Baanplan Erlebniswelt Domburg
Re: Erlebniswelt Domburg
Nou knal erop dan die plannen
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Erlebniswelt Domburg
Dat gaat goed komen. Ik kan de baan wat langer maken nu dus moet ik het plan aanpassen.
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Bahnhof Marelburg (voorheen Erlebniswelt Dombur
De baanplan is aangepast en daarmee heb ik meteen besloten de naam aan te passen naar Bahnhof Marelburg. Gezien Marelburg toch een beetje geestenkindje is en ik ermee bekend ben geworden in Modelspoorland wil ik de naam graag in ere houden.
Het baanplan is lichtelijk aangepast omdat ik door een nieuwe opzet meer ruimte links en rechts tot mijn beschikking heb. Een paar van de aanpassingen:
- Nieuw industrieterrein
- grotere halte voor de S-Bahn
- servicespoor verlegd
- Beide Schaduwstations zijn opnieuw getekend met Peco Code 80
Die laatste is een bewuste keuze omdat ik zo langere lengtes kwijt kan en meer sporen heb gekregen. De opzet blijft verder hetzelfde.
Hierbij de nieuwe plannen:
De bovenste laag
Het S-Bahn traject met halte en een ondergrondse halte
De helix naar onderen is onderbroken voor een stuk paradespoor
Het bovenste schaduwstation
Het onderste schaduwstation
Ik zie slimme verbeterpunten graag tegemoed.
Groetjes
Het baanplan is lichtelijk aangepast omdat ik door een nieuwe opzet meer ruimte links en rechts tot mijn beschikking heb. Een paar van de aanpassingen:
- Nieuw industrieterrein
- grotere halte voor de S-Bahn
- servicespoor verlegd
- Beide Schaduwstations zijn opnieuw getekend met Peco Code 80
Die laatste is een bewuste keuze omdat ik zo langere lengtes kwijt kan en meer sporen heb gekregen. De opzet blijft verder hetzelfde.
Hierbij de nieuwe plannen:
De bovenste laag
Het S-Bahn traject met halte en een ondergrondse halte
De helix naar onderen is onderbroken voor een stuk paradespoor
Het bovenste schaduwstation
Het onderste schaduwstation
Ik zie slimme verbeterpunten graag tegemoed.
Groetjes
Re: Baanplan Bahnhof Marelburg (voorheen Erlebniswelt Dombur
Zou je niet nog wat meer opstel sporen aanleggen?
Weet je zeker dat al je materiaal door de scherpere wissels in je schaduwstation komt? En misschien wil je de wissel rechts naast je S-Bahn station dubbel uitvoeren voor beter doorvoer, dat is misschien een kleine bottleneck.
Voor de rest ben ik vooral benieuwd wanneer we hier foto's van gaan zien!
Weet je zeker dat al je materiaal door de scherpere wissels in je schaduwstation komt? En misschien wil je de wissel rechts naast je S-Bahn station dubbel uitvoeren voor beter doorvoer, dat is misschien een kleine bottleneck.
Voor de rest ben ik vooral benieuwd wanneer we hier foto's van gaan zien!
-
- Moderator
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Baanplan Bahnhof Marelburg (voorheen Erlebniswelt Dombur
Wow! Wat een plan! Succes daarmee! Ik ga het zeker volgen!
Wat me opvalt is de spoorverbinding op Marelburg hbf. perron 1 en 2. Is het voor de treinen niet fijner als dit niet via 1 aan- afvoerspoortje, maar via 2 afzonderlijke sporen loopt? Nu moet de trein op perron 1 altijd wachten tot een tegemoet komende trein op spoor 2 binnen is en v.v..
De s-bahn halte heeft (zoals eerder gesteld) m.i. inderdaad alle potentie een bottleneck te worden, of is dit niet druk bereden?
Groet,
Hoontje
Wat me opvalt is de spoorverbinding op Marelburg hbf. perron 1 en 2. Is het voor de treinen niet fijner als dit niet via 1 aan- afvoerspoortje, maar via 2 afzonderlijke sporen loopt? Nu moet de trein op perron 1 altijd wachten tot een tegemoet komende trein op spoor 2 binnen is en v.v..
De s-bahn halte heeft (zoals eerder gesteld) m.i. inderdaad alle potentie een bottleneck te worden, of is dit niet druk bereden?
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Bahnhof Marelburg (voorheen Erlebniswelt Dombur
Hoi,
@Sweex: De wissels zijn 15 graden net als de fabriekswissels van FLM en net iets langer. Dat zal geen probleem moeten geven.
