Joehoe fabrikanten, stop toch eens met die onzin!

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
martinb

Joehoe fabrikanten, stop toch eens met die onzin!

Bericht door martinb »

In een ander draadje staat er een onbevestigde roddel dat Fl- met een 1300 uit zou komen. [zware frustratie modus aan]

Dat zou echt jammer zijn, die is er al n.l. al van startrain. Zelfde geld voor de BR120 de FL* nu ook gaat uitbrengen terwijl die ook al in het programma van Minitrix zit en de V100 DR die er al was van Brawa, de 354 die Arnold nieuw heeft en Fl* al had, Arnold met de Br112 die nu fleischmann ook weer uitbrengt en die er ook al was van minitrix..... Nu ben ik niet "into" west duits, maar dat is zo even snel gekeken nog veel erger.

Toen de hobby nog booming was, snap ik dat. Persen wat je kunt, vraag voldoende dus pakken wat je pakken kunt. Nu de spoeling echt dunner is en nog dunner zal gaan worden, snap ik er echt geen moer van. Waarom steeds weer een model uitbrengen wat er al is???? Per saldo verdeel je alleen maar de markt (lees: winst) op dat ene model, dus voordat je de kosten eruit hebt gaat het jaren duren (die je wellicht niet meer hebt).

Echt heel jammer om elkaar zo te concurreren en zo de spoeling weer dunner te maken voor iedereen. Zie ze liever een uniek model uitbrengen wat anderen nog niet hebben. Laat ze liever daar hun energie in steken. [zware frustratie modus uit]

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

Robert_N-Nm
Moderator

Re: Joehoe fabrikanten, stop toch eens met die onzin!

Bericht door Robert_N-Nm »

Martin, je hebt een hobby nodig, zijn modeltreintjes niet iets voor jou :twisted: :mrgreen:

Maar om eerlijk te zijn heb je wel een punt.

Robert

Fan van Alpenbanen in N(m)

Lemland

Bericht door Lemland »

Inderdaad, goed punt. Waarschijnlijk wordt er op safe gespeeld en is zelfs een klein deel van de markt voor al elders uitgebrachte model X groter dan die alleen voor nog niet uitgebracht model Y.

Bart

jeepney

Bericht door jeepney »

Op zich niet zo erg dat ze elkaar beconcurreren met dezelfde types/uitvoeringen. Het alternatief is dat de fabrikanten onderling afstemmen wie welk model/uitvoering gaat uitbrengen en daar a.h.w. het alleenrecht op krijgt. Je kan dan raden wat er met de prijsstelling gebeurd, immers geen concurrerende fabrikanten en daar zijn wij als afnemers ook niet mee gediend.

Henk

Richie

Bericht door Richie »

Volledig eens met Henk (jeepney). De 1700 is destijds ook door zowel Minitrix als door Fleischmann uitgebracht. Door dezelfde modellen uit te brengen houden fabrikanten elkaar scherp en kunnen wij als consument kiezen uit nog meer uitvoeringen. Na jaren waarbij weinig Nederlandse modellen uit werden gebracht is er voor de Nederlandse N-rijders ieder jaar weer veel moois te kopen.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Lemland

Bericht door Lemland »

Dan betaal je die commercieele scherpte en dat brede aanbod van een paar specifieke modellen met minder keus over de materieeltypes heen. Minder variaties op de rails maar tegen lagere kosten. Zoiets?

Bart

Richie

Bericht door Richie »

Ik rijd zelf alleen Nederlands materieel waarvan er al vrij weinig keuze aan materieel is. Dus kom je dan sowieso uit op kleurvariaties van veelal dezelfde modellen. In dit geval ben ik dus blij met de keuze van Fleischmann voor een 1300 en 1200.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Detlev

Bericht door Detlev »

Voor beide standpunten valt wat te zeggen.

MAAR:
Volgens mij is PIKO nu toch echt aan het bewijzen dat unieke modellen tegen een goede prijs een heel goede basis voor winst kunnen zijn. Ja, de twee nieuwe hondekop-varianten zullen wellicht niet meer zoveel verkopen als de eerste twee (alhoewel ik ze nog steeds wil hebben!), maar de 2200 zal gerust weer aftrek vinden. En die kleurvarianten kan PIKO zelf wel uitmelken ;)

neudalhausenstadbahn

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Er is nog steeds zoveel Duits( en Nederlands en ander Europees) materieel dat er nog niet is, dat ik de logica niet snap om dingen te produceren die andere ook al produceren. Maak gewoon de dingen die er nog niet zijn en graag met kloppende indelingen en niet half fictieve kleurvarianten die iets moeten lijken wat ze niet zijn omdat er van raam en deur indeling geen zak klopt.

Gelukkig kan ik bijna alles zelf maken ;)

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Robert_N-Nm
Moderator

In dezelfde discussie - Arnold met de BR 132 DR (aka BR 232/Ludmilla). Ze zijn in ieder geval wel consistent

Onderwerp starter
martinb

Bericht door martinb »

Ook zoiets inderdaad. De ludmilla wordt al geleverd door Minitrix en door Brawa...en wie komt er nu ook mee? Arnold. Zucht.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

JacZ

Bericht door JacZ »

Ik ben het ook eens met Martin. Van Minitrix heb ik een 1100, 1200 en 1800. Een 1300 van Startrain en de oer-1300 van Roco (in 2 varianten). Van Fleischmann de 1600, maar ik zit er echt niet op te wachten dat er een fabrikant met een duplicaat komt van de hiervoor genoemde modellen.

Ik verbaas mij al jaren over de modellen politiek van Fleischmann en dat ze nooit een N versie van de Sprinter en de Plan V hebben uitgebracht, terwijl die wel al jaren in het H0 assortiment zitten. Omgekeerd hebben ze ook nooit een Wadloper voor H0 gemaakt. Als het om het uitmelken van bestaande ontwerpen gaat dan heeft het zin om na kleurvarianten gelijksoortige modellen voor de diverse schalen uit te brengen, lijkt mij zo. In ieder geval zie je dit nu gebeuren bij Piko en die blijken er succes mee te hebben. Gelukkig maar.

Jac

Rautenhaus RMX, NL, iTrain V5.0.15, Macbook Air

rinze

Bericht door rinze »

???????

Las ik dat nou goed? Komt Fleesmans met de 1300 en 1200 serie op de markt in N????
Heb hierover nog niks gehoord en gevonden, vandaar mijn vraag....

Groetjes Rinze

Robert_N-Nm
Moderator

Staat wel eens waar in dit draadje maar ik denk dat je er weinig waarde aan moet hechten. Op het moment zijn er geen officiële (en ook geen semi-officieuze) aankondigingen van deze modellen bij Fleischmann.

Daarmee - terug naar de dubbelproducties van nu, niet de eventuele van de toekomst

Robert

joep-N

Bericht door joep-N »

Och weet je - over een tijdje printen we zelf onze modellen en dan zijn we nergens
meer afhankelijk van :) :) :twisted:

Groet,
Joep

Periode 3 - DR5000 / Multimaus - OC32 - Rosoft - iTrain
diorails
Plaats reactie