Uhlenbrock 73140 Plux 12 Decoder

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
bouwvis

Uhlenbrock 73140 Plux 12 Decoder

Bericht door bouwvis »

Krijg het niet voor elkaar om de tussen lichten van in dit geval twee gekoppelde Hondenkoppen de lichten uit te schakelen.
Dit moet in CV 107 en CV 108 te regelen zijn.
Heb het voorbeeld in de decoder geprogrammeerd: CV 107 waarde 21 en CV 108 waarde 38, maar er gebeurt niet veel.
Wie weet hier iets meer van.
Groeten Bertus

N-Spoor - Winrail 8.0 - Uhlenbrock Intellybox I/II - Loconet - Digirails Boosters 5120- Uhl. Bezetmelders 63320
Besturingssyst.:Win-Digipet Premium 2012.2 (Win 8.1 (64 bit)) - Faller-Carsystem - Bierwagonnen verz.
Homepage: http://www.n-spoor-project.nl

Ad_M

Re: Uhlenbrock 73140 Plux 12 Decoder

Bericht door Ad_M »

Zit mij rot te zoeken naar het elektrisch schema van de Hondenkop voor onderbouwing
Maar volgens mij is het niet mogelijk om je verlichting los te schakelen via de decoder...
Front verlichting zit namelijk hard bedraad met de sluit verlichting en niet los via de decoder

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

rinze

Bericht door rinze »

Hoi

Ook ik heb de piko gele hondekop, en uitgerust met de Uhlenbrock. Echter, na een aantal rondjes gereden te hebben, werd het een stuk minder. Eerst happerde hij op bepaalde plekken op de baan, en nu doet hij niet veel meer dan een paar slagen van de motor.
Dus weer terug gezet naar analoog, getest en reed die alweer een stuk beter. Dus weer terug gezet naar digitaal, zelfde verhaal.
Is die Uhlenbrock wel betrouwbaar? Heb wel gehoord hier op het forum dat er meer mensen problemen hebben/hadden met deze decorder?
Heb ook geprobeerd met het motorloze deel te gaan ,,rijden,, , lichten werken dan wel, maar druk je naar voren of achteren, gaan de lichten uit. Heb echt het gevoel dat er iets mis is met de decorder.

Groetjes Rinze

Onderwerp starter
bouwvis

Bericht door bouwvis »

Ik heb er nu een stuk of 12 van deze decoders rijden, en alleen in het begin heb ik vier decoders terug gestuurd om dat die erkend stuk waren.
Daarna de decoders met een antistatisch pols bandje gemonteerd en geen van de decoders gaf een probleem.
Kijk even onder Digitale vraagbaak.
Groeten Bertus

N-Spoor - Winrail 8.0 - Uhlenbrock Intellybox I/II - Loconet - Digirails Boosters 5120- Uhl. Bezetmelders 63320
Besturingssyst.:Win-Digipet Premium 2012.2 (Win 8.1 (64 bit)) - Faller-Carsystem - Bierwagonnen verz.

dentheo

Bericht door dentheo »

Op een Duits forum was er sprake van een eerste reeks decoders die goed was.
Ook van een tweede reeks die beter moest zijn, maar slecht is.
Nu wordt de derde reeks identiek aan de eerste terug geproduceerd.
Tweede reeks zou ingeruild worden.

Theo vanop de heide.

N+SX+kpl+kplRsd

rinze

Bericht door rinze »

Hoi

Hartelijk dank voor het antwoord. Heb het ff nagezocht en ook zo,n antistatsch bandje aangeschaft. Nu maar hopen dat de decorder nog werkt ;-)

Groetjes Rinze

Eiffelman

Bericht door Eiffelman »

Hoi,

Ik heb dus ook een Piko hondekop en een Uhlenbrock Plux12 decoder. Bij mij rijdt alles naar behoren maar de front- en sluitverlichting doet niets. Binnenverlichting gaat via funktietoets F1 en funktioneert zo goed (heb een Multimaus). Doe ik iets verkeerd of is de decoder niet goed?
groet

Frank
rinze schreef:Hoi

Ook ik heb de piko gele hondekop, en uitgerust met de Uhlenbrock. Echter, na een aantal rondjes gereden te hebben, werd het een stuk minder. Eerst happerde hij op bepaalde plekken op de baan, en nu doet hij niet veel meer dan een paar slagen van de motor.
Dus weer terug gezet naar analoog, getest en reed die alweer een stuk beter. Dus weer terug gezet naar digitaal, zelfde verhaal.
Is die Uhlenbrock wel betrouwbaar? Heb wel gehoord hier op het forum dat er meer mensen problemen hebben/hadden met deze decorder?
Heb ook geprobeerd met het motorloze deel te gaan ,,rijden,, , lichten werken dan wel, maar druk je naar voren of achteren, gaan de lichten uit. Heb echt het gevoel dat er iets mis is met de decorder.