@Hoontje:
De S-Bahn dubbelsporig uitvoeren heeft geen nut omdat ik niet dubbel achter de helix langs kan. Daarbij word de s-bahn ook niet door meer dan 2-3 treinen tegelijk bereden. Hierdoor kan ik meer opstelsporen creeeren door stukken enkelsporig uit te voeren.
Wat bedoel je precies met je opmerking over spoor 1 en 2? Deze uitvoering van de wisselstraat zou geen kruisingen of bottlenecks mogen geven, tevens verzorgd dit een vloeiend verloop van de treinen over de wisselstraten. Als ik de wissel van spoor 2 naar spoor 1 aan de rechterzijde zou verleggen hou ik nog steeds hetzelfde probleem omdat alle perronsporen daar worden teruggebracht naar 2 sporen. Alleen voor goederenverkeer is er rechts een uithaalspoor en in het station twee doorrijdsporen.
Mocht ik je verkeerd hebben begrepen dan hoor ik het graag
Groetjes
@Sweex: De wissels zijn 15 graden net als de fabriekswissels van FLM en net iets langer. Dat zal geen probleem moeten geven.
@Hoontje:
De S-Bahn dubbelsporig uitvoeren heeft geen nut omdat ik niet dubbel achter de helix langs kan. Daarbij word de s-bahn ook niet door meer dan 2-3 treinen tegelijk bereden. Hierdoor kan ik meer opstelsporen creeeren door stukken enkelsporig uit te voeren.
Wat bedoel je precies met je opmerking over spoor 1 en 2? Deze uitvoering van de wisselstraat zou geen kruisingen of bottlenecks mogen geven, tevens verzorgd dit een vloeiend verloop van de treinen over de wisselstraten. Als ik de wissel van spoor 2 naar spoor 1 aan de rechterzijde zou verleggen hou ik nog steeds hetzelfde probleem omdat alle perronsporen daar worden teruggebracht naar 2 sporen. Alleen voor goederenverkeer is er rechts een uithaalspoor en in het station twee doorrijdsporen.
Mocht ik je verkeerd hebben begrepen dan hoor ik het graag
Groetjes
-
- Moderator
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Baanplan Bahnhof Marelburg (voorheen Erlebniswelt Dombur
@ Martin,
Ja klopt, nu ik nogmaals goed kijk en met dank aan je uitleg zie ik het nu ook dat mijn eerdere verhaal geen meerwaarde heeft. Sorry.
Groetjes,
Hoontje
Ja klopt, nu ik nogmaals goed kijk en met dank aan je uitleg zie ik het nu ook dat mijn eerdere verhaal geen meerwaarde heeft. Sorry.
Groetjes,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Het gaat er steeds beter uit zien voor Erlebniswelt Marelburg. Inmiddels worden de laatste loodjes gelegd aan de financiering van de verbouwing. Als die snel is afgerond kan er begonnen worden met de verbouwing wat uiteindelijk (voorjaar 2014) zal resulteren in de verbouwing van de garage en dus de start van Erlebniswelt. Ik heb er erg veel zin in inmiddels, al weet ik dat het wel een paar jaar zal duren voordat ik beide schaduwstations en helixen gereed zal hebben en ik aan de bovenbouw kan beginnen.
Maar dat maakt niks uit want inmiddels is de voorpret er niet minder om:
Er zijn een paar wijzigingen.
- de onderste wisselstraat is voorzien van extra wissels voor meer mogelijkheden. Dit worden lange slanke wissels
- er is in het MCC traject een trambaan toegevoegd
- het paradespoor heeft een viertal wissels gekregen zodat er ook spookgereden kan worden bij een wissel- of seinstoring.
Over een kleine 6 maanden mag dit draadje dicht en dan kunnen we eindelijk gaan starten met een bouwdraadje.
groetjes
Maar dat maakt niks uit want inmiddels is de voorpret er niet minder om:
Er zijn een paar wijzigingen.
- de onderste wisselstraat is voorzien van extra wissels voor meer mogelijkheden. Dit worden lange slanke wissels
- er is in het MCC traject een trambaan toegevoegd
- het paradespoor heeft een viertal wissels gekregen zodat er ook spookgereden kan worden bij een wissel- of seinstoring.
Over een kleine 6 maanden mag dit draadje dicht en dan kunnen we eindelijk gaan starten met een bouwdraadje.
groetjes
-
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Je bent nogal wat van plan....
