alleen verbindingen in de magneetrelais en bi-stabielerelais maar nu alles los is blijkt dat ook de bedrading op/in/aan het controlepaneel plotseling sluiting te maken.
Daar brand ineens niets meer en de voedingstrafo wordt bloedheet wat ook duid op ergens iets goed fout.
Dus ook deze bedrading geheel verwijderen en dan ook dit gedeelte gelijk met elke andere nieuw aan te leggen draad weer heraansluiten en hopende dat ik sluiting tegenkom.
Blijkt dus maar weer wat ik mezelf op de nek heb gehaald door niet vanaf het begin alles rustig en correct aangesloten te hebben.
Betekend dus dat van mijn baan alleen de rails nog op zijn plek ligt en de rest is weg en leeg en kaal. "zucht"
Maar we geven de moed niet op en gaan vrolijk draadje voor draadje verder.
wordt vervolgt
draadjes ellende is niet alleen verbindingen in de magneetrelais en bi-stabielerelais maar nu alles los is blijkt dat ook de bedrading op/in/aan het controlepaneel plotseling sluiting te maken.
Daar brand ineens niets meer en de voedingstrafo wordt bloedheet wat ook duid op ergens iets goed fout.
Dus ook deze bedrading geheel verwijderen en dan ook dit gedeelte gelijk met elke andere nieuw aan te leggen draad weer heraansluiten en hopende dat ik sluiting tegenkom.
Blijkt dus maar weer wat ik mezelf op de nek heb gehaald door niet vanaf het begin alles rustig en correct aangesloten te hebben.
Betekend dus dat van mijn baan alleen de rails nog op zijn plek ligt en de rest is weg en leeg en kaal. "zucht"
Maar we geven de moed niet op en gaan vrolijk draadje voor draadje verder.
wordt vervolgt
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: GEINBAAN
Hi Jan ,
als de bovenstaande foto's de voor en na situatie laten zien , dan zou ik zeker doorgaan .
de onderste foto ziet er zeer netjes uit .
niet vergeten na dit werk effe een biertje erbij en het resultaat bewonderen .
als de bovenstaande foto's de voor en na situatie laten zien , dan zou ik zeker doorgaan .
de onderste foto ziet er zeer netjes uit .
niet vergeten na dit werk effe een biertje erbij en het resultaat bewonderen .
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Mega-klussen zijn niet in een vloek en een zucht geklaard & Beter helemaal opnieuw van de grond af opbouwen dan halverwege de lat hoger gaan leggen. Start met het streven naar een 100% perfecte opbouw, in de loop van het proces lever je immers toch wel in. Bij het begin beginnen is wel een investering in tijd, maar dan heb je ook een systeem dat je jaren later nog steeds kunt begrijpen. En waar het opzoeken van een storing een stuk gemakkelijker is.
En wat is nu tijd? Morgen heb je immers ook nog een vrije dag?
Mega-klussen zijn niet in een vloek en een zucht geklaard & Beter helemaal opnieuw van de grond af opbouwen dan halverwege de lat hoger gaan leggen. Start met het streven naar een 100% perfecte opbouw, in de loop van het proces lever je immers toch wel in. Bij het begin beginnen is wel een investering in tijd, maar dan heb je ook een systeem dat je jaren later nog steeds kunt begrijpen. En waar het opzoeken van een storing een stuk gemakkelijker is.
En wat is nu tijd? Morgen heb je immers ook nog een vrije dag?
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Hoi Rob S;rob schellenbach schreef:Hi Jan ,
als de bovenstaande foto's de voor en na situatie laten zien , dan zou ik zeker doorgaan .
de onderste foto ziet er zeer netjes uit .
niet vergeten na dit werk effe een biertje erbij en het resultaat bewonderen .
die onderste foto is logies een nette boel daar zitten nog geen draadjes aan dus das kaal.
biertje pak ik evengoed wel dus dank en proost
Rob Z;
ja mega klus maar betekend wel dat ik het nu goed ga doen en al kost dat dagen, weken, maanden we hebben tijd zat.
Betekend alleen wel voor alle volgers dat er voor nieuwe filmpjes duidelijk een plaatsje in de wachtkamer gezocht moet gaan worden.
Maar als de filmpjes weer komen dan alleen als alles maar dan ook alles werkt zoals het hoort en er uitgebreid met alle twaalf locomotieven met aanhang, zes personen en zes goederen uitvoering, naar hartenlust in het automatische systeem volgens het stop en go principe in Schaduwstation,in station Hoogelegen in station Nieuwestad en op alle beveiligings plaatsen zal worden gereden.
Bedenk wel dat elk rondje wat door een trein plusminus zestig meter rails zal worden afgelegd in gemiddeld zeven tot acht minuten per rondje.
