Ik had nog wat U4 materieel staan om een U-bahn diorama mee te bouwen en er lag nog altijd een plank in de kast waarop een heel diorama met tunnel ingang uitgetekend was. Nu bedacht ik dat ik die plank ook voor iets anders kon gebruiken met het zelfde materieel. Met een beetje rondkijken naar wat de mogelijkheden waren vooral op het gebied van tunnel ingangen kwam ik het Imherloher Bahnhof tegen. Iets totaal anders maar wel een hele leuke mogelijkheid om meerdere vervoerssystemen te combineren en lekker te spelen met totaal reclame voertuigen.
Normaal ben ik niet zo van haakse lijnen op een diorama maar in dit geval is dat de enige werkbare optie als ik en de sporen en de overkappingen en stationsgebouw er een beetje leuk op wil krijgen. Dienstregeling technisch krijg ik het niet voor elkaar dat alle sporen vol staan maar dat moet ik denk ik ook niet willen.
Voor de gene die het nog even gemist hebben Neu Dalhausen Imherloher Bahnhof ligt in het westen van Neu Dalhausen en is het eindpunt van een 3kv lijn met bovenleiding bedient door de Werse Angel Eisenbahn(WAE) en Privat Fernverkehr(PriFer) en het meest oostelijke eindpunt van het Unna Hammer Regiobahn 3rail net waar op een klein stuk ook WAE diesel treinen gebruik van maken.
De plattegrond hierboven is een recentere versie als oorspronkelijk in deze post stond
De plattegrond hierboven is een recentere versie als oorspronkelijk in deze post stond
De plattegrond hierboven is een recentere versie als oorspronkelijk in deze post stond
Daarnaast is het ook de naamgever van "ons" demoteam en ik vind het leuk een stukje gevoel bij dat station nu ook naar een diorama te kunnen omzetten.
Ook hier ben ik met de bouw voorzichtig begonnen. Ik heb van een plank van 56x12mm stukken voor de perrons en het dwars perron gezaagd en nog 2 stukken uit een balkje van 18x12mm. Omdat bij Soest Wiedergeburt des Pharaos was gebleken dat die maat net niet ideaal was heb ik het spoor met 1mm karton net iets opgehoogd waardoor alles beter uitkomt. Het 3kv spoor heb daarnaast nog 1mm omhoog gebracht omdat dat voor de normale treinen een beter perron hoogte oplevert. Ik heb het hele ding inmiddels grijs gespoten om daarna de spoorstaven te kunnen schilderen en het perron van een laagje behang te kunnen voorzien.
![Afbeelding](http://neudalhausenstadbahn.nl/gallerij/albums/Diorama%20ND%20Imherloher%20Bahnhof/DSC24145.jpg)
![Afbeelding](http://neudalhausenstadbahn.nl/gallerij/albums/Diorama%20ND%20Imherloher%20Bahnhof/DSC24144.jpg)
Ik heb inmiddels ook een Baden-Baden stationsgebouw van een vriend geheel gedemonteerd en deze ga ik gebruiken voor het stationsgebouwen en voor een (half) museum op Soest Wiedergeburt des Pharaos.
![Afbeelding](http://neudalhausenstadbahn.nl/gallerij/albums/Diorama%20ND%20Imherloher%20Bahnhof/DSC24140.jpg)
![Afbeelding](http://neudalhausenstadbahn.nl/gallerij/albums/Diorama%20ND%20Imherloher%20Bahnhof/DSC24139.jpg)
![Afbeelding](http://neudalhausenstadbahn.nl/gallerij/albums/Diorama%20ND%20Imherloher%20Bahnhof/DSC24138.jpg)
Ook dit word weer vervolgd, groetjes Michiel