KIKATREIN actie ten einde P3
KIKATREIN actie ten einde P3
De Modelspoorgroep Haarlemmermeer (MSGH) staat dit jaar op Eurospoor.
Naast een (N-spoor) winterbaan, presentatie van onze projecten en de Arend van Joop Bluijs Gaan we met een ludieke actie geld inzamelen voor Kika tijdens Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht.
De reden hiervoor is het ziek zijn en overlijden van een van onze leden.
Het idee werd geboren om Märklin Mini Modules te gaan maken.
Een Mini Module bestaat uit een plankje hout met daarop twee rechte
Märklin M rails in de lengte geschroefd.
De contactlippen steken uit, zodat de Märklin Mini Module kunnen worden gekoppeld.
Bewoners van de woonvoorziening woonvoorziening "de Nieuweweg" hebben een aantal MiniModules gemaakt, genoeg voor een ovaal op Eurospoor.
Om geld op te halen voor Kika kun je op de stand van de MSGH geld stoppen in de collectebussen.
Maar er is nog een mooiere manier om dit project te steunen, over de modulebaan gaat tijdens Eurospoor de "Kikatrein" rijden.
Een Kika locomotief gaat een lading trekken die je kunt sponsoren, een container of wagon zal dan voorzien worden van je (bedrijfs?)naam.
Heb je zelf een wagen die je wilt laten opnemen in de trein dan kan dat ook.
Een container met je bedrijfsnaam moet 50 euro opbrengen, een container met je eigen naam levert 25 euro op voor Kika .
Na aanmelding mag je het geld overmaken naar giro 8118 ten name van Kika onder vermelding van "Kikatrein"
Aanmelden kan door een e-mail bericht met alle nodige informatie te sturen (naam, adres en of je privé of als bedrijf een wagen wil sponsoren) naar msghaarlemmermeer @ gmail.com.
Meer informatie over de MSGH: MSGHaarlemmermeer.nl
(Ik hoop dat dit bericht mag blijven staan van de beheerder)
Naast een (N-spoor) winterbaan, presentatie van onze projecten en de Arend van Joop Bluijs Gaan we met een ludieke actie geld inzamelen voor Kika tijdens Eurospoor in de Jaarbeurs in Utrecht.
De reden hiervoor is het ziek zijn en overlijden van een van onze leden.
Het idee werd geboren om Märklin Mini Modules te gaan maken.
Een Mini Module bestaat uit een plankje hout met daarop twee rechte
Märklin M rails in de lengte geschroefd.
De contactlippen steken uit, zodat de Märklin Mini Module kunnen worden gekoppeld.
Bewoners van de woonvoorziening woonvoorziening "de Nieuweweg" hebben een aantal MiniModules gemaakt, genoeg voor een ovaal op Eurospoor.
Om geld op te halen voor Kika kun je op de stand van de MSGH geld stoppen in de collectebussen.
Maar er is nog een mooiere manier om dit project te steunen, over de modulebaan gaat tijdens Eurospoor de "Kikatrein" rijden.
Een Kika locomotief gaat een lading trekken die je kunt sponsoren, een container of wagon zal dan voorzien worden van je (bedrijfs?)naam.
Heb je zelf een wagen die je wilt laten opnemen in de trein dan kan dat ook.
Een container met je bedrijfsnaam moet 50 euro opbrengen, een container met je eigen naam levert 25 euro op voor Kika .
Na aanmelding mag je het geld overmaken naar giro 8118 ten name van Kika onder vermelding van "Kikatrein"
Aanmelden kan door een e-mail bericht met alle nodige informatie te sturen (naam, adres en of je privé of als bedrijf een wagen wil sponsoren) naar msghaarlemmermeer @ gmail.com.
Meer informatie over de MSGH: MSGHaarlemmermeer.nl
(Ik hoop dat dit bericht mag blijven staan van de beheerder)
Laatst gewijzigd door kth op 17 nov 2013 11:56, 3 keer totaal gewijzigd.
MSG Haarlemmermeer
Re: KIKATREIN
Als je een wagon te veel geld vind mag je natuurlijk ook gewoon wat storten op 8118 t.n.v. "Kikatrein"
Alvast Bedankt!
