Stadt Schellenbach (voorheen Erlebniswelt Domburg)
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
wooo lekkere "spaghetti" met een lekker oc32 sausje erover
hoeveel verbruikt dit je wel niet?
straks denken ze nog dat er een kwekerij is
Rudi
hoeveel verbruikt dit je wel niet?
straks denken ze nog dat er een kwekerij is
Rudi
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Nu snap ik waar al die led lampen voor zijn die zo komenrudi schreef: straks denken ze nog dat er een kwekerij is
Mvg,
Ad
Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen
Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
En straks komt de politiechopper en die constateert een hennepkwekerij...
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Haha die 2 broers zijn idd gek
Ben erg benieuwd dus ik blijf volgen
Ben erg benieuwd dus ik blijf volgen
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Maar onthoud: 's werelds grootste genieën werden eerst voor gek verklaard voordat ze de wereld verbeterde
Anyhoooeeeerrrr, onze krultang heeft na een vrij middagje al weer wat meer gestallte gekregen. IK verwacht binnenkort een brief van Essent of ze mijn centrale eens mogen komen bekijken
De buizen zijn gereed en ook alle draden liggen op hun plek. Wat enkel nog mist zijn 4 blokkaarten voor de helixen, de voorzieningen zijn al wel aangebracht.
Nu rest nog het aansluiten van al het geweld, ik heb alvast begonnen met het onder spanning brengen van de voedingen om zo de juiste spanningswaarde in te regelen. Daarna kon ik beginnen met het aansluiten van de verdeelpunten
Zondagmiddag pakken we dit weer verder op.
Nu kreeg ik her en der wat terrechte vragen die ik best wel eens nader uit zou kunnen leggen:
Vraag: Waarom gebruik je electrabuizen?
Vanwege ruimte en het overzicht. De buizen zijn 16mm en geven meer ruimte winst dan bedradingskokers. Het "plintgootje" gaan we alleen gebruiken voor de blokbedrading. Een bedradingskoker is vrij duur (buis is voor mij inkoop maar liefst 16x goedkoper) en omdat ik zowel sterkstroom als zwakstoom bij elkaar heb wil ik dat scheiden. Daarbij heb je ook communicatiekabels voor de diverse bussen. Deze moet je altijd gescheiden houden van sterkstromen vanwege hun magnetische veld.
Bij een kleine baan is dat niet zo snel aan de orde, maar in dit formaat weer wel.
De buizen van boven naar beneden:
1) RS485 bus voor de OC32 bestaande uit 2 kabels UTP Cat 5e
2) Databus en clockbus voor de blokkaarten. beide uitgevoerd in een UTP kabel. Er zijn twee sets voor elke RMU 1 set
3) Alle GND draden ook wel bekend als Ground, Massa of min
4) Positieve voedingsspanningen (+) 5V, 12V, 7,5V
5) Rijspanningen voor de blokken
In het rechterdeel is er ook nog een buis voor de 230V sterkstroom tbv de voedingen
Vraag: Waarom zulke dikke aders?
dat komt door het formaat van de baan, ik gebruik maar liefst drie voedingen voor de blokken. Deze installatie si voor zowel de beide schaduwstations als de beide helixen. In theorie zouden daar 30 treinen tegelijk kunnen rijden. Dat is verdeeld over totaal 12 blokkaarten wat gelijk is aan 96 blokken en 192 detecties. Voeg daar eens 150 wissels aan toe en 32 relais en de fun is compleet. Je wilt dan natuurlijk wel dat de electra voorziening goed geregeld is en bestand is tegen piekstromen.
dat laatste is voornamelijk het aantal treinen. En N-spoor loc neemt al gauw 500 mA op wat in zou houden bij 30 treinen dat ik een voeding moet hebben van 15 Ampere voor de blokken. Gezien de afstand van de bekabeling zou ik 4 tot 6 mm2 aders moeten toepassen. Door de blokken te verdelen over meerdere voedingen en de blokkaarten parralel te bekabelen ipv doorlussen kan de diameter gereduseerd worden naar 1 mm2.