Omdat het zo groot is, is de gepresenteerde schaal erg klein en zijn zaken soms wat moeilijk zichtbaar, kan er dus naast zitten met mijn opmerkingen.
Er zijn twee helixen die allebei uitkomen op twee schaduw stations. In mijn eerste niet gepubliceerde ontwerp ben ik gestruikeld over het dubbelspoors principe en dat voortijdig verlaten. Kreeg namelijk de kruising van het binnenste spoor over het buitenste spoor naar buiten niet goed. Ben benieuwd hoe je dat hebt opgelost.
Je hebt twee schaduwstations, dus twee keer eruit kunnen. Bij het onderste schaduwstation klopt dat, maar bij het eerste schaduwstation, tussenniveau?, moet je dus in de helix gaan werken met wissels en die zie ik niet.
In beide schaduwstations heb je rechtsboven en rechts in het midden 8 wissels getekend om van spoor te veranderen. De ruimte tussen deze twee wisselblokken is niet gelijk en ook niet gelijk met wat ervoor zit en wat erna komt. Kan zo bedoeld zijn, maar gelijke lengtes geeft volgens mij minder problemen.
Is het nodig dat je twee schaduwstations hebt? Met een schaduwstation moeten treinen daar langer wachten. Het opschuiven van schaduwstation 1 naar schaduwstation 2 heeft volgens mij niet zoveel zin tenzij je zoveel treinen hebt dat je ze anders niet kunt bergen.
Er zijn een aantal sporen die elkaar kruisen met hoogte verschil. Vooral linksboven bij de helix met het paradespoor. Ik zie geen hoogtes erbij staan, gok erop dat je daar goed naar gekeken hebt.
Groeten,
Joop
Omdat het zo groot is, is de gepresenteerde schaal erg klein en zijn zaken soms wat moeilijk zichtbaar, kan er dus naast zitten met mijn opmerkingen.
Er zijn twee helixen die allebei uitkomen op twee schaduw stations. In mijn eerste niet gepubliceerde ontwerp ben ik gestruikeld over het dubbelspoors principe en dat voortijdig verlaten. Kreeg namelijk de kruising van het binnenste spoor over het buitenste spoor naar buiten niet goed. Ben benieuwd hoe je dat hebt opgelost.
Je hebt twee schaduwstations, dus twee keer eruit kunnen. Bij het onderste schaduwstation klopt dat, maar bij het eerste schaduwstation, tussenniveau?, moet je dus in de helix gaan werken met wissels en die zie ik niet.
In beide schaduwstations heb je rechtsboven en rechts in het midden 8 wissels getekend om van spoor te veranderen. De ruimte tussen deze twee wisselblokken is niet gelijk en ook niet gelijk met wat ervoor zit en wat erna komt. Kan zo bedoeld zijn, maar gelijke lengtes geeft volgens mij minder problemen.
Is het nodig dat je twee schaduwstations hebt? Met een schaduwstation moeten treinen daar langer wachten. Het opschuiven van schaduwstation 1 naar schaduwstation 2 heeft volgens mij niet zoveel zin tenzij je zoveel treinen hebt dat je ze anders niet kunt bergen.
Er zijn een aantal sporen die elkaar kruisen met hoogte verschil. Vooral linksboven bij de helix met het paradespoor. Ik zie geen hoogtes erbij staan, gok erop dat je daar goed naar gekeken hebt.
Groeten,
Joop
Met vriendelijke groet,
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
Joop
Project Zaunkönigs Bahn, Duitse baan, Tijdperk IIb (DRG)
https://joopn.home.xs4all.nl/msb/indexn.htm
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Dat kan wel kloppen, ik mag niet groter posten, maar indien je wilt kan ik je het anyrail bestand wel mailen.Zaunkönigs Bahn schreef:Je bent nogal wat van plan....
Omdat het zo groot is, is de gepresenteerde schaal erg klein en zijn zaken soms wat moeilijk zichtbaar, kan er dus naast zitten met mijn opmerkingen.
De schaduwstations zijn vrij simpel opgebouwd in de vorm van een hondebot. Het middelste spoor is een doorgaand verbindingsspoor uitkomend links en rechts op de wisselstraten. Via de wisselstraat kan een trein keren in de keerlus en zo weer terug rijden. In principe zijn met het huidige schaduwstation alle tot dusver bedachte rijcombinaties van richtingen mogelijk.Er zijn twee helixen die allebei uitkomen op twee schaduw stations. In mijn eerste niet gepubliceerde ontwerp ben ik gestruikeld over het dubbelspoors principe en dat voortijdig verlaten. Kreeg namelijk de kruising van het binnenste spoor over het buitenste spoor naar buiten niet goed. Ben benieuwd hoe je dat hebt opgelost.
