Zo even het Digitale laagje stof wegblazen... Tis al lang geleden dat ik wat gepost had.
Op de laatste foto was te zien dat ik bezig was met de Servo's te monteren op het onderste niveau. Dit is ondertussen gebeurd.
Op diezelfde foto is te zien dat het verenstaal direct zonder V naar de wissel loopt. Dit kan wel maar het is verstandiger om er een V in te zetten zodat de Servo zijn druk kwijt kan zonder dat hij probeert de complete wissel op te schuiven.
Ter verduidelijking, mijn baan bestaat uit 2 lagen. Op het onderste gedeelte dus een schaduwstation en alle elektronica. Bovenste deel is het zichtbare deel. Deze zijn nu zo ontworpen dat ze makkelijk los te nemen zijn. Dit is vooral handig tijdens de bouw. Ik hoef alleen de 50 polige stekker en wat servo stekkers los te halen en til het bovenste deel er af. Straks als alle verlichting en Elektronica klaar is zullen ze semi permanent samen gevoegd worden. Dan moet ik verzinnen of ik hem echt permanent vast zet of dat ze inc. scenery nog te scheiden zijn.
Goed foto's en verhaaltjes:
Allereerst zijn we met het bovendeel verder gegaan, hier zijn de servo's onder de baan en zo ver mogelijk naar achter gemonteerd, dit zodat de schaduwsporen vrij blijven (er is maar 6cm tussenruimte!) Alle secties zijn gemaakt en voorzien van draadjes. Daarom zitten deze met tape bevestigd. Je ziet de zwarte lijn, dit markeert tot waar de schaduwsporen liggen en er dus beperkte hoogte geldt.
De draadjes zijn aan de onderkant van de rails gesoldeerd. Daarna gemarkeerd waar het draadje naar beneden moet en een klein gaatje geboord. Straks kan niemand zien waar er draadjes aan zitten.
De elektronica wordt doormiddel van een 50polige sub-d stekker doorverbonden naar het onderste deel.
Ik heb wat foto's van de OC32 en bezetmelders genomen. Zodat jullie kunnen zien hoe het 1 en ander gemonteerd is.
Zoals de baan er nu in zn geheel bij ligt: Rails ligt nog semi-vast, er kan nog wat gesmokkeld worden om alle overgangen tussen secties netjes te krijgen.
Alles is aangesloten, servo's zijn getest en worden via DCC aangestuurd door de multimaus.
Let op tijdens het testen met de OC32 kwamen we (Martin Dom, Patrick D.) er achter dat je de Servo's en OC32 van dezelfde voeding MOET! halen, in tegenstelling tot wat er in de manual staat!!!!
Als laatste ben ik nog bezig geweest met Itrain. Heb het baantje grof ingevoerd en virtueel rijden is een succes. Nu moeten alle lengtes en juiste melders en wisseladressen nog gecorrigeerd worden.
Als kleine bonus deze foto als toevoeging van het slechte test-filmpje!
Heb nog 2 filmpjes gemaakt, de eerste van de wissel met servo-aandrijving en de tweede van het eerste testritje over de bovenbaan!!!
Wissel Test
Test Ritje met slechte verlichting!