Alvast Bedankt!
MSG Haarlemmermeer
-
Ons clublid/bewoner van OTT van was echt gek op zijn treintjes dus vonden we dit een goed initiatief.
We hebben gelijk een leuk project met de bewoners van OTT (woongroep voor verstandelijk beperkte mensen)
De gedoneerde Marklin treinbaan en huisjes krijgen een nieuw leven als Kikabaan
We steunen samen met de de donateurs Kika.
Op Eurospoor zullen ook collectebussen staan op onze stand!
We hebben gelijk een leuk project met de bewoners van OTT (woongroep voor verstandelijk beperkte mensen)
De gedoneerde Marklin treinbaan en huisjes krijgen een nieuw leven als Kikabaan
We steunen samen met de de donateurs Kika.
Op Eurospoor zullen ook collectebussen staan op onze stand!
MSG Haarlemmermeer
-
Naast het goede initiatief een prachtige lokomotief!!
Daar kun je mee aankomen.
Groet,
Arjan
Daar kun je mee aankomen.
Groet,
Arjan
Groet, Arjan
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
De bouw van mijn baan ESPE
Voorzitter van de Delftse Modelbouwvereniging
Volg ons op Facebook
Samen bouwen aan een groter geheel
Deze lok moet ook geld gaan opbrengen voor KIKA en ik hoop dat hij een goed baasje zal treffen!
MSG Haarlemmermeer
Hier een lijstje van mensen/ bedrijven die een of meerdere wagons gekocht hebben en daarmee KIKA steunen!
Op Maat Studiebegeleiding
Quickzet
Beneluxspoor.net
Kevin + familie
Eurospoor
Hand Horeca
Fa v. Pelt witgoed
kaartclub Jan
Bob & Dolly
Mitropa
Wentink
Harlaar
Den Zoedel
Brexbachtalbahn-Promotieteam.nl
Railhobby
Miniworld Rotterdam
Eric-Jan Hartstra
Feestavond
Glazenwasserij H.v.Beijnum
Marklin
Dank Jullie wel!
Op naar de volgende 1000 euro!
Op Maat Studiebegeleiding
Quickzet
Beneluxspoor.net
Kevin + familie
Eurospoor
Hand Horeca
Fa v. Pelt witgoed
kaartclub Jan
Bob & Dolly
Mitropa
Wentink
Harlaar
Den Zoedel
Brexbachtalbahn-Promotieteam.nl
Railhobby
Miniworld Rotterdam
Eric-Jan Hartstra
Feestavond
Glazenwasserij H.v.Beijnum
Marklin
Dank Jullie wel!
Op naar de volgende 1000 euro!
MSG Haarlemmermeer
Ik wil iedereen bedanken die een wagon heeft gesponsord en of een donatie heeft gedaan voor KIKA!
Met vriendelijke groet MSG Haarlemmermeer.
Met vriendelijke groet MSG Haarlemmermeer.
MSG Haarlemmermeer
De MSGHaarlemmermeer heeft besloten om de locomotief te veilen.
Bart "Lokpaint" heeft niet alleen de loc gespoten en voorzien van haar mooie uiterlijk, maar ook de lokomotief is door hem gedoneerd.
Basis is een Trix BR 185 omgebouwd voor wisselstroom gebruik. Oorspronkelijk een model met 4 panto's, echter nu zitten er 2 piko panto's op.
Ook het dak is geruild met een 2 panto variant.
Wil je de locomotief gebruiken op een gelijkstroom modelbaan dan moet je de locomotief zelf ombouwen.
Het gaat dus in meerdere opzichten om een unieke locomotief die 100% bedoelt is om de Kika trein te verslepen.
Dus je bied vooral ook om Kika te steunen!
Hoe werkt de veiling?
Je kunt bieden door een email te sturen met je bod naar:
msghaarlemmermeer @ gmail.com (zonder de spaties )
Zodra er een bod binnenkomt zal ik mijn best doen om dat up to date te houden ( en op het Beneluxspoorforum) uiteraard zonder erbij te vermelden wie er geboden heeft.
Om iedereen een kans te geven loopt de veiling tot 12 november 17:00 dan wordt het winnende bod bekend gemaakt.