Je hebt twee schaduwstations, dus twee keer eruit kunnen. Bij het onderste schaduwstation klopt dat, maar bij het eerste schaduwstation, tussenniveau?, moet je dus in de helix gaan werken met wissels en die zie ik niet.
In beide schaduwstations heb je rechtsboven en rechts in het midden 8 wissels getekend om van spoor te veranderen. De ruimte tussen deze twee wisselblokken is niet gelijk en ook niet gelijk met wat ervoor zit en wat erna komt. Kan zo bedoeld zijn, maar gelijke lengtes geeft volgens mij minder problemen.
De verbinding tussen SS1 en SS2 is dubbelsporig en beide richtingen bereden. De verbinding van SS1 naar het bovenniveau is in normale richting bereden.
Heel simpel: Omdat het kanIs het nodig dat je twee schaduwstations hebt? Met een schaduwstation moeten treinen daar langer wachten. Het opschuiven van schaduwstation 1 naar schaduwstation 2 heeft volgens mij niet zoveel zin tenzij je zoveel treinen hebt dat je ze anders niet kunt bergen.
Bij mijn huisige en vorige modelbanen heb ik telkens bespaard op schaduwruimte met als gevolg dat binnen de kortste keren alle sporen bezet waren. En als ik ergens een hekel aan heb is dat ik nieuwe treinen geen plekje kan geven.
En zoveel duurder is het niet dankzij een vernuftig trucje in iTrain. Ik kan meerdere sporen via relais aansturen over 1 blokuitgang met detectie. Dat scheelt enorm in de kosten. Daarbij is het station groot maar heb ik toch per station maar 15 opstelsporen voor lange treinen en 15 voor korte treinen.
Nog een feit is dat ik na Schwarzwald en Marelburg demo wel toe ben aan iets enorms, een grote uitdaging waar ik nu eens niet na 1 jaar al mee klaar ben He en als je de ruimte hebt, benut hem dan. Geld is al zo'n raar begrip in deze hobby. Voor de prijs van twee nieuwe stomers heb ik Dinamo voor 1 Schaduwstation.
Yep,Er zijn een aantal sporen die elkaar kruisen met hoogte verschil. Vooral linksboven bij de helix met het paradespoor. Ik zie geen hoogtes erbij staan, gok erop dat je daar goed naar gekeken hebt.
Groeten,
Joop
CS zit op hoogte 0, S-Bahn zit op -12,5cm, Paradespoor op -7,5 cm en de industrie op -5 cm
Bedankt voor het meedenken
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Je kunt ook wat langzamer bouwen...martindomburg schreef: Nog een feit is dat ik na Schwarzwald en Marelburg demo wel toe ben aan iets enorms, een grote uitdaging waar ik nu eens niet na 1 jaar al mee klaar ben
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
- Berichten: 3201
- Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
- Locatie: Loosbroek
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Martin,
je schreef:"Bij mijn huisige en vorige modelbanen heb ik telkens bespaard op schaduwruimte met als gevolg dat binnen de kortste keren alle sporen bezet waren. En als ik ergens een hekel aan heb is dat ik nieuwe treinen geen plekje kan geven."
Daar ben ik het helemaal mee eens heb nu 5 schaduw stations en ik ben reuzen blij dat ik daar in heb geinvesteeerd want nu kan ik tenminste keuzes maken wat ik wel en wat niet laat rijden van mijn verzameling.
Elk spoor in een schaduwstation is mooi mee genomen.
mvrg Bob
je schreef:"Bij mijn huisige en vorige modelbanen heb ik telkens bespaard op schaduwruimte met als gevolg dat binnen de kortste keren alle sporen bezet waren. En als ik ergens een hekel aan heb is dat ik nieuwe treinen geen plekje kan geven."
Daar ben ik het helemaal mee eens heb nu 5 schaduw stations en ik ben reuzen blij dat ik daar in heb geinvesteeerd want nu kan ik tenminste keuzes maken wat ik wel en wat niet laat rijden van mijn verzameling.
Elk spoor in een schaduwstation is mooi mee genomen.
mvrg Bob
Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Martin,
Je schrijft "En zoveel duurder is het niet dankzij een vernuftig trucje in iTrain. Ik kan meerdere sporen via relais aansturen over 1 blokuitgang met detectie", nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt. Zou je dit eens willen uitleggen?