Daarom ga ik uit de voedingen weg met 2,5 mm2, en splits ik op naar elke blokkaart met 1 mm2. Alleen de GND de blokkaarten voer ik met 2,5 mm2 uit om zo piekstromen af te kunnen voeren zonder dat er storingen optreden in de communicatie. Daarbij heb ik ook nog eens de GND van de prints aan elkaar doorverbonden en met de Ground verbonden via een 2,5 mm2 ader. Een kleine quote uit de manual van de TM-H:
Kleine toevoeging: Ik heb bewust soms de ader doorsnede een tandje groter genomen omdat ik met mijn werk de beschikking heb over deze draden in verschillende kleuren.
Zoals jullie lezen is er bewust voor gekozen om de energie voorziening zo groot op te stellen. Het aantal rijdende treinen is een schatting maar met zoveel blokken ter beschikbaar moet je er altijd voor zorgen dat je voorziening geen beperking kan opleveren.
Nogmaals: Voor een normale modelbaan is deze opzet vaak onnodig, wij houden gewoon van lekker gek
Groetjes Martin
Anyhoooeeeerrrr, onze krultang heeft na een vrij middagje al weer wat meer gestallte gekregen. IK verwacht binnenkort een brief van Essent of ze mijn centrale eens mogen komen bekijken
De buizen zijn gereed en ook alle draden liggen op hun plek. Wat enkel nog mist zijn 4 blokkaarten voor de helixen, de voorzieningen zijn al wel aangebracht.
Nu rest nog het aansluiten van al het geweld, ik heb alvast begonnen met het onder spanning brengen van de voedingen om zo de juiste spanningswaarde in te regelen. Daarna kon ik beginnen met het aansluiten van de verdeelpunten
Zondagmiddag pakken we dit weer verder op.
Nu kreeg ik her en der wat terrechte vragen die ik best wel eens nader uit zou kunnen leggen:
Vraag: Waarom gebruik je electrabuizen?
Vanwege ruimte en het overzicht. De buizen zijn 16mm en geven meer ruimte winst dan bedradingskokers. Het "plintgootje" gaan we alleen gebruiken voor de blokbedrading. Een bedradingskoker is vrij duur (buis is voor mij inkoop maar liefst 16x goedkoper) en omdat ik zowel sterkstroom als zwakstoom bij elkaar heb wil ik dat scheiden. Daarbij heb je ook communicatiekabels voor de diverse bussen. Deze moet je altijd gescheiden houden van sterkstromen vanwege hun magnetische veld.
Bij een kleine baan is dat niet zo snel aan de orde, maar in dit formaat weer wel.
De buizen van boven naar beneden:
1) RS485 bus voor de OC32 bestaande uit 2 kabels UTP Cat 5e
2) Databus en clockbus voor de blokkaarten. beide uitgevoerd in een UTP kabel. Er zijn twee sets voor elke RMU 1 set
3) Alle GND draden ook wel bekend als Ground, Massa of min
4) Positieve voedingsspanningen (+) 5V, 12V, 7,5V
5) Rijspanningen voor de blokken
In het rechterdeel is er ook nog een buis voor de 230V sterkstroom tbv de voedingen
Vraag: Waarom zulke dikke aders?
dat komt door het formaat van de baan, ik gebruik maar liefst drie voedingen voor de blokken. Deze installatie si voor zowel de beide schaduwstations als de beide helixen. In theorie zouden daar 30 treinen tegelijk kunnen rijden. Dat is verdeeld over totaal 12 blokkaarten wat gelijk is aan 96 blokken en 192 detecties. Voeg daar eens 150 wissels aan toe en 32 relais en de fun is compleet. Je wilt dan natuurlijk wel dat de electra voorziening goed geregeld is en bestand is tegen piekstromen.
dat laatste is voornamelijk het aantal treinen. En N-spoor loc neemt al gauw 500 mA op wat in zou houden bij 30 treinen dat ik een voeding moet hebben van 15 Ampere voor de blokken. Gezien de afstand van de bekabeling zou ik 4 tot 6 mm2 aders moeten toepassen. Door de blokken te verdelen over meerdere voedingen en de blokkaarten parralel te bekabelen ipv doorlussen kan de diameter gereduseerd worden naar 1 mm2.