Dus dat kan alleen maar als alles perfect functioneert.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
@#$%&@#$%*&^%
nou gaan ook alle trafo,s die de rijstroom regelen een eigen leven leiden.
geef maar een verklaring voor;
trafo 1= is hoofdrijstroom aangesloten op alle vrijebanen.
trafo 2= alleen schaduwstation.
trafo 3= alleen station Hooggelegen.
trafo 4 = alleen station Nieuwestad.
trafo 5 = alleen klimspiraal voor spiraal 1 en 2.
toch krijg ik op de vrije baan stroom van trafo schaduwstation
toch krijg ik stroom op station nieuwestad het geïsoleerde deel van stop en go ( wat nog niet is aangesloten ).
en zo krijg ik op meerdere plaatsen stroom die er niet hoort te zijn.
blijken er toch ergens stroomtouwtjes op de één of andere manier gelust te zijn of ergens isolatiedelen niet goed gedaan maar ja zoek maar op.
Tevens verklaard dit misschien alle voorgaande storingen.
betekend dat het afbreken van de bedrading nog verder terug moet en echt maar dan ook echt vanuit de trafo,s opnieuw moet gaan opbouwen. zucht zucht zucht
wordt vervolgd
nou gaan ook alle trafo,s die de rijstroom regelen een eigen leven leiden.
geef maar een verklaring voor;
trafo 1= is hoofdrijstroom aangesloten op alle vrijebanen.
trafo 2= alleen schaduwstation.
trafo 3= alleen station Hooggelegen.
trafo 4 = alleen station Nieuwestad.
trafo 5 = alleen klimspiraal voor spiraal 1 en 2.
toch krijg ik op de vrije baan stroom van trafo schaduwstation
toch krijg ik stroom op station nieuwestad het geïsoleerde deel van stop en go ( wat nog niet is aangesloten ).
en zo krijg ik op meerdere plaatsen stroom die er niet hoort te zijn.
blijken er toch ergens stroomtouwtjes op de één of andere manier gelust te zijn of ergens isolatiedelen niet goed gedaan maar ja zoek maar op.
Tevens verklaard dit misschien alle voorgaande storingen.
betekend dat het afbreken van de bedrading nog verder terug moet en echt maar dan ook echt vanuit de trafo,s opnieuw moet gaan opbouwen. zucht zucht zucht
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Re: GEINBAAN
Jan, voor je gaat slopen
Hoe heb jij je rails(segmenten) gescheiden?
Met rail lasjes of ligt het gezaagd gescheiden?
Kijk eerst dit goed na, als je gezaagd hebt kan het zijn dat een railtje ergens verschoven ligt contact te maken tegen spoorstaaf x (kan je dan bijv vastzetten met wat blanke nagellak)
Staat mij bij dat je hier in het verleden ook last van had?
Mvg,
Ad
Hoe heb jij je rails(segmenten) gescheiden?
Met rail lasjes of ligt het gezaagd gescheiden?
Kijk eerst dit goed na, als je gezaagd hebt kan het zijn dat een railtje ergens verschoven ligt contact te maken tegen spoorstaaf x (kan je dan bijv vastzetten met wat blanke nagellak)
Staat mij bij dat je hier in het verleden ook last van had?
Mvg,
Ad
Laatst gewijzigd door Ad_M op 04 nov 2013 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Hoi Ad klopt maar dat is nu niet meer het geval.
Dit gedoe is gekomen na de eerste uitbreiding de beweegbarebrug en en het industriespoorrondje.
Door deze uitbreidingen lopen de stroomcircuits in een totaal andere volgorde en die aanpassingen willen gewoonweg niet lukken.
Voorheen werkte alles op die vijf trafo,s en kan nu compleet rondkomen met één trafo. of alleen schaduwstation stroom of in combi met hoofbaanstroom.
Dus vandaar alles heeeelemaal opnieuw.
En de scheidingen zijn bij mij inderdaad gewoon simpel rail doorslijpen en direct losse delen verlijmen met sec.lijm en mocht een scheiding niet goed liggen gewoon dichtsolderen en op andere plaats doorslijpen. Wel altijd in de plusrails.
Dit gedoe is gekomen na de eerste uitbreiding de beweegbarebrug en en het industriespoorrondje.
Door deze uitbreidingen lopen de stroomcircuits in een totaal andere volgorde en die aanpassingen willen gewoonweg niet lukken.
Voorheen werkte alles op die vijf trafo,s en kan nu compleet rondkomen met één trafo. of alleen schaduwstation stroom of in combi met hoofbaanstroom.
Dus vandaar alles heeeelemaal opnieuw.
En de scheidingen zijn bij mij inderdaad gewoon simpel rail doorslijpen en direct losse delen verlijmen met sec.lijm en mocht een scheiding niet goed liggen gewoon dichtsolderen en op andere plaats doorslijpen. Wel altijd in de plusrails.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Hallo allemaal,
effe filmpje tussendoor om te laten zien dat ik weer op de goede weg ben
voor zover zichtbaar wordt er nu al door een zestal treinen automatisch rond gereden.
of te wel;
schaduwstation werkt weer geheel automatisch.
alle wissels van schaduwstation en station Hooggelegen schakelen weer zoals het hoort.
alle vier de veiligheidsstops werken ook weer naar behoren.
nog te doen;
station Hooggelegen stop en go functie maken.
station Nieuwestad volledig aansluiten ( wissels en stop en go )
en daarna het complete controlepaneel geheel opnieuw bedraden en aansluiten.
