Bar disco rijtuig SR-3
Bar disco rijtuig SR-3
Zow het volgende project is binnengenomen in de werkplaats. Het gaat hier om de ombouw van een Roco öbb 2de klas eurofima rijtuig naar het Bar-Disco rijtuig SR-3 van de NMBS.
De eerste picturen laten zien dat de ramen dicht zijn gezet met stukken styreen. Verder moeten aan 1 kant de schuiframen vervangen worden door dichte, hiervoor ga ik kijken of ik bij roco een los setje ramen kan krijgen. En dan is het verder een kwestie van spuit en stikker werk.
De eerste picturen laten zien dat de ramen dicht zijn gezet met stukken styreen. Verder moeten aan 1 kant de schuiframen vervangen worden door dichte, hiervoor ga ik kijken of ik bij roco een los setje ramen kan krijgen. En dan is het verder een kwestie van spuit en stikker werk.
Bouwt groots.
Re: Bar disco rijtuig SR-3
Maar de SR3 is geen Eurofimarijtuig (Belgische I6), maar afkomstig van de rijtuigserie I10... geen idee of dat heel veel scheelt overigens .
scheelt niks eigenlijk, en bij modelspoor moet je weleens een ander rijtuig pakken dan dat ze in het echie deden. Dit rijtuig kostte mij 12 euro en ik kon geen I10 vinden voor dat bedrag
Bouwt groots.
wees maar niet bang wesley, ik doe altijd grondig research voor ik aan de slag ga
Bouwt groots.
Hey Lennert,
Word het dan de blauwe of grijs/witte vrariant van de bardisco?
En gaat die bardisco ook in meervoudige productie zoals je vorige projectje?
m.v.g.
Mark
Word het dan de blauwe of grijs/witte vrariant van de bardisco?
En gaat die bardisco ook in meervoudige productie zoals je vorige projectje?
m.v.g.
Mark
Love to build realistic... ...let's be kind.
Het word de grijze variant want dat is de SR-3 de blauwe is de SR-2 (site 1 ) en of het meervoudige productie word weet ik niet want het stelt niks voor misschien dat ik meerdere setjes decals laat drukken maar dat is dan alles.
Bouwt groots.
Hallo Lennert,
Heb je een foto van dit rijtuig in het echt?
groetjes
Hans :
Heb je een foto van dit rijtuig in het echt?
groetjes
Hans :
https://www.n-spoorstore.nl/nl N-Spoor modeltrein toebehoren
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
https://www.n-spoorforum.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
Tehringh, je maakt er wel werk van! Ik ben héél erg benieuwd, Lennert!lvdwerf schreef:decals laat drukken
ach wat is werk ik ken mensen die decals drukken. Maar wees maar niet bang jeroen deze is voor boppard dus de vraag of er meer gemaakt gaan worden is voor jou niet van toepassing
Bouwt groots.
Zow vandaag aan het vijlen, schuren en primeren geweest. Nog een klein beetje beter schuren met korrel 1000 om de kleine dingetjes eruit te halen en dan is de moeilijkste stap genomen.
- Bijlagen
-
- zijde 2
- SR_3_NSpF2.JPG (52.15 KiB) 5630 keer bekeken
-
- zijde 1
- SR_3_NSpF.JPG (51.59 KiB) 5630 keer bekeken
Bouwt groots.
-
- Moderator
Dat gaat in recordtempo. Ziet er netjes uit, ben benieuwd...
Robert
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
och dat record tempo valt wel mee, had het gister ook al klaar kunnen hebben als ik het had gewild. Het is gewoon een kwestie van niet mekkeren en gaan.
Bouwt groots.
Ziet er leuk uit, Lennert! Het zou dé aanwinst voor Boppard worden.
Hoe staan de zaken met dat ding?
Hoe staan de zaken met dat ding?
zoals op de foto's hierboven alleen ligt ie al weer uitelkaar voor de volgende schuurbeurt
Bouwt groots.
woei de eerste wand is nu glad genoeg naar mijn zin ik doe na het eten de tweede en dan volgen er weer picturen. Ik heb ook al happy knipperende RGB LED's voor de verlichting
Bouwt groots.
Neeee!!!!! Dat meen je niet! Dat zou wel echt helemaal té vet zijn. Ik word ernstig benieuwd nou!
kosten noch moeite worden gespaard jeroen enige wat waarschijnlijk niet gaat lukken is muziek (alhoewel ik nog wel nadenk over opties )
Bouwt groots.
Nou, als het je met die verlichting al lukt, dan heb ik echt niks te zeiken. Ook als je dat niet lukt heb ik al niks te zeiken.....ik wacht gespannen af. Zo te horen lever je geen half werk af....
Over kosten gesproken, ik ga morgen -veel later dan gepland- eens langs de winkel in Ede om te kijken voor je couchette-karretje. Ik houd dit topic uiteraard in de gaten!
J
Over kosten gesproken, ik ga morgen -veel later dan gepland- eens langs de winkel in Ede om te kijken voor je couchette-karretje. Ik houd dit topic uiteraard in de gaten!
J
De beloofde foto's. Het hele rijtuig is nu geschuurd met korrel 1200, ik heb hem nog niet in de primer gezet zodat jullie de ingezette ramen kunnen zien.
- Bijlagen
-
- SR_3_NSpF4.JPG (50.25 KiB) 6832 keer bekeken
-
- SR_3_NSpF3.JPG (50.55 KiB) 6829 keer bekeken
Bouwt groots.
oeps de knipperleds die ik had zijn nu veranderd in rookgeneratoren
Bouwt groots.