Daarom ga ik uit de voedingen weg met 2,5 mm2, en splits ik op naar elke blokkaart met 1 mm2. Alleen de GND de blokkaarten voer ik met 2,5 mm2 uit om zo piekstromen af te kunnen voeren zonder dat er storingen optreden in de communicatie. Daarbij heb ik ook nog eens de GND van de prints aan elkaar doorverbonden en met de Ground verbonden via een 2,5 mm2 ader. Een kleine quote uit de manual van de TM-H:
"De TM-H heeft absoluut een goede aardaansluiting nodig (de 0Volt). De drivers kunnen bij
flinke belasting gezamenlijk een forse piekstroom trekken van wel 10A. Een weerstand van
slechts 0,05 Ohm in de aardleiding veroorzaakt hiermee al een potentiaalverschil 0.5 Volt,
voldoende om de communicatie tussen TM-H’s onderling ernstig te verstoren. De 0 Volt
aansluiting op de power connector is hiervoor absoluut onvoldoende"
Kleine toevoeging: Ik heb bewust soms de ader doorsnede een tandje groter genomen omdat ik met mijn werk de beschikking heb over deze draden in verschillende kleuren.
Zoals jullie lezen is er bewust voor gekozen om de energie voorziening zo groot op te stellen. Het aantal rijdende treinen is een schatting maar met zoveel blokken ter beschikbaar moet je er altijd voor zorgen dat je voorziening geen beperking kan opleveren.
Nogmaals: Voor een normale modelbaan is deze opzet vaak onnodig, wij houden gewoon van lekker gek
Groetjes Martin
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
ach wij houden van gekken
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
...wow en holy shit!
Je hebt er gelukkig verstand van! Klinkt allemaal erg doordacht en het ziet er ook zeker professioneel uit.
Grappig verschil: jij propt op dezelfde hoeveelheid vierkante meters dit, en ik op datzelfde oppervlak een paar blokjes, veel hout, en een keerlusmodule.
J.
Je hebt er gelukkig verstand van! Klinkt allemaal erg doordacht en het ziet er ook zeker professioneel uit.
Grappig verschil: jij propt op dezelfde hoeveelheid vierkante meters dit, en ik op datzelfde oppervlak een paar blokjes, veel hout, en een keerlusmodule.
J.
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Woohw............ professioneel dit hoor
Maar jullie zullen wel wat ervaring hebben.......
Goed bezig Dommies!
Blijf dit volgen.
Maar jullie zullen wel wat ervaring hebben.......
Goed bezig Dommies!
Blijf dit volgen.
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Alhoewel ik alles lees, heb ik vaak geen idee waar je het over hebt
Maar het is wel heel leuk om te volgen.
gr. Ron.
Maar het is wel heel leuk om te volgen.
gr. Ron.
Ik rommel maar wat aan!
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Haha dat heb ik ook ron
Maar martin je kunt wel zien waar je de kost mee verdient in het dagelijks leven
Maar martin je kunt wel zien waar je de kost mee verdient in het dagelijks leven
Groetjes marco
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Modulebaantje "immergut"
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2057
Vaste baan op zolder ( in aanbouw )
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=3911
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Hier valt je de wel even van open ja.
Ziet er indrukwekkend uit, en dat terwijl er no geen mm spoor te zien is.
Ook voor mij is de uitleg grotendeels abracadaba, maar gelukkig weet Martin waar hij mee bezig is.
mvg
Freddy
Ziet er indrukwekkend uit, en dat terwijl er no geen mm spoor te zien is.
Ook voor mij is de uitleg grotendeels abracadaba, maar gelukkig weet Martin waar hij mee bezig is.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
- Moderator
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Hohoi,
Heldere uitleg. Wel vraag ik me af wat een ground / v0 anders is dan een v- bij een kleinere baan dan dit? Of mag je ze dan gelijk zien?
Groet,
Hoontje
Heldere uitleg. Wel vraag ik me af wat een ground / v0 anders is dan een v- bij een kleinere baan dan dit? Of mag je ze dan gelijk zien?
Groet,
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Bij gelijkstroom is dat allemaal hetzelfde. Massa min ground v- nul v0
allemaal hetzelfde. Je hebt namelijk alleen plus een min met niet alleen het beestje heeft vaak een ander naampje.