http://youtu.be/1Xf1A3JMOpY
wilde filmpje jullie niet onthouden.
als alles straks klaar is rijden er twaalf treinen onafhankelijk en vol automatisch.
wordt vervolgd
effe filmpje tussendoor om te laten zien dat ik weer op de goede weg ben
voor zover zichtbaar wordt er nu al door een zestal treinen automatisch rond gereden.
of te wel;
schaduwstation werkt weer geheel automatisch.
alle wissels van schaduwstation en station Hooggelegen schakelen weer zoals het hoort.
alle vier de veiligheidsstops werken ook weer naar behoren.
nog te doen;
station Hooggelegen stop en go functie maken.
station Nieuwestad volledig aansluiten ( wissels en stop en go )
en daarna het complete controlepaneel geheel opnieuw bedraden en aansluiten.
http://youtu.be/1Xf1A3JMOpY
wilde filmpje jullie niet onthouden.
als alles straks klaar is rijden er twaalf treinen onafhankelijk en vol automatisch.
wordt vervolgd
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
- Locatie: Zwolle
Re: GEINBAAN
Hoi Jan.
Ik had me veel voorgesteld van het verrassingseffect door het aan elkaar knopen van de diverse trajecten. Nou, dat komt helemaal uit. 't Zit vol met onverwachts opduikende treinen. En dat nog zonder landschap, dat belooft iets voor de toekomst.
Ook is de cameravoering weer beter geworden: rustig zwenkend en niet schokkend. Ga zo voort!!
Ik had me veel voorgesteld van het verrassingseffect door het aan elkaar knopen van de diverse trajecten. Nou, dat komt helemaal uit. 't Zit vol met onverwachts opduikende treinen. En dat nog zonder landschap, dat belooft iets voor de toekomst.
Ook is de cameravoering weer beter geworden: rustig zwenkend en niet schokkend. Ga zo voort!!
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
Dank je Rob,
moet alleen nog iets bedenken waardoor de verversingsgraad van de nieuw op weg te sturen treinen wat sneller verloopt want er vallen duidelijk gaten ( wachttijden ) in de tussenliggende trajecten.
denk niet dat dat oplost door er meer tegelijk te laten rondrijden dus ook weer iets om over achter de oren te krabbelen.
wordt vervolgd.
moet alleen nog iets bedenken waardoor de verversingsgraad van de nieuw op weg te sturen treinen wat sneller verloopt want er vallen duidelijk gaten ( wachttijden ) in de tussenliggende trajecten.
denk niet dat dat oplost door er meer tegelijk te laten rondrijden dus ook weer iets om over achter de oren te krabbelen.
wordt vervolgd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
Onderwerp starter - Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
- Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht
Re: GEINBAAN
hallo allemaal,
door de stroomproblematiek was ik gedwongen om een baanplan op te zetten waar ik ook op kan zien welke stroomkringen er daadwerkelijk waar gebruikt worden.
trafo 1 = donkerblauw.
trafo 2 = lichtblauw.
trafo 3 = roze/paars.
trafo 4 = groen.
trafo 5 = rood.
vijf aparte trajecten met ieder een eigen rijstroom en massa kring, zodat ze elkaar niet meer kunnen beïnvloeden.
Als ik het zo heb aangesloten moet e.e.a. goed werken.
Dit banenplan zet ik hier ook neer voor hen die via de filmpjes mijn totaaltraject kennen en misschien door dit banenplan de rijrichting, en al het draaiwerk beter kunnen volgen.
wordt vervolgd
door de stroomproblematiek was ik gedwongen om een baanplan op te zetten waar ik ook op kan zien welke stroomkringen er daadwerkelijk waar gebruikt worden.
trafo 1 = donkerblauw.
trafo 2 = lichtblauw.
trafo 3 = roze/paars.
trafo 4 = groen.
trafo 5 = rood.
vijf aparte trajecten met ieder een eigen rijstroom en massa kring, zodat ze elkaar niet meer kunnen beïnvloeden.
Als ik het zo heb aangesloten moet e.e.a. goed werken.
Dit banenplan zet ik hier ook neer voor hen die via de filmpjes mijn totaaltraject kennen en misschien door dit banenplan de rijrichting, en al het draaiwerk beter kunnen volgen.
wordt vervolgd
Laatst gewijzigd door janiegein op 21 mei 2018 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.
gr jan
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
-
- Berichten: 204
- Lid geworden op: 25 dec 2010 17:33
- Locatie: Amstelveen
Re: GEINBAAN
Hi Jan ,
zo , nu zien we het eens goed .
dat is een flinke baan die je gemaakt hebt .
het is altijd balen dit soort stroom problemen , maar nu krijg je wel een net en weer goed te volgen system .
dat is ook wat waard .
zo , nu zien we het eens goed .
dat is een flinke baan die je gemaakt hebt .
het is altijd balen dit soort stroom problemen , maar nu krijg je wel een net en weer goed te volgen system .
dat is ook wat waard .
Groet
Rob Schellenbach
Rob Schellenbach