Het gaat om dezo mooie lok:
Bart "Lokpaint" heeft niet alleen de loc gespoten en voorzien van haar mooie uiterlijk, maar ook de lokomotief is door hem gedoneerd.
Basis is een Trix BR 185 omgebouwd voor wisselstroom gebruik. Oorspronkelijk een model met 4 panto's, echter nu zitten er 2 piko panto's op.
Ook het dak is geruild met een 2 panto variant.
Wil je de locomotief gebruiken op een gelijkstroom modelbaan dan moet je de locomotief zelf ombouwen.
Het gaat dus in meerdere opzichten om een unieke locomotief die 100% bedoelt is om de Kika trein te verslepen.
Dus je bied vooral ook om Kika te steunen!
Hoe werkt de veiling?
Je kunt bieden door een email te sturen met je bod naar:
msghaarlemmermeer @ gmail.com (zonder de spaties )
Zodra er een bod binnenkomt zal ik mijn best doen om dat up to date te houden ( en op het Beneluxspoorforum) uiteraard zonder erbij te vermelden wie er geboden heeft.
Om iedereen een kans te geven loopt de veiling tot 12 november 17:00 dan wordt het winnende bod bekend gemaakt.
Het gaat om dezo mooie lok:
MSG Haarlemmermeer
Re: KIKATREIN LOK VOOR DE HOOGSTE BIEDER (p2)
eerste bod was 250 euro.
Hoogste bod tot nu toe 275 euro.
Hoogste bod tot nu toe 275 euro.
MSG Haarlemmermeer
Prachtig mooi initiatief en zo, maar ik denk dat hier nogal veel mensen in de schaal 1:160 rijden.
Bart
Bart
Ik weet dat de lok de verkeerde schaal heeft voor de meeste forumgebruikers hier maar voor de verdwaalde H0er op het forum.....Lemland schreef:Prachtig mooi initiatief en zo, maar ik denk dat hier nogal veel mensen in de schaal 1:160 rijden.
Bart
We proberen gewoon zoveel mogelijk treinliefhebbers te bereiken via deze manier.
MSG Haarlemmermeer
Kom, kom...geen enkel probleem toch dat ombouwen? http://www.nproject.org/nl/modelspoor-o ... aar-n.html
...
@Martin, dat jij nog van je vrouw te eten krijg....
Mvg,
Ad
@Martin, dat jij nog van je vrouw te eten krijg....
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gisteravond een bod van 300 en is vanmorgen naar 350euro gegaan. Wie heeft er meer over voor deze super mooie kika locomotief! Nergens ander te krijgen!
MSG Haarlemmermeer
En een bod van 360 euro........... Wie bied er meer voor deze zeer mooie Kikalok!
MSG Haarlemmermeer
Wanneer eindigt de veiling?
Edit:
oeps... Eerst lezen dan roepen. 12 november 17:00 uur dus.
Edit:
oeps... Eerst lezen dan roepen. 12 november 17:00 uur dus.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
En het bieden is gestopt!
De lok is voor 380 euro weggegaan en de nieuwe eigenaar zal ik nog bekend maken als deze dat wil natuurlijk.
Ook zal ik later het totaal opgehaalde bedrag nog bekend maken.
De lok is voor 380 euro weggegaan en de nieuwe eigenaar zal ik nog bekend maken als deze dat wil natuurlijk.
Ook zal ik later het totaal opgehaalde bedrag nog bekend maken.
MSG Haarlemmermeer
Nu de actie ten einde is kan ik jullie vertellen dat we totaal 2011euro hebben opgehaald voor Kika.
De lok is terecht gekomen bij de heer D. ten Hove uit Badhoevedorp en wij wensen hem veel plezier met deze unieke lok.
Ik wil iedereen bedanken die bijgedragen heeft geleverd voor deze actie/Kika.
M.v.g. Kevin / Msg Haarlemmermeer
De lok is terecht gekomen bij de heer D. ten Hove uit Badhoevedorp en wij wensen hem veel plezier met deze unieke lok.
Ik wil iedereen bedanken die bijgedragen heeft geleverd voor deze actie/Kika.
M.v.g. Kevin / Msg Haarlemmermeer
MSG Haarlemmermeer