Groetjes
allemaal hetzelfde. Je hebt namelijk alleen plus een min met niet alleen het beestje heeft vaak een ander naampje.
Groetjes
-
- Moderator
- Berichten: 4686
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: West Brabant
- Contacteer:
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Thanks! Kan ik weer verder met het trekken van draadjes
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Ik ben goed met draad en bedreven in......
Anyhoe het is weer dinsdag geweest en er zit weer een update in de pen. We zijn flink druk geweest zondagmiddag en disndagavond. Broeder Chris is begonnen met het aanbrengen van de 2mm kurk op de ondergrond. Wel leuk, ik had 16 meter besteld, dat vond hij dan weer teveel. Nu blijkt dat er net 2 meter van over is gebleven
Ondertussen ben ik erg druk met het afmonteren van de aangebrachte bekabeling. Hetgeen me zeker nog wel een aantal avondjes zal gaan opeisen vrees ik
Ik heb de 12 blokkarten opgedeelt over de twee RM-U's. Het rechterdeel is van de tweede RM-U, Het linkerdeel word bestuurd door de eerste RM-U. Waarom? De RM-U stuurt de blokkaarten aan met een RS485 databus. Zover gaat het goed, maar om er voor te zorgen dat alle blokkarten gelijktijdig communiceren is er een extra synchronisatiebus (klokbus) nodig. Die loopt enkel langs alle blokkaarten. Omdat ik twee RM-U's heb is het zaak dat de klokbus langs alle kaarten van beide rm-u's lopen. Voor het gemak begint hij bij de laatste TM-H van RM-U 1 tot aan de laatste TM-H van RM-U 2. De beide eerste TM-H's zitten dus naast elkaar in de klokbus en aan het begin van een eigen databus.
Omdat ik nog niet weet waar de laatste TM-H komt heb ik de splitsing van de twee databussen in dit schaduwdeel meteen gemaakt.
Zover weer een technisch verhaaltje, jullie mogen wakker worden..... want
Zaterdag staan broeder en ik op de stand van Picommit in Houten in de Dinamo hal. Zaterdag mogen we ook ontvangen van Picommit:
4 kokers rails
50 linker wissels
51 rechter wissels
wat klein rail geneuzel
50 servo's
50 beugels
wat verenstaaldraad
0,2 mm draad voor de blokken
4 relaisprintjes me 4 relais voor de wisselstraten.
Dussss....... ik loop met security die dag dat jullie het vast weten haha
Hopelijk komen jullie zaterdag even gedag zeggen, zo niet onwijs veel plezier in Houten
Groetjes
Anyhoe het is weer dinsdag geweest en er zit weer een update in de pen. We zijn flink druk geweest zondagmiddag en disndagavond. Broeder Chris is begonnen met het aanbrengen van de 2mm kurk op de ondergrond. Wel leuk, ik had 16 meter besteld, dat vond hij dan weer teveel. Nu blijkt dat er net 2 meter van over is gebleven
Ondertussen ben ik erg druk met het afmonteren van de aangebrachte bekabeling. Hetgeen me zeker nog wel een aantal avondjes zal gaan opeisen vrees ik
Ik heb de 12 blokkarten opgedeelt over de twee RM-U's. Het rechterdeel is van de tweede RM-U, Het linkerdeel word bestuurd door de eerste RM-U. Waarom? De RM-U stuurt de blokkaarten aan met een RS485 databus. Zover gaat het goed, maar om er voor te zorgen dat alle blokkarten gelijktijdig communiceren is er een extra synchronisatiebus (klokbus) nodig. Die loopt enkel langs alle blokkaarten. Omdat ik twee RM-U's heb is het zaak dat de klokbus langs alle kaarten van beide rm-u's lopen. Voor het gemak begint hij bij de laatste TM-H van RM-U 1 tot aan de laatste TM-H van RM-U 2. De beide eerste TM-H's zitten dus naast elkaar in de klokbus en aan het begin van een eigen databus.
Omdat ik nog niet weet waar de laatste TM-H komt heb ik de splitsing van de twee databussen in dit schaduwdeel meteen gemaakt.
