Zoals eerder aangegeven. Vandaag druk aan het plannen en tekenen geweest. Ik denk dat het ongeveer het volgende gaat worden (ik hoop dat de uitleg te volgen is....

).
Stationsgedeelte (grotendeels gereed), hoogte circa 11 cm ten opzichte van het frame:
Vervolgens rechts omlaag richting helix en keerlus. De bocht aan de rechterzijde daalt van circa 11 cm naar zo'n 4,5 cm. Deze bocht ligt uit het zicht en eindigt in een tunnel. In diezelfde tunnel splits het spoor zich van 2 sporen naar 4 sporen. Deze 4 sporen dalen verder richting de helix/keerlus tot zo'n 2 cm ten opzichte van het frame. De keerlus is op zo'n 2 cm ten opzichte van het frame geplaatst. Lager was helaas niet mogelijk, dit daar het spoor aan de linkerzijde van het station richting de keerlus dan te stijl zou worden (ik probeer alles onder 2 graden te houden, liefst minder):
En nog een plaatje van het totaal:
Aan de linkerzijde zal een industrieterrein verrijzen, rechts komt een mooi lok depot. Maar de bouw hiervan zal nog wel even op zich laten wachten. Eerst bovenstaand bouwen en zorgen dat de treinen van/naar het schaduwstation kunnen. Dan het geheel gaan aankleden, wil voorkomen dat ik dadelijk alleen een kaal geraamte heb staan zonder scenery.... Scenery zie ik best een beetje tegenop, maar ga het gewoon proberen allemaal leuk aan te kleden. Het schaduwstation is overigens al grotendeels gereed, zal nog iets verbouwd moeten worden, maar zal geen dagen werk in gaan zitten, hoop ik
@Freddy, constructie van de helix is inderdaad stevig. In principe heb ik gewoon het binnenstuk van de baan gebruikt om dit te bouwen.
Tevens ervoor gezorgd dat mocht een trein ontsporen deze niet op de vloer belandt. Aan de binnenzijde moet ik de "vangrails" nog monteren

Ik zal in het weekeinde proberen wat detail foto's van de helix te maken.
Wat vinden jullie van deze plannen? Ik hoor het graag
Grtz.
Peter