Groetjes Rinze

Onderwerp starter
bouwvis

Bericht door bouwvis »

Zoals je in de voorgaande berichten hebt kunnen lezen zitten er niet goed functionerende decoders tussen.
Dus als hij dit soort fratsen heeft, omruilen.
En denk aan het polsbandje met monteren i.v.m. statische elektriciteit.
heb er nu 12 in gebruik van deze decoders en ze doen het allemaal prima nu, na verschillende omgeruild te hebben.
Succes, groeten Bertus

Raymond

Bericht door Raymond »

rinze schreef:Hoi

Hartelijk dank voor het antwoord. Heb het ff nagezocht en ook zo,n antistatsch bandje aangeschaft. Nu maar hopen dat de decorder nog werkt ;-)

Groetjes Rinze
Maar waar haal je die bandjes dan, wie verkoopt ze?
Groet,
Raymond

Onderwerp starter
bouwvis

Bericht door bouwvis »

Raymond

Bericht door Raymond »

Bertus bedankt voor de tip!!!

Groet,
Raymond

Eiffelman

Bericht door Eiffelman »

Decoder teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Nu werkt de front- en sluitverlichting en alles is ok. Dus toch een foute decoder.
Heb echter het volgende probleempje: binnenverlichting kan ik alleen inschakelen met mijn Multimaus. Hoe kan ik dat met koploper doen? Heb al veel geprobeerd maar is me nog niet gelukt. Uitschakelen gaat simpelweg door de Licht "knop" voor het treinstel in koploper te bedienen, dan gaat zowel binnenverlichting (die ik heb ingeschakeld met de F1 toets op de Multimaus) aan, alsook de front -en sluitverlichting uit. Terug bedienen om het geheel weer in te schakelen: alleen front- en sluitverlichtuing gaat aan, binnenverlichting blijft uit. Zie ik iets over het hoofd?

groet

Frank
bouwvis schreef:Zoals je in de voorgaande berichten hebt kunnen lezen zitten er niet goed functionerende decoders tussen.
Dus als hij dit soort fratsen heeft, omruilen.
En denk aan het polsbandje met monteren i.v.m. statische elektriciteit.
heb er nu 12 in gebruik van deze decoders en ze doen het allemaal prima nu, na verschillende omgeruild te hebben.
Succes, groeten Bertus

Onderwerp starter
bouwvis

Bericht door bouwvis »

Eifelman ik werk met Win-Digipet, dus wat Koploper betreft kan ik je niet helpen.
Bij mij werk het gewoon standaard F0 = Kop en sluitlichten en F1 de binnenverlichting, zowel op mijn centrale als in het Computerprogramma.
Nog even een update over het polsbandje: Is volgens de firma Modeltrein-Express niet meer nodig, er zitten geen cmos ic's meer in dus statische elektriciteit heeft geen invloed.
Als de Plux-decoder niet goed functioneert (had er gister nog één, trein reed maar één kant op) ligt het aan de decoder, en komt dit niet door het kapot gaan door statische elektriciteit.
Dus gewoon terugsturen of omruilen.
Groeten Bertus

shoven

Bericht door shoven »

Uit mijn hoofd kun je bij het onderhouden van locomotieven in het tabblad Functies opgeven wat je decoder allemaal kan en dat instellen. Check even de handleiding van Koploper...

Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Eiffelman

Bericht door Eiffelman »

Gevonden!! Shoven bedankt. was even zoeken hoe dat je dat daar in kunt stellen maar is gelukt!

groeten

Frank
shoven schreef:Uit mijn hoofd kun je bij het onderhouden van locomotieven in het tabblad Functies opgeven wat je decoder allemaal kan en dat instellen. Check even de handleiding van Koploper...

Plaats reactie