Zover weer een technisch verhaaltje, jullie mogen wakker worden..... want
Zaterdag staan broeder en ik op de stand van Picommit in Houten in de Dinamo hal. Zaterdag mogen we ook ontvangen van Picommit:
4 kokers rails
50 linker wissels
51 rechter wissels
wat klein rail geneuzel
50 servo's
50 beugels
wat verenstaaldraad
0,2 mm draad voor de blokken
4 relaisprintjes me 4 relais voor de wisselstraten.
Dussss....... ik loop met security die dag dat jullie het vast weten haha
Hopelijk komen jullie zaterdag even gedag zeggen, zo niet onwijs veel plezier in Houten
Groetjes
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Jullie gaan echt als de brandweer
Ziet er goed uit Martin.
Kan helaas zaterdag niet in Houten aanwezig zijn
Grtz.
Peter
Ziet er goed uit Martin.
Kan helaas zaterdag niet in Houten aanwezig zijn
Grtz.
Peter
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Verbijsterend, werkelijk verbijsterend!
Ik heb absoluut geen enkel idee waar jullie mee bezig zijn.
Heel, heel veel draad, pijperij en andere dingen waar ik het bestaan niet van af weet.
Maar....... voor mij interesant om mee te kijken.
Werkelijk knap dat jullie dat voor elkaar krijgen.
Geen idee waar het eindigd.
Mijn complimenten.
Groet van Adriaan die alleen maar verstand heeft van kitvoegen.
Ik heb absoluut geen enkel idee waar jullie mee bezig zijn.
Heel, heel veel draad, pijperij en andere dingen waar ik het bestaan niet van af weet.
Maar....... voor mij interesant om mee te kijken.
Werkelijk knap dat jullie dat voor elkaar krijgen.
Geen idee waar het eindigd.
Mijn complimenten.
Groet van Adriaan die alleen maar verstand heeft van kitvoegen.
-
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 27 okt 2012 20:06
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Haha wij doen ook maar wat en zien wel of het draait:p
Lid van MC De Spoorstaaf Baan:kleinweidelbach Tijdperk: alles door elkaar, voornamelijk diesel/elektrisch MCC DR5000-Rosoft bezetmelders Peco code 55 Finescale
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4945
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Ieder zijn vak toch. Wij doen dit voor ons werk. Maar met jou wel ben ik vandaag ook nog bezig geweest.heb ff 4 bussen acrylaatkit weggewerkt in ons stulpjeAdriaan schreef:Verbijsterend, werkelijk verbijsterend!
Ik heb absoluut geen enkel idee waar jullie mee bezig zijn.
Heel, heel veel draad, pijperij en andere dingen waar ik het bestaan niet van af weet.
Maar....... voor mij interesant om mee te kijken.
Werkelijk knap dat jullie dat voor elkaar krijgen.
Geen idee waar het eindigd.
Mijn complimenten.
Groet van Adriaan die alleen maar verstand heeft van kitvoegen.
♣
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Geniaal jongens, echt waar. Het baanplan, de electra (tenminste, dat denk ik, ik moet me nog inlezen voor ik er echt ietsvan begrijp), de bouwsnelheid, het randje tegen het per ongeluk uitzetten van het systeem en de schattigheid van het kleine beeldscherm naast het grote . Eigenlijk alles wat hier allang gezegd is dus.
Toch één klein dingetje. Vergeet niet nog wat cola te halen, één fles is nooit genoeg voor deze missie ;P.
Veel plezier dit weekend en succes met het installeren van de buit.
Groetjes,
Vera
Toch één klein dingetje. Vergeet niet nog wat cola te halen, één fles is nooit genoeg voor deze missie ;P.
Veel plezier dit weekend en succes met het installeren van de buit.
Groetjes,
Vera
Re: De bouw van Erlebniswelt Domburg
Hoi Martin en Chris,
na jullie baan eerst 'anoniem' te hebben gevolgd, hebben jullie er nu een officiële fan bij. Geweldig hoe jullie zo'n project aanpakken. Ik blijf jullie volgen.
groet, Marcel
na jullie baan eerst 'anoniem' te hebben gevolgd, hebben jullie er nu een officiële fan bij. Geweldig hoe jullie zo'n project aanpakken. Ik blijf jullie volgen.
groet, Marcel
Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain