SOLDEER STATIONS

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Mack

SOLDEER STATIONS

Bericht door Mack »

wou graag zeggen dat op dit moment bij de LIDL een soldeer station te koop is voor 11,99 van Riverside

net eentje zelf gekocht werkt goed ziet er ook goed uit

dat wou ik even melden

groetjes

Mack

tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam2.0

Maurits71

Re: SOLDEER STATIONS

Bericht door Maurits71 »

bedankt ;)

Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here

janiegein

Bericht door janiegein »

Ben even bij Lidl wezen kijken en kreeg uitleg dat bedoeld soldeerstation uit een aanbieding van enige weken terug was maar ik had geluk hij had de retoursspullen nog in magazijn staan en heeft er ééntje voor mij tussenuit gehaald zodat ik nu ook in het bezit ben van zo,n fraai solderstation.

Kwam mooi uit want in drie weken tijd zijn er twee nieuwe soldeerbouten aangeschafte bij de Kijkshop naar de mallegiezen door het simpele feit dat die dingen na en paar dagen niet meer warm willen worden.
De eerste heb ik trachten open te maken in de wetenschap dat ik daarmee garantie zou verspelen maar wat kan er anders kapot zijn dan draadje ergens los maar ding laat zich niet openen.
Ben daarover nog in discussie met klantenservice van Kijkshop die beweren dat ik apparaat verkeerd heb gebruikt. Maar goed zo,n ding koste € 8,00 dus waar praat je over gaat mij meer om principe dan om waarde.
Maar je mag toch wel verwachten dat als je een stuk gereedschap koopt dat het werkt.

Ben in ieder geval blij met dit ding want dan kan ik weer verder met al die draadjes aan elkaar bakken.

Bedankt voor tip dus.
Laatst gewijzigd door janiegein op 11 feb 2014 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

FidOo

Bericht door FidOo »

In het geval van een soldeerstation is goedkoop meestal duurkoop...

Besteedt er wat meer geld aan en heb er veel langer plezier van!

Mijne komt bij mecktronics vandaan!

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Chris83

Bericht door Chris83 »

FidOo schreef:In het geval van een soldeerstation is goedkoop meestal duurkoop...

Besteedt er wat meer geld aan en heb er veel langer plezier van!

Mijne komt bij mecktronics vandaan!
Dat klopt in dit geval, maar toch kan het handig zijn.

Dat ding van Riverside is heel goed, verbasing werkkend moet ik zeggen. Ik gebruik deze op mijn werk (desing verlichting smidse) . Het enige nadeel is dat ie warm word en blijft steeds warmer worden stopt niet. dus insteken 2 minuten wachten solderen en uit trekken.

Oh en de kunstof van de armatuur kan er niet tegen, de bout werkt goed.

Mijn mening is wel, niet gebruiken voor model treinen, het word te heet. (ik gebruik dit ding bij draadjes solderen alleen)

Groeten Chris

evo

Bericht door evo »

Een Weller koop je 1x in je leven,heb je nooit gezeik mee en kun je verschillende tips voor kopen. Ik heb er een van 40 jaar oud en gebruik hem nog steeds wekelijks.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Ad_M

Bericht door Ad_M »

evo schreef:Een Weller koop je 1x in je leven,heb je nooit gezeik mee en kun je verschillende tips voor kopen. Ik heb er een van 40 jaar oud en gebruik hem nog steeds wekelijks.
Hear hear :ugeek:

Mvg,
Ad

Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Onderwerp starter
Mack

Bericht door Mack »

deze is goedkoop en soldeer perfect niet een ieder heeft volop geld voor dure merk spullen en deze soldeer bout werkt perfect doet voor geen duur ding onder
ook een kleine soort dremel van de lidl al jaren werkt ook perfect en werkt nog steeds dus niet alles wat goed koop is, is duurkoop je volop geld heb kan je in een Mercedes rijden dat niet heb dan breng een opel je ook waar je wezen moet en misschien gaat een opel korter mee maar voor 1 Mercedes kan je wel paar opels kopen

bouwer Ratterdam2.0

evo

Bericht door evo »

De vergelijking Mercedes-Opel gaat helemaal niet op, want de Opel rijdt in ieder geval.

Mijn ervaring met goedkoop gereedschap is dat het halverwege de eerste keer dat ik het gebruik kapot gaat, of dat het zo waardeloos werkt dat ik het nooit gebruik. Een goedkope cirkelzaag zaagt niet haaks, een goedkoop boortje is snel bot, een goedkoop accuboormachine heeft te weinig koppel en prul-accu's, enz, enz.

Over geld gesproken: ik koop liever een 2e hands stuk gereedschap van een goed merk dan iets van Lidl of Aldi. Mijn Weller is 40 jaar oud, heb ik een jaar of 25 geleden gekregen en gaat nog wel 25 jaar mee. Stel dat ik hem voor 100 Euro gekocht zou hebben zou hij 2 Euro per jaar kosten. Hoezo duur? Veel mensen roken dit per dag op...

Een B-merk accuboormachine heb ik een jaar of 10 geleden voor 100E gekocht, en na 1 jaar ergernis viel hij uit elkaar. Toen een Makita voor 250E gekocht en deze doet het nog steeds perfect (minimaal wekelijks (zwaar) gebruik, vaak dagelijks). De Makita heeft me tot nu toe 25E per jaar gekost, het B-merk ding 100E per jaar.

Goedkoop = duurkoop

[laat nu alle reacties maar komen van goedkoop spul wat 100 jaar meeging en duur gereedschap wat na 1x gebruik kapot ging...] :D :D

Groeten,

Edwin

Onderwerp starter
Mack

Bericht door Mack »

ja net hoeveel geld je heb en een weller ook nog liggen alleen punt kwijt en die net zo duur als dit hele ding
maar deze werk tot nu toe ook goed zeker niet slecht en der al een treintje mee gesoldeerd ook en ging
harstikke goed je moet soldereen niet bakken , soldeer goed daar gaat het toch om en niet welk merk

en ja meeste goedkope gereedschap als sleutels, tangen bitjes is troep maar dit ding niet

bouwer Ratterdam2.0

Chris83

Bericht door Chris83 »

De punt kwijt zeg je, bedoel je daarmee de draad (pistool vormig ding) zeg maar? Stukje koper draad strippen en in de zelfde vorm buigen en klaar.

Of daadwerkelijk een punt, is ook vrij makkelijk na te maken. een goedkope schroeven draaier of stukje metaal in de juiste vorm slijpen of met een vijl. Het werkt heel goed. Mocht je die gereedschappen hebben.

Groeten Chris

evo

Bericht door evo »

Mack schreef: alleen punt kwijt en die net zo duur als dit hele ding
Heb je bij Conrad gekeken? daar heb ik laatst een kleine punt gekocht voor 6E geloof ik.

Groeten,

Edwin

Plaats reactie