Je kunt mij ook eventueel een iTrain bestandje mailen, kan ik zelf kijken.
Ben benieuwd hoe dit werkt in combinatie met iTrain.
Grtz.
Peter
Je schrijft "En zoveel duurder is het niet dankzij een vernuftig trucje in iTrain. Ik kan meerdere sporen via relais aansturen over 1 blokuitgang met detectie", nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt. Zou je dit eens willen uitleggen?
Je kunt mij ook eventueel een iTrain bestandje mailen, kan ik zelf kijken.
Ben benieuwd hoe dit werkt in combinatie met iTrain.
Grtz.
Peter
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Hoi Peter,Peter schreef:Martin,
Je schrijft "En zoveel duurder is het niet dankzij een vernuftig trucje in iTrain. Ik kan meerdere sporen via relais aansturen over 1 blokuitgang met detectie", nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt. Zou je dit eens willen uitleggen?
Je kunt mij ook eventueel een iTrain bestandje mailen, kan ik zelf kijken.
Ben benieuwd hoe dit werkt in combinatie met iTrain.
Grtz.
Peter
Vrij simpel eigenlijk. Maar wel lastig uit te leggen zo ff via het forum. Ben je in Lochem? Dan kan ik het je beter uitleggen. Heel kort: Je verdeeld dezelfde detecties over alle sporen en d.m.v. een relais schakel je de doorgaande sporen. In iTrain maak je voor elk spoor een relais aan en die koppel je aan het relais wat bij dat blok hoort. iTrain zorgt er dan voor dat er telkens maar 1 spoor geactiveerd word.
Groetjes
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
En doordat je alle blokken een andere naam geeft onthoud iTrain ook welke trein in welk blok staat.
Peter,
Op het iTrain-forum staat een baan die met relais werkt.
Deze staat in "Ondersteuning", "Locomotieven en magneetartikelen" en heet: "Lok wil niet in iTrain rijden"
Peter,
Op het iTrain-forum staat een baan die met relais werkt.
Deze staat in "Ondersteuning", "Locomotieven en magneetartikelen" en heet: "Lok wil niet in iTrain rijden"
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Ik had nog een idee voor het middelste schaduwstation. Ik wilde eerst beide schaduwstations in peco setrack code 80 uitvoeren. Door de 22,5 graden wissels kan ik 23 rijen sporen kwijt ten opzcihte van 14 sporen bij peco code 55 met de 10 graden wissels.
De 22 graden wissels rijden mooi met de doorsnee grote moderne loc met lange slepen. Echter hebben de wissels geen electrisch hartstuk en om te voorkomen dat ik locs (bijv. stomers) krijg die niet goed over de wissels kunnen rijden heb ik besloten om het eerste schaduwstation uit te voeren met streamline code 80. Deze heeft 14 graden wissels met electrisch hartstuk. Dit kostte me maar 1 rij t.o.v. de settrack 22 graden wissels. Het onderste schaduwstation voer ik wel met de settrack uit denk ik omdat ik zo toch meer lengte kwijt kan. En op die manier ook meer opstelsporen kan creeren. De grote zware treinen rijden dan naar SS2 terwijl de meer fragiele en gevoeligere locs in de bovenste SS1 blijven.
Wat passen en meten:
Opmerkingen zijn van harte welkom, ik ben over het onderste deel nog niet helemaal tevreden.
Groetjes
De 22 graden wissels rijden mooi met de doorsnee grote moderne loc met lange slepen. Echter hebben de wissels geen electrisch hartstuk en om te voorkomen dat ik locs (bijv. stomers) krijg die niet goed over de wissels kunnen rijden heb ik besloten om het eerste schaduwstation uit te voeren met streamline code 80. Deze heeft 14 graden wissels met electrisch hartstuk. Dit kostte me maar 1 rij t.o.v. de settrack 22 graden wissels. Het onderste schaduwstation voer ik wel met de settrack uit denk ik omdat ik zo toch meer lengte kwijt kan. En op die manier ook meer opstelsporen kan creeren. De grote zware treinen rijden dan naar SS2 terwijl de meer fragiele en gevoeligere locs in de bovenste SS1 blijven.
Wat passen en meten:
Opmerkingen zijn van harte welkom, ik ben over het onderste deel nog niet helemaal tevreden.
Groetjes
-
- Moderator
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Hoi Martin,
De losse opstelspoortjes in de onderste lus zeg maar (waar je kopmaakt) lijken mij erg kort?
