Precies,
Ik gebruik het niet all the way. Daar is het mij wat te duur voor. Piepschuim zou wel lukken, maar ik ben dat materiaal echt gaan haten

. De reden laat zich raden.......al wil ik niet zeggen dat ik het nooit meer gebruik of zal gebruiken.
En inderdaad is dat schuim, of die platen van de Gamma werkelijk briljant spul om van alles mee te maken. Je kan er met scherpe messen en punten goed in krassen, en dat gaat een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld bij gips. Maar soms kan het niet......ik gebruikte deze methode bij DU-B. vaak (het schuim om in te krassen), en bij Boppard juist enkel gips. Nu ga ik maar 'best of both worlds' combineren.
Ik gebruik eens even een lekker opgeruimde foto als inleiding.....
Jawel! Als ik weer aan het landschapsbouwen gaat dan heb ik ongeveer 3 bijzettafels nog. Die heb ik niet, dus dan zet je alles maar gewoon kriskras op de modules waar er ook maar plek is. Vandaag ben ik bij bouwmarkt geweest om platen hout te kopen......en horrengaas. Ik wil de methode wel eens gaan proberen. Of het voor het Mittelrheintal-gebergte voldoende is zullen we zien, en anders kan ik het altijd nog wel voor iets gebruiken......het is sowieso wel goedkoper dan bijvoorbeeld dat alu-gaas, wat ik per rol van 1200 meter

alleen maar kan kopen.
Als eerste heb ik vandaag met muurvuller (van de Action) de boel eens wat gefatsoeneerd. Anders gaat er straks wel idioot veel ballast zitten in de bedding......en de rails ligt gewoon vast met lijm, dus voor de functie zoals in het grootbedrijf hoeft het niet

.
En natuurlijk moest dat wit er wel FF af. Ik bedenk me net dat ik vergeten ben om ballast te bestellen. Eens FF rommelen straks of morgen om te kijken of ik nog wat heb hier en daar. Maar voorlopig heb ik het nog wel druk met andere zaken.........
Terwijl ik eens een beetje zat te kijken naar de bovenleiding en met wat ik voor ogen wil hebben wilde ik toch maar eens met het landschap beginnen. De tunnelingang moet namelijk wel functioneel en dáár zijn voordat ik verder kan gaan. Dat is niet zo'n heel leuk karweitje, want het is akelig nauw en normaliter altijd een precies karweitje. Zo is dat ook hier niet anders. Ik wilde ook persé een gelede tunnelingang, of weet ik hoe dat heet. Dat gebeurt vaak in het echie als er nauwelijks plek is voor de spoorlijn. Dus......moest er voor de rest van de spoorlijn ook maar minimaal plek zijn. En zo hadden ze bij de inrit van Backeramm am Rhein eigenlijk ook nauwelijks plek voor de bovenleiding. Een eerste experimentje.....
Vrije ruimte? Ja hoor, net genoeg......
Overigens is dit niet zo heel moeilijk te maken. Gewoon een gat boren, paaltje erdoor douwen en vanaf de andere kant met een tangetje vastzetten op het voetje. Het voetje heb je eigenlijk niet eens nodig, maar het was een eerste experimentje.....
Een close-upje. Ja, vandaar heb ik al weer aardig wat af zitten krassen......nog maar 12 meter te gaan......
Oké, ik ga nog FF gauw door!
J.