Verder een massive onderstation zeg! wow! Wordt dit een vaste tafel of een showmodel a la Marelburg voor beurzen en partijen?
Groet,
Hoontje
De losse opstelspoortjes in de onderste lus zeg maar (waar je kopmaakt) lijken mij erg kort?
Verder een massive onderstation zeg! wow! Wordt dit een vaste tafel of een showmodel a la Marelburg voor beurzen en partijen?
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
@Martin,
Helaas ben ik niet in Lochem aanwezig.
Is het mogelijk dat jij mij jou iTrain bestand eens stuurt? Aan de hand van dit bestand krijg ik waarschijnlijk snel inzicht hoe e.e.a. geconfigureerd is.
Gaat zich mij voornamelijk hoe iTrain vervolgens weet welke trein zich in welk baanvak bevindt. Bij voorbaat dank!
@Ben,
Ik ga eens op het iTrain forum struinen.
Beiden bedankt voor jullie reactie!
Grtz.
Peter
Helaas ben ik niet in Lochem aanwezig.
Is het mogelijk dat jij mij jou iTrain bestand eens stuurt? Aan de hand van dit bestand krijg ik waarschijnlijk snel inzicht hoe e.e.a. geconfigureerd is.
Gaat zich mij voornamelijk hoe iTrain vervolgens weet welke trein zich in welk baanvak bevindt. Bij voorbaat dank!
@Ben,
Ik ga eens op het iTrain forum struinen.
Beiden bedankt voor jullie reactie!
Grtz.
Peter
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Hoi Peter,
Ik verwacht niet dat je er wat mee kan. Ik werk zelf met testversies van iTrain. Zodra de bestanden in deze versie is opgeslagen is hij niet meer te openen in eerdere versies. Ik werk nu met 3.0 terwijl de klanten nog met 2.1 werken tot 3.0 is uitgebracht. Zodra je die hebt dan moet het geen probleem zijn
Groetjes
Ik verwacht niet dat je er wat mee kan. Ik werk zelf met testversies van iTrain. Zodra de bestanden in deze versie is opgeslagen is hij niet meer te openen in eerdere versies. Ik werk nu met 3.0 terwijl de klanten nog met 2.1 werken tot 3.0 is uitgebracht. Zodra je die hebt dan moet het geen probleem zijn
Groetjes
Re: Baanplan Erlebniswelt Marelburg
Martin,martindomburg schreef:Hoi Peter,
Ik verwacht niet dat je er wat mee kan. Ik werk zelf met testversies van iTrain. Zodra de bestanden in deze versie is opgeslagen is hij niet meer te openen in eerdere versies. Ik werk nu met 3.0 terwijl de klanten nog met 2.1 werken tot 3.0 is uitgebracht. Zodra je die hebt dan moet het geen probleem zijn
Groetjes
Geen probleem! Ik ben benieuwd wat er nieuw is in versie 3.0
Grtz.
Peter
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Baanplan Erlebniswelt Domburg
Vrienden,
Er is nieuws omtent dit mega project. Erg goed nieuws zelfs
Er is een ruimte vrij gekomen in de loods van het raceteam. Hier is een afgesloten ruimte van 4,2x3,2 die we mogen gaan gebruiken. Ik zeg we omdat ik het project niet meer alleen ga maken: Mijn broer Christian komt me versterken.
Dit betekend dat we in het voorjaar van 2014 al kunnen starten met de bouw!!!!!
Groetjes
Er is nieuws omtent dit mega project. Erg goed nieuws zelfs
Er is een ruimte vrij gekomen in de loods van het raceteam. Hier is een afgesloten ruimte van 4,2x3,2 die we mogen gaan gebruiken. Ik zeg we omdat ik het project niet meer alleen ga maken: Mijn broer Christian komt me versterken.
Dit betekend dat we in het voorjaar van 2014 al kunnen starten met de bouw!!!!!
Groetjes
Re: Baanplan Erlebniswelt Domburg
Dat is zeker goed nieuws Martin en samen met den broeder is altijd goe
Is het wel verwarmd die loods (ivm vocht enzo.. )
Mvg,
Ad
Is het wel verwarmd die loods (ivm vocht enzo.. )
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
-
- Moderator
- Berichten: 4678
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: Baanplan Erlebniswelt Domburg
Geweldig nieuws Martin en Christiaan!
Succes met de bouw en ik blijf jullie volgen!!!
Groetjes,
Alwin
Succes met de bouw en ik blijf jullie volgen!!!
Groetjes,
Alwin
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid